Forum Suzuki Ignis
Reacties van eigenaren
Antwoord: Inmiddels ruim 40.000 kilometer verder zonder problemen. Bij 35.000 km de voorbanden vervangen. Dat vind ik vrij snel, mede gezien mijn relatief rustige rijstijl. Deze maand is hij vier jaar oud en gaat voor de eerste APK.
Ervaring met Suzuki Ignis 1.2 Stijl: Zeer tevreden alles zit erop, ook de veiligheids voorzieningen werken perfect. Motor is geweldig, ondanks de 1.2 rijd deze beter dan onze vorige Swift met 1.2 motor uit 2013. Comfort prima, wegligging ook prima. De Ignis is nog zuiniger dan onze Swift van 2013 (1 op 17,3) op dit moment is het gemiddelde verbruik 1 op 20,2. Hij loopt probleemloos, dit is al onze 3e Suzuki. Tot nu toe 2945km mee gereden.
Antwoord: Ruim 15000 km gereden met de Suzuki Ignis bj. 2017 probleemloos en zuinig.
Ervaring met Suzuki Ignis: Wij hebben de nieuwe Ignis Stijl nu 3 weken in gebruik en zijn heel erg tevreden. Comfort is goed, lekkere stevige stoelen, vering strak en uitrusting is prima.
Het verbruik is boven verwachting. Wij rijden redelijk veel, zowel in de stad, als op de grote weg en het verbruik zit op 5.2 ltr per 100KM.
Bagageruimte, zeker met de achterbank in de voorste stand, is prima.
Kortom, na de korte kennismaking, een prima gevoel over deze aankoop.
Antwoord: Wie ben jij dat je even gaat bepalen wat de standaard maatvoering moet zijn van auto's? Gelukkig hoeven niet alle auto's er hetzelfde uit te zien. Ik stel een beetje durf wel op prijs. Laat ze maar komen die Ignissen, AMC Pacers, Fiat Multipla's en andere 'rare' auto's. Overigens, met een brommobiel mag je niet op het fietspad. Dat mag alleen met een invalidenvoertuig.
Antwoord: Met alle respect en heel fijn voor jullie betreft tevredenheid. Echter, smaken verschillen. De auto is volgens mij, qua maatvoering niet in verhouding, hij is te smal. Smal en hoog voor auto is volgens mij, een dodelijk ontwerp!
Je krijgt namelijk een 'brommobiel effect', je weet wel, zo eentje waar je over de fietspaden mag rijden.
Antwoord: Sinds januari 2017 in bezit van de Ignis. Ik wacht nog steeds op een cruise-controle. Is dit bekend bij iemand dat het zolang duurt voor dat die geleverd wordt? Eng eintresseerd om om te laten bouwen met LPG heeft iemand dit al laten doen? graag informatie bedankt
Antwoord: Cruise-control schijnt leverbaar te zijn. Ik neem het bij mijn volgende auto zeker. Schijnt iets van tegen de zes en half honderd euro te kosten. Beetje duur.
Antwoord: Op mijn Ignis Stijl van augustus 2017 zit gewoon standaard cruise control en speedlimiter.
Antwoord: Ik las net dat je ombouw op LPG overweegt. Met het lage verbruik van de Ignis duurt het wel heel lang voordat je dat terug gaat verdienen. Wat wel helpt is de lage MRB. In het verleden heb ik een SX4 gehad op LPG maar ik was er niet zo gelukkig mee. De meeste moderne motoren zijn niet echt LPG-proof. Ondanks Flashlube beginnen de kleppen rond de 100000km toch wel in te slaan en de koprevisie slurpt al je winst door op LPG te rijden weer op.
Antwoord: Helemaal eens met Bobmeet wat een hok, veel te duur, voor die prijs heb ik een mooie betrouwbare Dacia Sandero (die is ook nog veel groter)
Antwoord: kennelijk is response op deze reactie de webmaster onwelgevallig, hoe selectief.
Antwoord: En wat ik er nog aan toe zou willen voegen is het volgende: raadpleeg dan eens de Dacia-ervaringen op deze website, doorgaans niet veel aanleiding tot euforie lijkt me.
Antwoord: We hebben de Ignis Stijl maart 2017 in gebruik genomen en nu ruim 22.000 km mee gereden. Een geweldige auto met alles erop en aan helaas valt ons de vering zwaar tegen bij drempels en kuilen in de weg zakte de auto door zijn dempers en veren tegen de rubbers met een flinke bonk. De dempers zijn door de dealer gratis vernieuwd en het doorslaan is verholpen. Helaas voelen we iedere oneffenheid in de weg.
Het lijkt erop dat het rubber van de banden erg hard is? Ik heb de bandenspannen proefondervindelijk van 2.5 bar voor en 2.2 bar achter 0.4 bar laten zakken en toen voelde het rijden confortabeler aan. Helaas bij kouder weer ging mijn bandenspanning in werking dus dit was geen goede oplossing.
Heeft iemand ook deze veringservaring?
En wat valt hier aan te doen?
De vering is wat mij betreft heel erg tegen gevallen. Nogmaals een geweldige auto op de vering na :-(
Antwoord: Wat die vering betreft is het vele malen beter dan met mijn Audi's die ik gereden heb en dat zegt toch wel iets lijkt mij. Duitse auto's zijn veel stugger en daar hoe ik niet zo van maar ja dat zijn scheurbakken dus dat moet dan wel verder niets dan goed over mijn Suzuki Ignis.
Ervaring met Suzuki Ignis Style 1.2 hybrid: Oranje staat hem goed. Apart model met retro knipoog. Ruim met hoog uitrustingsniveau.