Skoda
Nieuw logo voor Skoda
Het Škoda-logo met de gevleugelde pijl in het midden oogt strakker en frisser. Ook het nieuwe lettertype "Skoda Pro" past bij de modernisering en merkuitstraling. In advertenties, publicaties en persinformatie en op de bebording bij bijvoorbeeld dealers toont Škoda nu moderner en jonger. De showroominrichting en de aankleding van dealerpanden ondergaan daarom in de toekomst ook een verjongingskuur.
Verder is op modellen die vanaf 2012 op de markt komen, een nieuw merklogo terug te vinden. De eerste Škoda met nieuw logo is overigens de designconcept 'VisionD' die in Genève staat.
Jürgen Stackmann, binnen de directie verantwoordelijk voor verkoop en marketing, legt de gedachten achter de huisstijl uit: "Wij willen niet alleen met onze toekomstige modellen, maar ook in de manier waarop wij ons aan de buitenwereld presenteren, duidelijk maken waar we voor staan. Škoda bouwt aantrekkelijke, eerlijke auto's die waar voor hun geld bieden, vol slimme ideeën zitten en aan hoge kwaliteitseisen voldoen. Dat brengt ons corporate design visueel tot uitdrukking. Tegelijkertijd maakt de huisstijl duidelijk dat we een mooie, 110 jaar oude historie hebben, dat we ervoor openstaan om nieuwe wegen in te slaan en dat we ook internationaal een belangrijke partij zijn. Škoda is flink aan het veranderen. Doordacht en stap voor stap, maar onmiskenbaar. Ons nieuwe autodesign en het nieuwe corporate design bewijzen dat. We onderstrepen er onze toekomstplannen mee".