Suzuki Celerio
Suzuki toont Celerio in Geneve
De totale lengte van de Celerio bedraagt 3.60 meter en de breedte is 1,60 meter. Daarmee is de Celerio groter dan traditionele auto's in het A-segment. Door de hoogte van de carrosserie (1,53 meter) en het feit dat de daklijn nauwelijks afloopt, is ook de hoofdruimte groter dan gebruikelijk. Omdat de deuren forse formaten hebben en de stoelen hoog zijn geplaatst, is in- en uitstappen eenvoudig. De wielbasis (2,425 meter) belooft veel ruimte voor de inzittenden. De bagageruimte meet 254 liter.
De Celerio wordt aangedreven door een nieuw ontwikkelde 1.0 liter 3-cilinder dual injection motor met hoge compressie die 50 kW levert bij 6.000 tpm. Ook de versnellingsbak is geheel nieuw ontwikkeld. Deze realiseert niet alleen 30% minder wrijving en 40% minder vermogensverlies, maar is tevens 8% lichter. Ook op andere onderdelen werd fors gewicht bespaard, waardoor de Celerio wel groter en ruimer maar niet zwaarder is. Daarnaast is veel aandacht besteed aan aerodynamica. Deze combinatie leidt tot een laag brandstofverbruik en de CO2 uitstoot van 85 gr/km.
Met "Auto Gear Shift" biedt Suzuki de Celerio ook als automaat aan. AGS is een door Suzuki nieuw ontwikkeld systeem, waarbij de versnellingsbak en koppeling computergestuurd worden bediend.
Suzuki's "Total Effective Control Technology" (TECT) staat voor een serie veiligheidsvoorzieningen. Toepassing van zeer sterke staalsoorten, ESP, zes airbags, hill hold control en TPMS maken hier deel van uit.