Forum Suzuki S-Cross (2013 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki S-Cross: 2e nieuwe S-cross Zeer tevreden met dit model, als enige minpuntjes: scheve achteras, piepende remmen, en ratel in dashboard klokje in het dashboard/radio lopen niet gelijk.
Antwoord: Achteras moet vervangen worden garantie. Remmen andere blokken openlaten zetten. Klok geduldig samen gelijk zetten.lukt wel gaat idd niet automatisch.
Ik heb Android auto op gsm geinstalleerd geen last van de slechte kwaliteit van de radio en upto date navigatie aanrader.
Ervaring met Suzuki S-Cross: Achteras is vervangen uit coulance. Tevens twee nieuwe banden gekregen. Remblokken zijn ook vervangen (bleven piepend geluid maken). Foam tussen dashboard en voorruit is ook vervangen, dashboard trilde tegen raam irritant aan. Suzuki Limburg netjes opgelost.
Antwoord: U schrijft dat dashboard trilde tegen raam, was dat enkel bij warm weer en als airco opstaat nog meer? Wij hebben dat ook en heeft rammel rond midden luidspreker enkel bij warm weer als auto in de zon gestaan heeft en gaat langzaam weg als airco uitgezet word. Is nog niet opgelost wacht op dezelfde reactie voor probleem op te lossen.
Laat iets weten Hartelijk Dank !
Antwoord: Bij mij was het duidelijk de foam die tussen de voorruit en het dashboard zit. Deze krimpt in waardoor het kunststof dashboard vrij spel krijgt om te gaan trillen.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1,4 boosterjet: Een ondergewaardeerde auto. Stabiel goedkoop in aanschaf, verbruik en onderhoud. Was een Kia Carens gewend. Wat eeen verschil!
Antwoord: Wat is het verschil met de Kia Carens?
Antwoord: De Kia Carens is duurder in:
- wegenbelasting
- verbruik
- onderhoud
- aanschaf
- onderdelen
De Suzuki 1.4 s cross 2018 heeft
- toch veel inhoud, wel minder
- kan ook een caravan trekken
- heeft meervermogen
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet GLX: Wij zijn woonachtig in Hongarije waar deze Suzuki gemaakt wordt en zijn bijzonder te spreken over de prijs/kwaliteit van het merk. Wij rijden de GLX all-grip uitvoering, een uitvoering die in Nederland niet verkrijgbaar is, de auto is vergelijkbaar met de Exclusive uitvoering zonder glazen schuifdak en lederen bekleding.
Ervaring met verkoop: Auto bij Hongaarse dealer gekocht
Ervaring met onderhoud: Auto bij Hongaarse dealer in onderhoud
Ervaring met Suzuki S-Cross: In het algemeen een probleemloze auto, waar ik vaak lange afstanden mee rijd. Verbruik heel netjes: 5,6/100km indien ik gemiddeld 120 rijd.
1 Maand geleden echter merkte ik bij een lange afdaling het dreigende uitbreken van de achterkant. Thuis aangekomen bleken de achterbanden vrijwel geheel en schuin afgesleten. Vreemd bij een voorwielaangedreven auto. De voorbanden hadden nog ruim profiel.
De garage wilde me eerst afschepen met "normale slijtage" bij deze km-stand. Maar na aandringen toch onderzoek. Het blijkt dat de gehele achteras moet worden vervangen. Ontwerpfout werd gezegd. Afspraak voor vervanging gemaakt, maar dat werd 1 werkdag daarvoor afgebeld, omdat de achteras niet was geleverd en "in backorder" staat. Totaal onduidelijk is nu wanneer de achteras wordt vervangen. Kan 1 week duren, 1 maand, of...
Het heeft mijn vertrouwen in de auto (nog) niet geschaad, maar voorlopig wel van de dealer.
Antwoord: Vervolg: dealer zegt zijn best gedaan te hebben bij de importeur, maar nog steeds geen nieuwe achteras. Nu bij de importeur een klacht gedeponeerd. Ook ondertussen weer(!) nieuwe achterbanden nodig na 10.000 km.
Inmiddels bericht gekregen dat er vanuit Japan geen nieuwe achteras is opgestuurd, maar een onderdeel of onderdelen die aan/bij de huidige as moeten worden gemonteerd om het uitlijningsprobleem te verhelpen. Dat gaat binnenkort gebeuren. Wordt vervolgd.
Antwoord: Inmiddels shims geplaatst in de achteras en opnieuw geheel uitgelijnd. Bij meting vooraf bleken zowel voor- als achteras grote afwijkingen te hebben in alle richtingen. Stuurt en spoort nu als een zonnetje. Set nieuwe achterbanden heb ik (nog) niet gekregen.
Antwoord: Ik ben benieuwd of uw probleem nu is verholpen. Ik heb zelf een S-Cross uit 2014 en merk dat de achterbanden sneller slijten dan de voorbanden, en daarbij ook nog eens de buitenkant sneller dan de binnenkant. De slijtage is niet zo extreem als u aangeeft, maar wel fors meer. Zo heb ik na nog geen 40.000 km nog maar 3 mm op de buitenkant van de achterbanden zitten.
Ik heb dit gemeld bij mijn dealer en die zou het bij de importeur gaan navragen. Ik ben benieuwd...
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.4. boosterjet auto: Ik heb mijn tweede S Cross boosterjet 1.4. automaat in mijn bezit en krijg over twee weken mijn derde. Deze heeft wat minder kilometers gemaakt door omstandigheden. Het is een echt perfecte auto die zwaar onderschat wordt. Om te beginnen een Japanner, dus alles werkt en gaat niet kapot, gebruik gemiddeld 6.3./100, prima zit en doet zeer zeker niet onder voor premium-merken. Niets ten koste van de 1.0 maar ik zou iedereen de 1.4. 4 cilinder aanraden. Gewoon een perfecte auto voor een relatief goede prijs. Vergelijk dat eens met de zgn premium merken die regelmatig garagebeurten nodig hebben en peperduur onderhoud. Kortom een prima auto.
Ervaring met Suzuki S-Cross: Ik heb de auto nog deze maand gekocht in Weert. 2 uurtjes van mijn woonplaats. Gisteren ben ik naar Suzuki-dealer geweest omdat de USB niet deed en ik ervaar ook een lage piepgeluid boven 100 km per uur. De dealer in Monster gaf aan dat ik naar Weert moet voor de reparatie omdat hij denkt dat USB niet werkt omdat de dealer waar ik de auto had gekocht iets niet goed deden bij het installeren van draadloze oplader. Wat betreft piepgeluid gaf hij aan dat het niet onder garantie ligt. Want de Suzuki hem niet zal betalen als hij een ritje van half uur in snelweg met mij gaat maken. Dus terug naar de dealer waar ik de auto gekocht heb, terwijl ik garantie heb van drie jaar. Oh ja de dealer in Monster vraagt mij ook waarom had de auto niet bij ons gekocht. Ik heb zo'n vervelende ervaring meegemaakt