28 november 2021

Forum Renault Clio (2005 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 februari 2020

Ervaring met Clio : Controleer of de airco goed koud wordt en niet suist. De motoren zijn vrijwel kogelbestendig. Niet vrij van piepjes, rammeltjes en kraakjes. Zeer zuinig in verbruik en onderhoud.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Voor onderhoud geen bijzonderheden. Airco condensor is wel gevoelig en gaat makkelijk defect, dit is een dure reparatie.

Ervaring met verkoop: Goede deal.

Uitvoering1.5 DCi85 Parisienne
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand135.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor7
  
 
Reactie van: Radom, datum: 22 oktober 2020

Antwoord: De rampzalige mening over 1.5 dCi-motoren is gedeeltelijk een gevolg van de door de fabrikant aanbevolen lange motorolieverversingsintervallen. Te lang werk aan oude olie vernielt de turbolader en heeft een slecht effect op de bussen: om gerust te zijn, is het de moeite waard om preventieve vervanging van de bussen te bestellen voor ongeveer duizend zloty. Het vervangen van injectoren kost ons misschien een paar keer meer, maar gelukkig kunnen ze worden geregenereerd of gerepareerd . Kijkend naar de nagenoeg storingsvrije werking van de Clio III benzinemotoren, is de rentabiliteit van dit project twijfelachtig. Hun eigenaren worstelen alleen met goedkope defecten aan de bobines. Ongeacht de motor heeft Renault Clio III een ophanging die niet erg duurzaam is. Gelukkig verpest het onderhoud uw portemonnee niet, afgezien van het vervangen van de achterwiellagers die in de remschijven zijn geintegreerd. Wanneer we de stad Renault gebruiken, zullen we waarschijnlijk geen storingen in het elektrische systeem missen, de meest voorkomende zijn de handsfree-kaart en de hendel op het stuur.

  

, datum: 6 juli 2019

Ervaring met Clio : Ik heb een Renault Clio 1,2 LPG 16v Campus gekocht km 286.000. De auto rijdt voor geen meter. Trekkracht is er niet en als je op snelweg 120 km/u wilt rijden, duurt eeuwen. NATUURLIJK KRIJG JE IRRITATIE van mensen die achter je rijden. Op het dashboard geeft storing aan. Deze lampjes gaan weg om komen weer terug. Oranje lamp met motor-teken en oranje lamp met gloeibougie. Ik heb de gasklep huis eruit gehaald goed schoongemaakt met remreiniger. Dpuit dat hielp niet. Weet iemand hoe en wat zal zijn?

Ervaring met verkoop: Verkoper heeft de mankementen niet erbij verteld.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand286.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor3
  
  

, datum: 18 maart 2016

Ervaring met Clio : Beste auto van heel segment. Betrouwbaar, zuinig, comfortabel, goede prijs / kwaliteitsverhouding en luxe.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Als automonteur doe ik de service zelf. Makkelijk zelf te doen.

Uitvoering1.2 TCE Dynamique
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand1.210.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 23 oktober 2014

Ervaring met Clio : Redelijk autootje. Leuk model. Versnellingsbak gaat beetje hakkerig, bonkend geluid bij achterklep en meerdere piepjes en kraakjes doet afbreuk aan kwaliteitsbeleving. 1.2 motor te slap en verbruik fors omdat hij flink moet werken. Op snelweg mis je een 6e versnelling, vermoeiend rijden door veel toeren.

Vorige week in Opel Corsa uit 2007 van collega gezeten, komt wel degelijker over.

Uitvoering1.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand109.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
AutoCoach
  

, datum: 4 februari 2013

Ervaring met Clio : Mooie, nette auto. Tweedehands voor een zacht prijsje verkrijgbaar, echter raad ik wel aan om de onderhoudsintervallen te negeren en iets eerder de onderhoud te doen bij een reguliere garage (indien mogelijk een Renault specialist. Vaker onderhoud doen, voor 40 euro minder.

Het stuur zal binnen 2-3 jaar afbladderen, het leer wat er op zit is te dun helaas. Kosten om een stuur te herbekleden rond de 200 euro, maar dan is die weer 100% fris en naar eigen keuze.

Middenconsole erg gevoelig voor krassen, niet hard op wrijven indien u het wilt schoonmaken. Oplossing: Laten spuiten in gewenste kleur en dan heb je dit niet meer.

Ik had last van kraakjes, maar als je de forums bekijkt zijn er een aantal prima zelf op te lossen! :) (Losse kappjes etc. knullig Renault....)

Last van rammelende remklauwen bij hobbelige wegen, oplossing de geleiders zeer goed in te smeren om de 2 jaar..

Al met al is het een zeer fijne, robuuste, comfortabele en best pittige wagen (mits je de 1.6 neemt).

UitvoeringDynamique Luxe 1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand111.378 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 21 september 2012

Ervaring met Clio : Supertevreden, heel betrouwbaar.

Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit7 jaar
KM-stand65.000 km
DealerIndumij

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 26 juni 2012

Ervaring met Clio : Dit is mijn derde RS. Tussentijds ook 2 Megane RS'en (R25 en R26) gehad. Met alle RS' en geen noemenswaardige problemen gehad, zowel technisch als afwerking e.d. De Clio RS is voorzien van een CUP onderstel. Rijdt subliem. Betrouwbaar en probleemloos.

UitvoeringRS PhIII
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand19.500 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
 1 
...

XLLease
Volkswagen Polo Volkswagen Polo
★★★☆☆
Opel Corsa Opel Corsa
★★★☆☆
Ford Fiesta Ford Fiesta
★★★☆☆
Peugeot 206Peugeot 206
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs