Forum Suzuki S-Cross (2013 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki S-Cross: Ook achteras krom nu al 2 nieuwe achterbanden. Achteras schijnt van de fabriek uit al niet goed te zijn.
Ik zit nu buiten de garantie. De dealer heeft niet gepraat over vervangen van as, ik wil nu aanspraak maken op een nieuwe achteras.
Antwoord: Ik heb, onder garantie, in 2018 een nieuwe achteras gemonteerd gekregen. De Suzuki dealers hebben van de fabrikant ergens begin 2018 bericht ontvangen dat in bepaalde situaties (type achteras met merk banden) achteras moet worden vervangen.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1,6 exec cvt autom: Vanwege stuurproblemen is de stuurkolom vervangen (garantie) en software update gehad. Een stuk beter, maar nog steeds niet fijn. Onder de 80 km/u en boven 120 km/u stuurt het beter.
Achterbanden na 60.000 km vervangen, voorbanden nog voldoende profiel. Interieurgeluid (m.n. van de banden) is bovenmatig, ik vermoed dat er om gewicht te sparen weinig isolatie wordt gebruikt.
Mijn uitvoering heeft alle accessoires die kunnen en voor dat geld is t erg compleet. Alles doet het ook nog steeds. In de 4 jaar 1x naar de dealer door een piepende remschijf. Verder erg betrouwbaar.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 boosterjet: Wie heeft er ook ervaring mee dat de auto bij belasting op lage toeren een dreunend geluid hoor baar is?
Antwoord: Kan misschien zijn dat uitlaatflexibel gescheurd is en daardoor bij een bepaald toerental brommend geluid doorgeeft. Dat hebben we gehad bij onze s-cross en gebrom is veel minder of praktisch weg. Laat iets weten als het opgelost is. Met vriendelijke groet!
Antwoord: Ik heb er nog niet naar laten kijken, maar ik vind dat het steeds minder wordt. De auto heeft nog maar 10.00 km gereden. Wat zich nog wel voordoet dat is het kraken van de remblokken bij het net stil gaan staan (stopt). Blokken al eens opnieuw ingevet bij 5000 km, maar nog niet over.
Antwoord: Als ik met dezelfde auto mijn aflopende uitrit afrijdt naar de weg dan kraken de remmen bij het remmen en bij het wegrijden in D stand. Onderweg verdwijnt dit euvel. Dus vooral uit stilstand m.n. op licht aflopende of oplopende weggedeelten b.v.bij stoplichten. Suzuki dealer plaatste nieuwe remblokjes, maar euvel blijft zich voordoen. Lijkt of dubbelfunctie van rempendaal bij mijn automaat er mee te maken heeft. Weet iemand een oorzaak en/of oplossing?
Ervaring met Suzuki S-Cross: Voelbare trilling bij de benen zowel bij de chauffeur als bij de passagier bij snelheid tussen de 70 en 85 km/u. Door de dealer is dit ook vastgesteld. De dealer heeft dit ook vastgesteld bij een andere zelfde uitvoering. Dealer vermoedt dat het komt in de combinatie automaat en motor (toerental). De importeur geeft aan dat er meerdere zelfde klachten zijn en heeft (nog) geen oplossing. Noemt het zelfs een productverschijnsel?
Zelf geconstateerd dat wanneer deze trillingen waarneembaar zijn en ik handmatig terugschakel de trillingen verdwijnen. Conclusie: schakelt de automaat misschien op bij een te laag toerental?
Antwoord: Oprecht jammer voor jou! Maar goed om hier iets over te lezen.
Zelf aan het nadenken om van een schakelbak over te stappen naar een automaat, eerst maar even goed rondkijken / lezen of er nog veel mensen zijn met deze ervaring.
Antwoord: Ben zelf in het bezit van een Vitara met automaat. Dezelfde versnellingsbak als die ook in de S-Cross kan zitten. Ook mijn ervaring is dat de bak in de hogere versnelling net te vroeg opschakelt en de motor protesteert met gebrom. Het went wel, maar het lijkt me niet zo gezond voor de krukaslagers.
Antwoord: Hier ben ik weer. Gisteren en vandaag weer contact gehad met de dealer over het trillen wat duidelijk voelbaar is bij de benen bij een snelheid rond de 80 km/h. De laatste dagen heb ik het idee dat het erger wordt. De dealer heeft wederom contact opgenomen met de importeur en heeft hetzelfde antwoord gekregen: het komt voor bij alle SX4 1.0 en is een productverschijnsel van de automaat. Verder zegt de importeur dat het trillen acceptabel is? Wat een "kul" antwoord. Wie bepaalt dat?
Ik ga nu zelf schriftelijk contact opnemen met de importeur: omdat voor mij het trillen NIET acceptabel is. Ik ben overigens benieuwd of de verkoper nu de koper informeert over dit probleem? Zo ja, denk ik dat hij deze auto dan niet meer verkoopt. Dus zal hij dat niet doen.
Wat te denken over waardevermindering bij verkoop of inruil van deze auto. Wie koopt er nu een auto die trilt bij een bepaalde snelheid? Ik schat minimaal 20% waardevermindering.
Als het antwoord va de importeur tot niets leidt ga ik aan de slag via de ANWB en de rechtsbijstand. Ik hou jullie op de hoogte over hoe en wat.
Antwoord: Hier ben ik weer. Gisteren en vandaag weer contact gehad met de dealer over het trillen wat duidelijk voelbaar is bij de benen bij een snelheid rond de 80 km/h. De laatste dagen heb ik het idee dat het erger wordt. De dealer heeft wederom contact opgenomen met de importeur en heeft hetzelfde antwoord gekregen: het komt voor bij alle SX4 1.0 en is een productverschijnsel van de automaat. Verder zegt de importeur dat het trillen acceptabel is? Wat een "kul" antwoord. Wie bepaalt dat? Ik ga nu zelf schriftelijk contact opnemen met de importeur: omdat voor mij het trillen NIET acceptabel is. Ik ben overigens benieuwd of de verkoper nu de koper informeert over dit probleem? Zo ja, denk ik dat hij deze auto dan niet meer verkoopt. Dus zal hij dat niet doen.
Wat te denken over waardevermindering bij verkoop of inruil van deze auto. Wie koopt er nu een auto die trilt bij een bepaalde snelheid. Ik schat minimaal 20% waardevermindering.
Als het antwoord va de importeur tot niets leidt ga ik aan de slag via de ANWB en de rechtsbijstand. Ik hou jullie op de hoogte over hoe en wat.
Ervaring met Suzuki S-Cross: Sinds juni 2018 in bezit van de Suzuki S-Cross 1.0 automaat. De auto bevalt mij prima en heeft voldoende kracht en vermogen zoals ik dat wilden. Het enige is het ruisen van de wind tijdens het rijden en ik heb nooit begrepen dat er in een auto van 2018 een navigatie van 2016 zit.
Nu heb ik een wintercheck gedaan en daaruit bleek dat mijn rechter achterband nog maar 1,6 mm profiel had en dat bij 22400 km. Hebben meer Suzuki S-Cross rijder hier last van? Er is mij verteld dat het dat het aan toespoor kan liggen en uitgelijnd moet worden en in het ergste geval een nieuwe achteras, zou dat dan nog fabrieksgarantie zijn?
Antwoord: Je hebt 3 jaar fabrieksgarantie, dus mocht het aan de achteras liggen dan heb je recht op gratis vervanging-reparatie. Iemand anders had het zelfde probleem en is door de dealer kostloos opgelost.
Antwoord: Lees het internet er maar op na, het is een groot probleem onder de S-crossen. De achterassen schijnen krom uit de fabriek te zijn gekomen waardoor de achterbanden veel te snel en ook schuin afslijten. Sommige mensen hebben binnen de garantieperiode een nieuwe achteras gekregen, bij mij zijn er shims (tussenstukken) op de achteras geplaatst om het probleem te verhelpen. Hoe dan ook, terug naar de dealer en aandringen op een oplossing. Het is niet goed!
Antwoord: Enige oplossing is nieuwe achteras inclusief twee nieuwe banden.
Ervaring met Suzuki S-Cross: Ik heb de auto nog deze maand gekocht in Weert. 2 uurtjes van mijn woonplaats. Gisteren ben ik naar Suzuki-dealer geweest omdat de USB niet deed en ik ervaar ook een lage piepgeluid boven 100 km per uur. De dealer in Monster gaf aan dat ik naar Weert moet voor de reparatie omdat hij denkt dat USB niet werkt omdat de dealer waar ik de auto had gekocht iets niet goed deden bij het installeren van draadloze oplader. Wat betreft piepgeluid gaf hij aan dat het niet onder garantie ligt. Want de Suzuki hem niet zal betalen als hij een ritje van half uur in snelweg met mij gaat maken. Dus terug naar de dealer waar ik de auto gekocht heb, terwijl ik garantie heb van drie jaar. Oh ja de dealer in Monster vraagt mij ook waarom had de auto niet bij ons gekocht. Ik heb zo'n vervelende ervaring meegemaakt
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4: Wij zijn sinds enkele maanden de trotse eigenaar van een S-Cross SX4 1.4 140pk. Echt een heerlijke wagen.
Wij hebben bij de ANWB een fietsendrager aangeschaft met 13 polige stekker. Als de drager gemonteerd is controleert het voertuig alle functies van de verlichting met succes... maar tijdens het rijden of stilstand is bij het inschakelen van de richtingaanwijzers een meepiepende toon te horen welke uit de kofferbak komt. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
Vrgr Dik Schouten