Forum Renault Clio (2005 - 2012)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Renault Clio TCE Dynamique S: TCE 100 motor is absoluut topklasse!
Antwoord: Nou nou, ik had vandaag een afspraak 18-1-11 voor een controle van de verwarming. De aanjager doet het niet meer 2 maanden oud dus garantie. Kreeg de monteur na 15 min te horen van de baas dat hij er lang genoeg aan had gewerkt want er waren nog meer auto's die aan de beurt waren. Toen ik hem er op aansprak dat ik ook een afspraak had kreeg ik te horen daar heb ik niets mee te maken en als ik praatjes had dan zette hij de auto met een half gedemonteerd dashbord zo buiten neer en dan kon ik het maar bekijken met mijn auto. En ik kreeg gelijk te horen dat ik nooit meer terug moest komen. Nou, die man die aan mijn auto aan het werk was schrok zich bijna dood en zei dat dit niet gepast was, dus zette mijn auto inelkaar en ik moest vertrekken. Dit is gebeurd in Renault garage Roermond. Wat een strontzak zeg! Dit heb ik van mijn leven nog nooit meegemaakt, zo ga je toch niet met de klanten om? Ik hoop voor hem dat het bedrijf op de klippen loopt, dat zijn zo'n mensen die thuis niets te vertellen hebben en op de werkvloer het mannetje uit hangen (Renault garage Roermond).
Antwoord: Deze garage is zo slecht en onsympatiek, dat we hier nooit meer terug komen. We reden Renault Laguna, eind september 2010 beurt laten doen en distributieriem vervangen. Kosten: 1.667 euro. Veel geld, maar om nog een jaar te kunnen rijden hebben we dit ervoor over.
5 dagen later staan we in Zwolle, blijkt dat de turbo kapot is gegaan. Volgens een andere garage komt dit door roetmeting bij APK-keuring. Auto wordt terug gesleept naar Maastricht. We wisten dat reparatie ca. 2000 euro zou kosten, mits de motor niet beschadigd was. Dit weten ze pas als turbo gemaakt is. We hebben ze gevraagd niets te doen aan de auto en hebben in die tijd snel gezocht voor een andere auto. Toen we deze gevonden hadden, moest de auto afgesleept worden naar de garage waar we de andere auto gekocht hadden. Logicx gebeld om auto af te slepen. Dag later kregen we te horen dat ze de auto niet meekregen omdat nog een rekening openstond. De garage vertelde ons toen pas dat we nog 263 euro moesten betalen. Wij hebben voordat Logicx kwam contact gehad met de garage en ze hebben ons niets verteld over dit bedrag. Volgens hun waren dit onderzoekskosten en we mochten blij zijn dat het hierbij was gebleven anders hadden we misschien 2.000 euro betaald, terwijl wij verzocht hadden niets te doen.
Ondertussen kostte dit grapje nu al 1950 euro. Onze auto van pas 7 jaar oud moest bij verkoop in goede staat nog ca. 5.000 euro kunnen opbrengen. Nu waren we blij dat we hem bij een andere garage konden inleveren en nog 1250 euro korting op de nieuwe auto kregen. Een aanzienlijke schade voor ons dus.
In Frankrijk wordt dit probleem met de turbo erkend bij auto's uit 2003 en vergoed door Renault. Vanalles geprobeerd, maar Renault komt ons niet tegemoet. Nu kopen wij daar nooit meer een auto, waar ze veel meer aan hadden kunnen verdienen dan nog vlug voor niets 263 euro te vragen. Echt zo grof van deze garage en hoop dat ze zeer vlug failliet gaan, want dat gaan wij nu ook door hun. Ik gun deze medewerkers allemaal hun werkloosheid!
Antwoord: Afgelopen weekend op pad geweest om een auto te kopen. We hadden bij Kerres in Maastricht (A. Maessenstraat) een auto gezien die we graag willden kopen en daarvoor een proefrit wilden maken.
Een verkoper was met een andere verkoper in gesprek en liet ons een kwartier wachten. Na 10 minuten zijn we bij de balie gaan staan om te kijken of daar iemand ons snelelr te woord kon staan. Maar daar kon er niet eens een 'goedendag' vanaf. De werknemers aan de receptie groeten je niet, laat staan dat ze je te woord staan en je proberen te helpen.
Uiteindelijk na lang wachten hebben we de auto gezien. We hebben later teruggebeld voor een afspraak voor een proefrit, we zouden 'zometeen':worden teruggebeld, want ze hadden geen tijd om iets in te plannen. Maar we werden niet terugggebeld. Ons vertrouwen in dit bedrijf was al dusdanig gekelderd dat we die proefrit niet meer hoeven te maken. We gaan wel naar een ander bedrijf.
Antwoord: Wij hebben een auto gekocht bij Kerres. Tot 3 keer toe bij een bezoek aan de showroom erg lang moeten wachten (terwijl er verder vrijwel geen klanten waren). Bij de receptie zaten 3 personen, niemand zei gedag, laat staan dat je geholpen werd.
Gebeld om een afspraak te maken voor een proefrit en enkele keren gebeld na aankoop. Telkens (4 keer op verschillende dagen) werd beloofd dat we teruggebeld zouden worden, we zijn geen enkele keer terug gebeld. Steeds zelf weer moeten bellen. De services laat sterk te wensen over.
Auto voor meeneemprijs gekocht, kan pas een week later opgehaald worden. Het enige dat de auto hoeft te ondergaan is een apk.
Wederom beloofd om terug te bellen om te kijken of dit verkort kon worden, en natuurlijk werd er weer niet terug gebeld.
Nu al spijt van onze aankoop bij deze handelaar en we hebben de auto nog niet eens gekregen.
Ervaring met Renault Clio: Renault Nederland is een arrogante organisatie die totaal niet klantgericht opereert. Niet voor niets is de verkoop volledig ingestort. De afgelopen jaren hebben ze de klant in de steek gelaten en veel slechte auto's geproduceerd.
Auto's die overigens wel betaalbaar zijn en er aantrekkelijk uit zien (ook wij zijn er in gestonken). Maar er gaat vanalles aan kapot. De electronica van de Renault deugt niet. En als je het moet laten repareren schrik je van de prijzen. Daar verdienen ze aan.
Voor ons nooit meer een Renault. Liever een Fiat, Volkswagen of Peugot.
Antwoord: Ja, dat probleem herken ik ook erg. Je kunt nooit direct bij ze terecht, maar ze moeten altijd weer een afspraak maken om later terug te komen. Slecht service gehad in Renault nieuwendijk te Amstelveen. Ze zeggen en berekenen dat ze 1,5 uur bezig zijn geweest aan je auto, terwijl dit een kwestie van een half uurtje werk is geweest.
Electrische ramen vertonen regelmatig storingen of zij gauw kapot. Kom je voor een noodreparatie in hun garage, dan rekenen ze gewoon de volle pond. Schandalige oplichters gewoon. En moeilijk te controleren voor de klanten, want die weten natuurlijk niet hoelang iets echt duurt.
Ervaring met Renault Clio Extreme: Tot nu toe bijzonder tevreden. Had bij nader inzien toch een 5-deurs moeten kiezen.
Ervaring met Renault Clio TCE 100 Dynamique: Het is een fijne-, zuinige en betrouwbare auto met veel comfort en ruimte.
Ervaring met Renault Clio Dynamique 1.6 16V: Ik ben tevreden over deze auto, er is echter een minpunt, en dat is de werking (doseerbaarheid) van de koppeling. Dit gaat bij het wegrijden vooral bij koude motor gepaard met schokkende motor (koppeling). Ik heb hierover al geklaagd bij de dealer (Stam), maar ze zeggen ijskoud: er is niets aan de hand. Dus oppassen bij aanschaf 2e hands, verder prima auto!
Antwoord: Schokken bij het optrekken kan 2 problemen zijn:
1. Luchtmassameter deffect,
2. op de koppeling is een tik versleten waardoor die slipt.
Antwoord: Of en vooral bij koude motor kan dit worden veroorzaakt door vervuiling van de gaslklephouder! Voor een paar tientjes kunnen ze deze schoonmaken of zelf doen.
Ervaring met Renault Clio 1.5 DCi Initiale: Niet voor niets Auto van het jaar 2006. Een van de best bewaarde geheimen in dit segment. Absolute topklasse!
Antwoord: Klant is koning bij nieuwendijk hoofddorp? Als je er tegen kan dat je uitgemaakt wordt voor konijenkop. En niet van het kastje naar de muur geslingerd wordt. Ja, dat is het wel een goede garage.
Ervaring met Renault Clio TCE 100 Dynamique S: Deze zomer ca. 1000 km probleemloos door de Alpen gekoerst. Turbo motor heeft zich uitstekend bewezen in de bergen.