Forum Suzuki S-Cross (2013 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 boosterjet: Auto met automaat nieuw gekocht bij auto Jacob te Maastricht. Perfecte auto, aanrader!
Antwoord: Zeer tevreden over dezelfde wagen 1.0 boosterjet automaat in ons geval.
Bijkomende raad soms voor starten kan rempedaal hard staan je kan nog starten door pedaal harder in te duwen en dan te starten.
Eerste maal wist ik het niet dat je pedaal harder moet induwen. dus er is niets aan de hand. had Suzuki assistance gebeld en blijkbaar was het van onwetendheid. dank u
Antwoord: Heb ook nieuwe S-Cross maar 1,4 automaat. Had ook zelfde probleem nl: hard staan rempedaal om te starten in P. Ook Suzuki assistance opgeroepen en inderdaad in dergelijk geval moet je heel hard op het rempedaal drukken om te kunnen starten. Bij mij kwam dat voor nadat auto 4 dagen onaangeroerd bleef thuis in garage staan. Doch vind ik dit niet normaal, blijkt dat remdruk verlies oorzaak is, waardoor je veel harder dan normaal moet rempedaal indrukken. Als je iedere dag wagen gebruikt komt dat niet voor. Staat niet in de service boek dit uitgelegd. Suzuki staat gekend als een van de meest betrouwbare automerken, twijfel toch even.
Antwoord: Inderdaad het is heel juist wat je zegt, je moet rempedaal hard induwen dan kan je starten doch moet zeggen dat dit bij ons niet meer voorgekomen is sinds maanden. Iedere dag wordt wagen gebruikt, vandaar.
Antwoord: Het is ook onze ondervinding: als je voet op rempedaal staat en je legt motor stil dan kan het achteraf zijn dat rempedaal hard staat. Staat je voet van rempedaal weg en leg dan motor stil dan heb je dit niet. Besluit ik denk niet dat dit eigenlijk een probleem is. Niet teveel vragen bij stellen groeten!
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 boosterjet AUTO: Alhoewel ik zeer economisch probeer te rijden, is het verbruik 15% hoger dan aangegeven door fabrikant.
Ontvangst van autoradio is ronduit slecht. Bovendien staat er geen DAB op de radio terwijl dit binnen 3 jaar de norm wordt.
emmen maken een vervelend, schurend geluid bij stapvoets aanschuiven in file (met een automaat moet je je voet op de rem houden). Adaptieve cruise control is veel minder goed dan die op mijn vorige auto (VW) en werkt bovendien niet lager dan 40km/u. waardoor je in een file zelf moet werken met je pedalen. Automaat heeft slechts 6 versnellingen. Bij de meeste auto's zijn er dit 7 of 8.
Rammelgeluiden op slechte wegen (in deuren), in het dashbord (zeer vervelend!). Een beetje een teleurstelling!
Antwoord: Rammelgeluid op slechte wegen in het dashboard komt niet van dashboard, maar van brillenhouder in plafond. Dit geeft rammelgeluid en je denkt dat het uit het dashbord komt. Steek mousse in brilhouder of ertussen en probleem is opgelost.
Antwoord: Rammelgeluid zit toch in dashboard enkel bij warme temperaturen garage heeft het nog niet gevonden iemand zelfde probleem?
Antwoord: Zelfde "rammel geluid" hier (lijkt de ruit, maar is het niet). Alleen als het warm is. Lijkt te maken te hebben met speaker midden dashboard, helaas niet te horen op afspraak laatst bij garage :-)
Antwoord: Heb ontdekt dat rammelgeluid enkel er is als ais airco opstaat. Zet je airco af dan gaat rammelgeluid na 2 kilometer rijden langszaam weg. Is heel raar garage kan het niet vinden toch wisten dan nog niet dat het met airco te maken had laat ons iets weten indien jullie probleem of oorzaak gevonden hebben. Hartelijk dank!
Antwoord: geachte heer peter willems
heeft u al nieuws ivm rammel in dashbord
indien wel laat het ons weten: Indien bij ons probleem is opgelost zal ik het ook laten weten Hartelijk dank !
Antwoord: Het gebrom dat u zegt is niet deze rammel in dashbord, het is typisch van een 3-cilinder motor dat deze gebrom heeft zeker bij automaat als toerental laag ligt.
Antwoord: Als met een rammelgeluid ook een diep bromgeluid wordt bedoeld dan hebben wij dat bij lage temperaturen de eerste kilometers ook. Ik zal de airco bij wegrijden uit zetten. Wie weet? Verder hebben we de auto nu een jaar en acht maanden en zijn 46000 probleemloze en zuinige (1 op 17 gemiddeld) kilometers verder.
Antwoord: Het gebrom wordt veroorzaakt door uitlaatflexibel die gescheurd was. Is vervangen probleem opgelost!
Ervaring met Suzuki S-Cross: Tijdens de inruilactie van Suzuki, mijn Baleno ingeruild voor de S-Cross 1.0 Boosterjet High Executive. De Baleno is technisch een prima auto met alles erop en eraan. Ik ben helemaal verslingerd geraakt aan de Adaptive Cruisecontrol, waamee je nog ontspannender rijdt. Niettemin is de Baleno duidelijk een lichtere auto met een lage instap. Wel ontzettend zuinig in verbruik. Maar het inruilvoorstel was zo interessant, dat ik overstag ben gegaan voor de nieuwe S-Cross. 1.0 H.E. de auto heeft 120 pk en gaat erg rap van zijn plek. Zuinig rijden kan ook, maar dan moet je echt rustig aan doen. 1:19 is haalbaar.
De stoelen zijn veel beter dan de Baleno. Steviger en ruimer. De S-Cross voelt ook veel solider aan. Stuurgedrag is prima, niets op aan te merken. Ruime kofferbak. Groot schuif- kanteldak, dual zone climate control, uitgebreid infotainment systeem met ingebouwde navigatie, bluetooth smartphone connectie voor zowel Android als Ios. Kortom, ondanks de meerprijs t.o.v. de Baleno, toch erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt.
Ervaring met verkoop: Auto is gekocht bij klok en Thissen in Heemskerk. Uitstekende garage, waar nog ruim de tijd voor je wordt genomen.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 high exclusive: Wij zijn tevreden met onze S-Cross, komen uit een Peugeot 508 diesel station van 2013, ook een fijn auto , maar was te laag voor ons met instappen. De S -ross doet het prima ook met de caravan naar Oostenrijk geen enkel probleem.
De wegligging is goed. Ken verder geen enkel probleem met de auto was sommigen hebben. Wij raden de auto iedereen aan, erg zuinig en betrouwbaar.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.0 boosterjet: De eerste kilometers vallen niet tegen, het is zeker een verbetering t.o.v de S-Cross hier voor, m.b.t weg gedrag, geluid en motor prestatie.
Tot nu toe een min puntje; mijn samsung S5 en de S7 werken niet via de USB-poort op het mooie dashboard. Jammer.
Antwoord: Mijn Samsung S5 werkt wel gewoon via Bluetooth in mijn S-Cross 1.0
Ervaring met Suzuki S-Cross: Sinds 1 week in het bezit (1.0 Boosterjet Exclusive uitvoering). Auto stuurt strak en ligt goed op de weg. Erg comfortabel. De zuinigheid nog niet echt kunnen testen, komt met de 1e tankbeurt. Enige minpuntje vind in nog de geluidskwaliteit. Iemand suggesties voor andere geluidsboxen?
Antwoord: idd slechte geluids boxen ik ben ook op zoek naar iets anders, de extra speakers van 170 watt welke suzukis adviseerd, geen idee of dit de kwaliteit verbetert,
heeft u al iets ondernomen hierin?
Antwoord: Ik ga de jbl gx 602 inbouwen komende week.
Ben benieuwd
Antwoord: Beste FamvdHaar,
Ik heb nog steeds de originele geluidsboxen en ben benieuwd naar uw ervaring met JBL.
Verdere update: Ik zit ondertussen op de 16.000 km en de auto bevalt prima. Gemiddeld verbruik 1 op 16,5. Valt niet tegen.
Wel af en toe een gekraak bij het raam aan de bestuurders kant. Bij de eerstkomende beurt zal ik dit aangeven. Uit review las ik dat dit vaker voorkomt.
Antwoord: Update: afgelopen week een subwoofer met versterker, de Alpine SWE815,laten monteren. Een verademing, had ik veel eerder moeten laten doen.
Antwoord: Beste optie is Android auto installeren via GSM. Betre muziek bv jetaudio of Spotify mijn betere boxen hierbij geeft top kwaliteit.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 boosterjet: Perfecte auto. wederom nieuw gekocht.