Suzuki Kizashi
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
3,3
3,3
3,9
4,3
2013
2012
2011
2010
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
39%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
18%
gemiddeld
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
26%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
13%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
7%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
3%
ernstig
Schokdemper werkt niet (goed)
3%
ernstig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
18%
gemiddeld
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2019.