Forum Suzuki Vitara
Reacties van eigenaren
'22
1
bouwjaar
jaar in bezit
29k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
8
'23
1
bouwjaar
jaar in bezit
44k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
4
Naam: Jan, datum : 12 februari 2024
Ervaring met Suzuki Vitara 1.5 full hybrid: Bij 1000km op de teller stopte de auto op de snelweg. Auto kon niet meer uit worden gezet. Via pechhulp accu losgekoppeld en afgevoerd naar dealer. Na onderzoek bleek een stekker van de ABS los te zitten. Waarom hij dan niet meer uit wilde is een raadsel.
Vanaf het begin een hyperactieve blindspot warning. Zelfs op een totaal lege snelweg zowel link als rechts constant knipperde lampjes in de spiegels. Soms blijven ze wel tot een minuut lang branden.
Diverse keren bij de dealer geweest, radar vervangen, software updates, maar helaas euvel niet verholpen. Heb de BSM//RCTA maar uitgezet, ondanks hinderlijke oranje lampjes in het display.
Lane departure ook maar uitgezet. Weer een oranje lampje erbij op het display. Als je de auto niet exact in het midden van de rijbaan houdt dan piepjes/lampjes en tegensturen. Dit is natuurlijk de functie hiervan maar iets minder gevoelig zou fijn zijn. Met veel wind wat we de afgelopen tijd regelmatig hebben gehad draait hij overuren.
Na ca 7 maanden komt nu ook op de meest rare momenten de aanrijding detectie tot leven. Soms schrik je er gewoon van. Op N weg met ca 90Km/uur en niets voor je, piep, piep knipper de knipper. Ook de adaptive cruise control geeft nu regelmatig melding dat deze niet beschikbaar is en na 10Km doet ie het gewoon weer. Helaas valt hij ook soms uit als je hem aan hebt staan, echter dan rij je achter een auto met ca 100Km/uur terwijl de cruis control op 120km/uur staat. Ineens detecteert hij geen auto meer en geeft de auto een dot gas om naar de 120Km/uur te accelereren terwijl de auto nog gewoon voor je rijdt. Al 2 keer moeten ingrijpen om een aanrijding te voorkomen.
Motor is gewoonweg te klein voor de auto en ontbreekt hem aan enige souplesse. Ook de automaat heeft zo zijn dingen. Schakelt veel te snel op maar veel te langzaam af. Bij uitkomen van een bocht of bij rotondes blijft hij vaak gewoon in zijn 4 hangen terwijl je met 30Km door de bocht gaat en pas bij gas geven na de bocht terug gaat naar zijn 3 of 2.
Tevens is de 6 een echte overdive. Zelfs met 130Km/uur of hoger schakel hij gerust terug naar zijn 5 of zelfs zijn 4 als je een brug over gaat. Wind tegen in de polder, niet meer vooruit te branden en staat dan meer in zijn 5 dan 6 bij 120-130 Km/uur en dat geeft een hoop herrie en heeft niet een echt hoog comfort gehalte.
De auto staat op comfort stand en niet op de standaard stand waarbij de elektrische motor meer werk zou moeten overnemen. Deze schakelt dan uit als je stilstaat, maar bij gas geven, horten en stoten om weg te komen en het gaat allemaal erg langzaam.
Zo en zo is de elektrische motor de grote afwezige in dit plaatje. Ook in het display waar je kan zien of hij meewerkt of niet is nauwelijks zichtbaar dat hij iet doet. Dit is ook duidelijk te merken aan gebrek aan enige souplesse.
Mijn vorige auto was een Toyota C-HR en qua techniek etc zou de Suzuki hier enigszins bij in de buurt moeten komen. Helaas was dat een verkeerde aanname. Dat het allemaal iets minder was prima, auto is ook wat goedkoper, maar hier heeft Suzuki echt de plank misgeslagen met hun full-hybrid.
Ik ben een al wat oudere bestuurder die niets heeft met snelle auto's en hoogstaand comfort, echter wel van een klein beetje comfort en prettig kunnen rijden in een auto. Afgezien van de problemen en gezien de prijs had ik wel iets anders verwacht.
Al met al heeft deze auto mij tot op heden niet kunnen behagen. Er zijn in dit segment toch beduidend betere auto's te vinden.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.5 full hybrid: Bij 1000km op de teller stopte de auto op de snelweg. Auto kon niet meer uit worden gezet. Via pechhulp accu losgekoppeld en afgevoerd naar dealer. Na onderzoek bleek een stekker van de ABS los te zitten. Waarom hij dan niet meer uit wilde is een raadsel.
Vanaf het begin een hyperactieve blindspot warning. Zelfs op een totaal lege snelweg zowel link als rechts constant knipperde lampjes in de spiegels. Soms blijven ze wel tot een minuut lang branden.
Diverse keren bij de dealer geweest, radar vervangen, software updates, maar helaas euvel niet verholpen. Heb de BSM//RCTA maar uitgezet, ondanks hinderlijke oranje lampjes in het display.
Lane departure ook maar uitgezet. Weer een oranje lampje erbij op het display. Als je de auto niet exact in het midden van de rijbaan houdt dan piepjes/lampjes en tegensturen. Dit is natuurlijk de functie hiervan maar iets minder gevoelig zou fijn zijn. Met veel wind wat we de afgelopen tijd regelmatig hebben gehad draait hij overuren.
Na ca 7 maanden komt nu ook op de meest rare momenten de aanrijding detectie tot leven. Soms schrik je er gewoon van. Op N weg met ca 90Km/uur en niets voor je, piep, piep knipper de knipper. Ook de adaptive cruise control geeft nu regelmatig melding dat deze niet beschikbaar is en na 10Km doet ie het gewoon weer. Helaas valt hij ook soms uit als je hem aan hebt staan, echter dan rij je achter een auto met ca 100Km/uur terwijl de cruis control op 120km/uur staat. Ineens detecteert hij geen auto meer en geeft de auto een dot gas om naar de 120Km/uur te accelereren terwijl de auto nog gewoon voor je rijdt. Al 2 keer moeten ingrijpen om een aanrijding te voorkomen.
Motor is gewoonweg te klein voor de auto en ontbreekt hem aan enige souplesse. Ook de automaat heeft zo zijn dingen. Schakelt veel te snel op maar veel te langzaam af. Bij uitkomen van een bocht of bij rotondes blijft hij vaak gewoon in zijn 4 hangen terwijl je met 30Km door de bocht gaat en pas bij gas geven na de bocht terug gaat naar zijn 3 of 2.
Tevens is de 6 een echte overdive. Zelfs met 130Km/uur of hoger schakel hij gerust terug naar zijn 5 of zelfs zijn 4 als je een brug over gaat. Wind tegen in de polder, niet meer vooruit te branden en staat dan meer in zijn 5 dan 6 bij 120-130 Km/uur en dat geeft een hoop herrie en heeft niet een echt hoog comfort gehalte.
De auto staat op comfort stand en niet op de standaard stand waarbij de elektrische motor meer werk zou moeten overnemen. Deze schakelt dan uit als je stilstaat, maar bij gas geven, horten en stoten om weg te komen en het gaat allemaal erg langzaam.
Zo en zo is de elektrische motor de grote afwezige in dit plaatje. Ook in het display waar je kan zien of hij meewerkt of niet is nauwelijks zichtbaar dat hij iet doet. Dit is ook duidelijk te merken aan gebrek aan enige souplesse.
Mijn vorige auto was een Toyota C-HR en qua techniek etc zou de Suzuki hier enigszins bij in de buurt moeten komen. Helaas was dat een verkeerde aanname. Dat het allemaal iets minder was prima, auto is ook wat goedkoper, maar hier heeft Suzuki echt de plank misgeslagen met hun full-hybrid.
Ik ben een al wat oudere bestuurder die niets heeft met snelle auto's en hoogstaand comfort, echter wel van een klein beetje comfort en prettig kunnen rijden in een auto. Afgezien van de problemen en gezien de prijs had ik wel iets anders verwacht.
Al met al heeft deze auto mij tot op heden niet kunnen behagen. Er zijn in dit segment toch beduidend betere auto's te vinden.
'22
1
bouwjaar
jaar in bezit
15k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
8
Naam: Joshunting, datum : 27 september 2023
Ervaring met Suzuki Vitara 1.5 hybrid Style: Geweldige auto. Lekker zuinig, ik rijd gemiddeld ruim 1 op 20.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.5 hybrid Style: Geweldige auto. Lekker zuinig, ik rijd gemiddeld ruim 1 op 20.
'23
1
bouwjaar
jaar in bezit
2k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: Keesijtsma, datum : 3 augustus 2023
Ervaring met Suzuki Vitara Select: Prettige auto om te rijden, Als u een automaat neemt, maak dan eerst een proefrit. Autoriteiten geven aan dat bij pittig rijden de automaat wat schokt; ik rijd rustig totaal geen last, rijdt en schakelt prima.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Suzuki Leiden. Goed geholpen met een mooie inruilprijs.
Ervaring met Suzuki Vitara Select: Prettige auto om te rijden, Als u een automaat neemt, maak dan eerst een proefrit. Autoriteiten geven aan dat bij pittig rijden de automaat wat schokt; ik rijd rustig totaal geen last, rijdt en schakelt prima.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Suzuki Leiden. Goed geholpen met een mooie inruilprijs.
'16
4
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
5
Motor
6
Naam: Danfabritius49, datum : 9 februari 2022
Ervaring met Suzuki Vitara: Ben een aantal jaren in het bezit van een 1.6 Rhino. Geen wonderkind, maar doet wat hij moet doen. Een auto die meekomt in het verkeer maar geen snelheidsduivel. Verbruik is niet zo geweldig, maar een hoge zit is wel geweldig. Hoor hier veel verhalen over het sturen, hij stuurt iets stroever dan mijn Toyota Auris die ik hiervoor had, maar alles went. Soms gaat de richtingwijzer niet vanzelf terug, en als de gordel rechts niet aangespannen is tikt het een beetje.
Verder een solide auto, heb er nooit iets mee, terwijl ik een normale rijder ben die op de Duitse autobaan ook stevig doortrekt, kortom Suzuki blinkt uit door betrouwbaarheid, daar hebben de Fransen en Duitsers het nakijken.
Ervaring met verkoop: Zou nadat de 1.6 Rhino ingeruild gaan worden het nieuwe type aanschaffen.
Ervaring met Suzuki Vitara: Ben een aantal jaren in het bezit van een 1.6 Rhino. Geen wonderkind, maar doet wat hij moet doen. Een auto die meekomt in het verkeer maar geen snelheidsduivel. Verbruik is niet zo geweldig, maar een hoge zit is wel geweldig. Hoor hier veel verhalen over het sturen, hij stuurt iets stroever dan mijn Toyota Auris die ik hiervoor had, maar alles went. Soms gaat de richtingwijzer niet vanzelf terug, en als de gordel rechts niet aangespannen is tikt het een beetje.
Verder een solide auto, heb er nooit iets mee, terwijl ik een normale rijder ben die op de Duitse autobaan ook stevig doortrekt, kortom Suzuki blinkt uit door betrouwbaarheid, daar hebben de Fransen en Duitsers het nakijken.
Ervaring met verkoop: Zou nadat de 1.6 Rhino ingeruild gaan worden het nieuwe type aanschaffen.
'19
1
bouwjaar
jaar in bezit
17k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
9
Naam: Renekoets, datum : 16 december 2021
Ervaring met Suzuki Vitara 1400 style 4x4 autom: Gewoon doen maar dan de laatste 2-3 bouwjaren. Met 1400 motor en automaat.
Ervaring met verkoop: Zeer vlot bij Toyota Hoogeveen, top inruil en eerste klas service.
Ervaring met Suzuki Vitara 1400 style 4x4 autom: Gewoon doen maar dan de laatste 2-3 bouwjaren. Met 1400 motor en automaat.
Ervaring met verkoop: Zeer vlot bij Toyota Hoogeveen, top inruil en eerste klas service.
'20
1
bouwjaar
jaar in bezit
7k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: Janlouwerse365, datum : 4 december 2021
Ervaring met Suzuki Vitara 1.4 boosterjet smart: Nog maar heel kort in het bezit, maar echt verliefd op deze auto. Ik had toch een wat terughoudende verwachting van deze Japanner, maar wat zijn wij er blij mee. We rijden er nog maar 1 maand in rond.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.4 boosterjet smart: Nog maar heel kort in het bezit, maar echt verliefd op deze auto. Ik had toch een wat terughoudende verwachting van deze Japanner, maar wat zijn wij er blij mee. We rijden er nog maar 1 maand in rond.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.4 bj style allgrip: Deze auto gekocht 4 maanden oud met 3800 km op de teller. Bewust voor Allgrip gekozen, in Twente kan je op veel plekken onverhard rijden. De Vitara is mijn tweede probleemloze auto. Comfortabel en 1100 km van Oostenrijk naar Nederland in 1 ruk probleemloos. De auto is van alle gemakken voorzien en er is weinig te wensen.
De allgrip werkt prima in het terrein, het is geen Jimny maar kan heel veel blubber aan. Hiernaast heeft Allgrip een sportstand die de auto ook de achterwielen dan aandrijft heerlijk om rap de snelweg op te gaan of snel in te halen. Tot slot, afgelopen winter de binnendoorweg op de Salandse heuvelrug gereden, spekglad en in de stand "Snow" gaf de auto geen krimp. En de grote bonus mijn Suzuki-dealer Schreurs in Rijssen, beter is er niet!