Forum Suzuki S-Cross (2013 - 2021)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Andere oplossing: niet te hard rijden...
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 Select: Ik heb inmiddels 3300 kilometer met de S-cross gereden en ben over het algemeen ben ik positief over de auto. Waar ik niet zo positief over ben is het weggedrag boven de 120 KM/H. Als er een beetje wind staat en je rijdt vanaf 110 KM/H dan krijg je het gevoel dat je over de weg dweilt. Je hebt het gevoel dat je de auto continu moet corrigeren en dat rijdt niet prettig op die manier. Hebben meer mensen diezelfde ervaring en zo ja wat kan hier aan gedaan worden? Ik had begrepen dat met de eerdere versie van de S-Cross dit probleem ook aanwezig was, maar dat het met de nieuwe versie opgelost zou moeten zijn. Ik ervaar dit als een serieus probleem dat het rijplezier niet ten goede komt. Ik heb overigens op 4 februari een afspraak bij de dealer hiervoor.
Antwoord: Kijk eens naar uw bandenspanning ,is die niet te hoog? Zelf rijd ik op Michelin banden type Cross climaat spanning comfor 2,3 bar koud.
Antwoord: Welk merk banden zitten er nu op? Banden zijn zijn van zeer grote invloed op het "gevoel van de auto". Ik heb mijn dealer gedwongen om Pirelli's P7 te plaatsen i.p.v. de standaard band. Dat rijdt voortreffelijk! Verschil met de Michelin winterbanden, die zachter zijn, is groot. Op de winterband merk ik wat u bedoelt ook.
Antwoord: Ik heb inmiddels 18.000 kilometer met de auto gereden en blijf toch last houden van het gevoel dat ik af en toe over de weg dweil. Met name met hogere snelheden lijkt het net of er speling op het stuur zit. Een correctie heeft naar de andere kant weer een correctie nodig. Aangezien ik niet vaak hard rijd overheerst het gevoel niet, want verder is het een heerlijke auto. De automaat reageert snel en schakelt prima op en af. De banden die er omheen liggen zijn overigens Continental banden.
Ervaring met Suzuki S-Cross: Na een update is de radio nu prima. Verbruik van de 1.0 Boosterjet auto is 1 op 15 echte km's. Mooi laag in de wegenbelasting eur 40 pm. Onderhoudskosten eur 185 voor een standaard beurt, is laag te noemen vergeleken met de concurrentie.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 Select Aut.: Heb deze auto nu 2 weken in bezit en ben goed te spreken over het rijplezier in deze auto. De automaat is gewoonweg geweldig, het enige wat ik daaran mis is de shift-lock (automatische rem als je stilstaat). In een vorige automaat had ik dit wel en dat geeft wel een stuk meer comfort. De automaat kan prima mee in het verkeer en heeft voldoende pit. Dat is wel de reden dat ik een 1.4 motor heb gekozen.
Mijn vorige auto was een Volvo V40, deze was wel een stuk zwaarder en was daardoor ook een stuk minder windgevoelig. Het lagere gewicht van deze auto is dan ook wel merkbaar als er veel wind is. Maar het blijft allemaal ruim binnen de perken.
De S-Cross is een heerlijke auto die een hoop rijplezier geeft. De radio is wat minder, maar dat wordt gecompenseerd met de mogelijkheid om Android Auto te gebruiken. Dit werkt ook feilloos in deze auto. Ik heb de eigen navigatie nog niet geprobeerd omdat ik graag met applicaties rijd zoals Waze of Google maps. Deze geven een nauwkeuriger beeld van de huidige verkeerssituatie. De stoelen krijgen een dikke plus. Deze zitten comfortabel en geven goede steun. Al met al een tevreden Suzuki-rijder!
Antwoord: Windgevoelig lees even de latere versie.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 CVT: Rijder van een Suzuki SX4 S-Cross januari 2016 automaat, bij overschakelen (automaat) vooral tussen 40 / 80 km/u snelheid een hoog geluid uit de versnellingsbak. Graag een reactie.
Antwoord: Gewoon naar de dealer ermee?
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet aut: Op onze zoektocht naar een vervanger voor de Honda Insight hebben we proefgereden in de Suzuki Swift automaat (vanwege het lage gewicht en volle uitrusting in de Style). Deze is afgevallen vnl vanwege het interieur lawaai. De Honda Jazz automaat Elegance is relatief traag, veel windgeruis en relatief duur. De Toyota Yaris Hybrid heeft moeite vooral als de motor koud is, veel toeren vd cvt en motor en ook niet zo zuinig als voorgesteld.
In dezelfe wegenbelasting klasse als de Honda Jazz en Yaris viel de Suzuki Scross. Een erg ondergewaardeerde auto. Na 3 proefritten hebben we de balans opgemaakt, erg stil, hoge auto, relatief zuinig, 1 op 16 met gemak haalbaar, maar bovenal de MOTOR, de 1.0 3cyl Boosterjet. Wow wat een motor, vanaf 1700 veel trekkracht onderin, waardoor het ook stil is.
Ik heb de Exclusive uitvoering, 6 traps automaat, Led koplampen, etc. Auto als demo gekocht met 7200 km op de teller. Wegenbelasting eur 40 pm. Op de teller gereden bij 130km pu 1 op 15, bij 120 1 op 16 bij 100 km 1 op 18. Gemiddeld verbruik tussen twee tankbeurten,, echte km met vooral veel binnen de bebouwde kom gereden, 1 op 15. Tot nu erg tevreden over deze auto, zou het zeker aanraden mn om de motor en 1200kg geremd aanhanger gewicht. Tot de volgende update.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet aut: Perfecte auto, alleen radio is waardeloos. Valt weg, speelt zachter echt aanfluiting. Navigatie werkt perfect wat bediening betreft, maar inhoud zeer slecht. Ik heb de 2018 versie, maar de A9 gaat compleet verkeerd.
Antwoord: Ik heb Android Auto op mijn telefoon geinstalleerd. Als je connectie met de S-Cross maakt kun je zowel Google maps als Waze gebruiken. Die kaarten zijn altijd actueel. Het geluid van bv de muziekapp Jetaudio maakt de muziek voller in de auto als je het ook via Android Auto afspeelt.
Antwoord: Zit Android Auto standaard op de S-Cross? Of heeft de auto daar een update voor nodig?
Antwoord: Ik heb inmiddels ook Android auto gekoppeld, werkt op zich goed, loopt alleen af en toe vast. Dit is inderdaad altijd bij en ook file info. Maar blijft slechte zaak dat je betaalt voor navigatie en zelfs 5 jaar oude rotondes staan er niet op en je gewoon meerdere keren een fietspad opgestuurd wordt, welke al jaren geleden is omgezet.
Antwoord: Ik had in het begin het zelfde probleem met de koppeling met Android Auto. De oplossing hiervoor is om de koppeling met Bluetooth eerst te verwijderen en dan een nieuwe koppeling te maken. Bij mij was het probleem hierna opgelost.
Antwoord: Inmiddels Navigatie teruggebracht naar de dealer en geld terug. Inmiddels nieuwe Tomtom aangeschaft en perfecte oplossing. Houder vast op dashboard, gewoon inklikken met magneet. Radio blijft zeer slecht, dat is groot minpunt, dealer kan helaas niets, ondanks alle moeite van hun, niets doen. Importeur geeft niet thuis. Komt door ruisonderdrukking.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4: Voortreffelijk in alle opzichten. Enig puntje dat aandacht verdient is de GPS. Die geeft de toegelaten snelheid aan, maar geeft geen signaal als die snelheid overschreden wordt! Overige waarschuwingssignalen zijn te zwak! GPS staat altijd aan om dure boetes te vermijden.