Forum Suzuki Vitara
Reacties van eigenaren
Antwoord: Mooi goede beslissing, de Qashqai rijdt 3 klassen beter dan de Suzuki zwabberbak.
Antwoord: Met de Qashqai (zo schrijf je het goed) ga je ook problemen krijgen. Die auto ziet er mooi uit, voelt degelijk maar kent enorm veel kwaliteitsgebreken. Van het een kom je in het ander. Lees ook maar eens de reviews op autozine. Ik heb beide auto's gehad en vind Suzuki een beter betrouwbaar merk. Tot nu toe geen problemen met de Vitara (20.000 km).
Antwoord: Nee hoor, alleen de 2014 exemplaren hebben met kinderziektes te maken. De nieuwe exemplaren zijn goed.
Antwoord: Geloof mij, ook het 2016 model Nissan is qua kwaliteit niet wat het geweest is. Koppeling versnellingsbak en achteras binnen 80.000 km vervangen. Wel onder garantie, maar stond wel een aantal dagen per keer in de garage.
Antwoord: Qashqai's worden in de UK gemaakt. Nissan heeft ook zijn problemen.
Antwoord: Heb er al verschillende gezien in de werkplaats van bouwjaar 2018 waar een nieuwe versnellingsbak in ging. Dus niet mijn merk....
Ervaring met Suzuki Vitara High Executive: - Verbruik supergoed
- Rijdt fijn op asvaltwegen, stuurt en schakeld erg goed.
- Rammelt erg (lijkt een auto van 10 jaar oud)
- Butsvering, ala hobbelpaard en je voelt een lucifer op de weg liggen, zeeeer oncomfortabel
- Ledlampen verblinden tegenliggers
-Infotainment valt vaak uit bij MP3 afspelen (auto afzetten en pas na 5 minuten wachten weer starten voor usbstick access)
-Voorramen gaan VEEEEL te hard dicht.
-Voorruit veel te zacht, een goede PLASTIC krabber die ik jaren op meerdere autonulls heb gebruikt maakt diepe krassen op het zogenaamde GLAS. direct bij 1e dag vorst.
-Door lagere hemel ivm. schuifdak achterin absoluut te weinig hoofdruimte voor volwassenen en voorin met stoelen op laagste stand is het met doorgezakte rug zitten anders nagenoeg tegen het dak.
-Stoelen te klein
-1 segment/lijn achterruitverwarming kapot
Antwoord: Suzuki vervangt stuurkolom en stabilisatiestangen. Maandag gebeurt dit bij mijn Vitara. Schijnt een hele verbetering te geven. Van rammelen absoluut geen last.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 Style: Onbegrijpelijk dat er geen bekendheid wordt gegeven aan het zeer hobbelige weggedrag van de nieuwe Vitara. Na 8 jaar een Grand Vitara bereden te hebben is dit een hobbelpaard. Ook op de grote weg onrustig. Ook niet bekend dat de dealer hier mee aan de gang gaat.
Richtingaanwijzer is soms ook niet meer neutraal te zetten, levensgevaarlijk.
Antwoord: Jij hebt toch ook proefgereden dan heb je dit toch ook ondervonden dus je moet niet zeiken over dit.
Antwoord: Wat een gewldige reaktie! Forum voor dit soort mensen?
Antwoord: Kom niet aan een Suzuki. Deze mensen zijn bloedserieus over hun waardeloze auto's.
Antwoord: Zie dat mister Nissan ook nog steeds is geinteresseerd is in Suzuki
Antwoord: Och ja, vind het wel leuk om te kijken hoe de auto zich ontwikkelt. Vind het een hele mooie auto.
Antwoord: Grand Vitara stond op hogere banden. 215x 60 is comfortabeler. De grote wielkast kan het hebben.
Antwoord: De nieuwe Vitara moet je niet vergelijken met de Grand Vitara. Ik rijd een 2400 GV, high exe. Zware 4x4 met heel ander rijgedrag dan de nieuwe. Ook dik 450 kg zwaarder. Laatst proefrit gedaan met de nieuwe, 3 cyl turbo en ik was positief verrast. Rijdt geweldig comfortabel en strak. Veel zuiniger dan mijn GV maar dat is ok. Hoop gezeik hier over besturing enz. Is gewoon onzin. Ik ga alleen geen nieuwe kopen aangezien de prijzen van nieuwe auto's in dit land nergens over gaan. Geen zin om Pinokkio Wiebes weer te sponsoren.
Ervaring met Suzuki Vitara: Heb de Executive uitvoering in bezit en ben uitermate tevreden over de extra's (automatische verlichting/ruitenwisser, adaptive cruise control enz. botsing voorkomen). Ook zeer goed werkende boordcomputer / navigatie / mp3-speler ed, hoewel ik wel al een keer een crash van de computer had (cruise control deed het niet meer met een foutmelding). Herstart van de auto had dit opgelost. Tevens geconstateerd dat de geluidsinstellingen (toonregeling) zomaar weer op de defauilt waarde wordt gezet (2x gebeurd).
Een behoorlijke misser vind ik de registratie van het verbruik. Ik heb nu een 4 tal keren getankt waarbij de auto aangeeft dat het gemiddelde verbruik per tank 1:17,5 is. Zelf uitrekenen (kilometers/liters) geeft een gemiddelde van niet beter dan 1:16,2. Ben ik de enige die dat geconstateerd heeft of zijn er meer?
Antwoord: Er bestaat een software update (via de dealer) die de instellingsproblemen van o.a. de radio oplost. De registratie van het verbruik is inderdaad wat positief ingesteld door Suzuki maar 1 op 15 haal je wel en dat is toch ook best netjes.
Antwoord: Verbruik is echt minder gunstig. De boordcomputer geeft al 0,2 ltr per 100 KM te weinig aan en daar komt bij dat de snelheidsmeter bij 55 KM al 3KM te veel aangeeft. Deze 2 samen geven een veel te rooskleurig verbruik. Echt een beetje neppie.
Ervaring met Suzuki Vitara High Exclusive: Zo snel mogelijk nieuwe Vitara kopen.
Ervaring met Suzuki Vitara: Ik vind het een geweldige auto.
Ervaring met onderhoud: De dealer Klok & Thissen denkt goed mee. En geeft een duidelijke uitleg. Zeer vakgedreven, en gaan er voor.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 Exclusive: Sinds een week hebben we de auto in ons bezit. Eerder hadden we een Opel Meriva Turbo (ook prima bevallen). Onze Vitara is lekker stug geveerd, dat voelt sportief aan op binnenwegen. Op de snelweg is hij rustig en stuurt solide (bij harde wind). Het viel me tijdens een vergelijkende proefrit met de S-Cross op dat die met 130 veel meer rijgeluiden maakt en daarnaast onrustig stuurt. De keus was dus snel gemaakt (hij is ook gewoon mooier).
De multimedia is eenvoudig te bedienen (incl. navigatie met spraakbediening erbij gekocht)en er zijn veel persoonlijke aanpassingen mogelijk. Enige nadeel: de hoedenplank klappert wat op hobbelwegen. Dat lossen we nog wel op. Ik houd jullie op de hoogte...
Antwoord: Nu 2.500 km gereden en hij bevalt uitstekend. Ook trekt hij regelmatig bekijks. Na het oplossen van het hoedenplank probleem is de Vitara nu geruisloos. Het gecombineerde verbruik is ongeveer 1 op 15. De auto nodigt regelmatig uit tot pinnig rijgedrag waar we maar al te graag gehoor aan geven. We hopen op nog veel meer fijne kilometers.
Antwoord: @Opa-hoving: Duidelijk een zwaarder punt in het midden dan de S-cross. Het stuur draait op zich licht door de elektronische stuurbekrachtiging maar op de snelweg is constant bijsturen niet nodig. De auto spoort dus solide. Het verbruik hou ik niet heel fanatiek bij. De auto lijkt zelfs in de stad zuiniger dan op de snelweg (komt vast door het gewicht). Deze auto moet je niet te braaf in willen rijden.
Antwoord: Hoe is het stuurgedrag? Zit er een zwaar punt in het midden? Moet je al bijstuuren op de snelweg? Mijn s-cross wel. En hoe is het verbruik in de stad op de snelweg?
Antwoord: Ik heb nu 9.000 km met de vitara gereden, geen enkel probleem en hoed zeker niet bij te sturen. Als ik het stuur loslaat, gaat 'ie keurig rechtdoor. Echt een top auto.
Ervaring met Suzuki Vitara: Deze Vitara heeft niets met de Grand Vitara te maken. Geen gevoel in een echte auto te rijden, en alles goedkoop,goedkoop afgewerkt Ook de vervanging stuurkolom en stabilisatortsnagen geen effekt. Vandaag een Nissan Quasqai gekocht en gelukkig door beide aanbiedingen van zowel Suzuki als Nissan, geen buil gevallen.
Weer het gevoel in een echte auto te rijden, net als bij de Grand Vitara...
Het wordt tijd dat Suzuki weer een comfortabele stevige auto gaat maken.