Forum Suzuki Vitara
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki Vitara: Zo als gezegd anders getankt V Power van Shell. Ook na 3 volle tanks nog steeds het zelfde probleem. En vooral op lange afstanden begint de auto erg te stotteren en is het niet meer mogelijk om sneller te rijden dan 70 km per uur. Al 3 keer terug geweest naar de garage en ze kunnen niets vinden. Auto geeft geen foutmelding.
En daar sta je dan een Vitara van 2017 40.000 km op de teller. Maandag weer terug voor overleg, maar eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee.
Ervaring met verkoop: Word verder goed bij gestaan, maar zij weten het ook niet meer.
Antwoord: dutchperformanceproducts.nl/auto-stottert-houdt-in/
kijk even op deze site voor verschillende problemen een oplossing
Antwoord: Is inmiddels het euvel van het stotteren achterhaald? Ik gok iets in de electronica?
Antwoord: Beetje trage reactie, maar ik tankte na aanschaf van onze Vitara 1.6 (bj. 17, 54000km) de E5 benzine. Auto hakkelde zo nu en dan bij stevig optrekken of in de hogere toerentallen. Mede door de benzineprijs E10 gaan tanken en het hakkelen is nu verdwenen.
Ervaring met Suzuki Vitara: Hallo Suzuki rijders. Wij hebben een Suzuki Vitara van 2017 twee weken in bezit. Ben niet te spreken over deze auto. Auto schokt onder het rijden en bij het optrekken is het met regelmaat ook schokken of slaat af. Al bij de garage geweest niets te vinden advies andere benzine gaan tanken geen E10 meer tanken. Wat is jullie mening daar over?
Antwoord: Ik heb een Suzuki Vitara 1.4 nieuw gekocht in december 2016 en nu na 4,5 jaar een vastgelopen motor omdat de koppakking zomaar kapot gegaan is. Kan gebeuren was de reactie van de dealer waar ik heen gesleept werd. De Vitara is altijd dealer onderhouden en nu dit. Kosten schatting 3600 euro.
Nu bij eigen dealer bezig om coulance regeling aan te vragen.
Ongelofelijk dat dit kan gebeuren, hoop echt op ondersteuning van de importeur aangezien de garantie verlopen is. Ik ben over de auto zelf heel erg tevreden, sterker nog ik was bezig met een inruil op een nieuwe.
Zou het heel raar vinden als er niet uitgezocht gaat worden hoe dit kan gebeuren. Tot nu toe wordt er alleen maar geroepen dat de kosten voor de klant zijn... jammer.
Antwoord: Na 4,5 jaar koppakking defect is natuurlijk erg spijtig. Maar is niet ondenkbaar. Tenzij u en de dealer aan kan tonen dat het een constructiefout is. Dan heeft u recht op kosteloze reparatie. Maar ook een chauffeur kan met een koude motor en goed gas geven, de koppakking kapot doen gaan.
Ervaring met Suzuki Vitara 1600: Achteras is krom, auto spoort, banden slijten erg onregelmatig.
Ervaring met onderhoud: Erg duur, 200 euro voor band vervangen.
Antwoord: Onderhoud duur van een Suzuki, tuurlijk joh. Ik heb een 2019 1400 boosterjet allwheeldrive en al op 46000 compleet probleemloze km's. Bullitproof auto's.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 exclusive autom: Auto gekocht als 8 maanden oude occasion met 36.000 km. Alleen normaal onderhoud en 2 nieuwe banden bij de dealer. Comfort is redelijk, geluidsisolatie kan beter. Automaat schakelt netjes, maar wel snel terug bij "berg op". Koppel/toerental is bij de 1.6 ongunstiger dan bij de nieuwe turbomotoren. Multimediasysteem is redelijk, maar valt soms uit, start dan opnieuw op en werkt weer. Verbruik ongeveer 6,7 ltr/100 km bij rustig rijden. Stoelen zitten goed en voldoende ruimte. Het harde plastic is bekend.
Ervaring met Suzuki Vitara: Heb deze auto nieuw gekocht in 2018.
Auto voldoet wat mijn vrouw en ik er van verwachtten maar er zijn toch twee dingen die HEEL erg irriteren.
Punt 1: Je start auto en begint te rijden en dan zijn er verschillende mogelijkheden met de radio (er is een usb stick ingeplugd) of 1 het hele apparaat geeft geen geluid of 2 gaat pas geluid geven na paar honderd meter of 3 gaat aan op radio.
Nog zoiets: luister radio via usb, maar ga onderweg tanken (motor uit) ga weer rijden gaat hij op radio en zegt GEEN usb geplaatst, het enige wat je dan kunt doen om usb te luisteren is motor uitzetten ongeveer halve minuut wachten dan weer starten (verschijnt de S op het scherm en dan kun je weer luisteren naar je eigen muziek).
De dealer heeft ik weet niet hoeveel updates uitgevoerd. Uiteindelijk heeft hij een nieuwe radio/navigatie geplaatst. Er is niets veranderd, DIT is NIET elke keer maar toch paar keer per maand. Volgens de dealer weet de importeur geen oplossing voor dit probleem.
Punt 2: Cruise control, als het onderweg erg hard regent gaat hij van de cruise control af, en oh ja auto is ook bang voor sommige viaducten gaat ie remmen en op dashboard gaat alles op rood. Fietser die keurig langs de kant fietst ziet hij als obstakels en vliegt op de rem en op dashboard alles weer op rood, we zijn er nu op bedacht maar als je de auto net hebt schrik je je rot.
We hebben niet alleen maar negatieve ervaringen met de auto, voor wat wij er mee rijden voldoet hij goed, rijd toch wel zuinig rond 1:17/17.3 Ik ben benieuwd of andere Suzuki rijders-dit herkennen.
Ervaring met Suzuki Vitara: Na diverse Duitse merken met altijd grote en kleine pijntjes waren wij het beu. We hadden al een kleine Suzuki, feilloos. Daarom voor het gezin een Vitara gekocht.
De Vitara is een pretentieloze praktische auto en nu al 5 jaar totaal probleemloos. Is ons nog nooit met ander (Duits) merk gelukt. Ja, de afwerking van de Suzuki is minder, materialen op veel plekken spijkerhard plastic a jaren 90, op lange afstanden stoelen geen toppers, sturen is licht dus veel kleine correcties nodig... Heel comfortabel is het niet, maar ook geen straf. Vitara loopt 1 op 17, is lichtvoetig, vlot en doet gewoon alles onopvallend goed met als uitblinker de betrouwbaarheid.
Krijgt zijn voorgeschreven beurten en verder is het starten en rijden. Ik houd tov de andere merken die we gereden hebben geld over met deze auto. Toch, deze brave rijdende robuuste baksteen met een stoer front doet mijn autohart niet sneller slaan maar toch zou ik hem zo weer kopen en zal dat ook doen tzt. Voor de liefhebberij en mooie comfort ritjes hebben we sinds kort een prachtige Mercedes die ik qua betrouwbaarheid lager inschat dan de Vitara ondanks 2,5x de nieuwprijs ervan. Statistieken bewijzen dat overigens ook.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.4 Style Smart Hybr: Deze Vitara is ruim een jaar in mijn bezit. De auto presteert uitstekend. De 1.4 boosterjet motor is als het moet beresnel (zelfde motor als in de Swift Sport). Bij gewenst snel inhalen, of invoegen op de snelweg heb je meer dan voldoende vermogen.
Bij normaal gebruik ook bijzonder zuinig. Gemiddeld verbruik van 1:18 is bij defensief rijden zonder enige moeite te halen.
Alle waar naar zijn geld, gaat ook voor deze auto op. Het interieur is netjes en compleet. De wegligging en rechtuit stabiliteit is uitstekend. De veiligheidsvoorzieningen zijn zeer uitgebreid en standaard aanwezig.
Met mijn 1,89 mtr kan ik prima zitten in deze auto. Stuur en stoelen zijn goed verstelbaar. Fijn is dat -voor de wat kleinere personen- de beide voorstoelen ook in hoogte verstelbaar zijn.
Het smart hybride systeem werkt probleemloos.
Adaptive cruisecontrol is even wennen, maar rijdt erg ontspannen.
Al met al een fijne probleemloze auto.