Forum Renault Captur
Reacties van eigenaren
Ervaring met Renault Captur: Echt, deze auto is geen aanrader. We hebben vanaf het begin alleen maar problemen gehad. Heel vaak dat ie gewoon niet startte. Ook op vakantie al 2 jaar op een rij problemen. Dan moeten we 15 minuten wachten... en dan doet ie het wel. Heel erg vreemd bij een spiksplinternieuwe auto.
Alle keren gemeld bij de dealer, die geven aan dat het met alle software te maken heeft die in deze auto zit. Nu schade van meer dan 15000 euro! Er ging een oranje lichtje branden, we zetten hem lang de kant, hij doet helemaal niets meer. We rijden er normaal mee. Dus dit is echt akward... Alleen al het vaststellen wat er aan de hand is (stellen van de 'diagnose') kost al 800 euro. Wij gaan NOOIT meer een Renault kopen!
Antwoord: Zeer ongeloofwaardig verhaal. Kosten vallen onder garantie en uitlezen is in die hoedanigheid gratis. Als klachten al langer spelen en geen oplossing is gevonden zal de garage een alternatief moeten bieden.
Antwoord: Heerlijk, die niet verifieerbare ellende die sommigen posten. Neem aan dat dit een VW verkoper is die tijd over heeft om te trollen.
Ervaring met Renault Captur Bi fuel: Gedurende enige tijd begint de auto te horten en te stoten wanneer bij een snelheid van ongeveer 70-80 km/uur gas geef in de hoogste versnelling. Tot nu toe heeft de dealer nog niet kunnen vinden waar dit euvel vandaan komt. Kan ook tot nu toe nergens vinden of dit meer voorkomt.
Antwoord: Ik heb nu 42000 km met mn Captur Bifuel gereden en hij loopt perfect zowel op benzine als op LPG.
Alleen na een koude nacht en ik rij weg, waarbij de motor dus nog even op benzine loopt, voel ik soms een klein kort inhouden maar is niet storend en is geheel weg even later als de motor warm wordt en weer op LPG gaat lopen.
Ik heb 30 jaar ervaring met LPG-motoren en ik kan u vertellen dat deze Renault LPG-motor het beste is dat ik ooit heb meegemaakt. U zult wellicht gemerkt hebben dat de motor nog iets beter trekt op LPG dan op benzine. Het is in feite een LPG-motor die ook op benzine kan lopen. Uniek is dat bij deze motor gebruik gemaakt wordt van het hogere octaan getal van LPG dwz als de motor op LPG loopt
laat de motorcomputer de Turbo-druk iets hoger oplopen (dat kan vanwege hogere octaangetal) waardoor het motorrendement iets verder omhoog gaat.
TIP: Ga eens een flink stuk op benzine rijden en kijk dan of het euvel over is. Indien dat het geval is dan weet de dealer dat het aan de LPG-installatie ligt maar dat lijkt mij op zich sterk want het is een hele simpele LPG-installatie dwz niet hightech elektronisch.
Tank sowieso superbenzine want daar zit minder vocht in dan in de moderne gewone benzine hetgeen condens kan vormen in de benzinetank omdat de benzine zeer weinig ververst wordt door het geringe benzine verbruik van een LPG-auto.
Ervaring met Renault Captur Tce 130CV EDC GPF: Auto nieuw gekocht, opgehaald mei 2020.
Ik begin flink spijt te krijgen.
- reset dagteller (ongewild) dagelijks.
- beeldscherm blijft staan in achteruitrij stand: meerdere keren per week.
- motor uitzetten en met sleutel buiten bereik gaan om elektronica weer goed te krijgen: wekelijks.
- Verlichting dashboard (incl. klokken, snelheid etc) weer licht genoeg zetten om te kunnen lezen: dagelijks, vaak meerdere keren per dag.
- klok de tijd kwijt: maandelijks
- Auto dood om de paar maanden; met sleutel buiten bereik en weer starten.
- Kortom, treurig voor een nieuwe auto.
Mijn laatste Renault, dat is zeker.
Antwoord: Troost je, ik kocht er 1 in maart 2014 Dynamique uitvoering een en al ellende uiteindelijk een nieuwe versnellingsbak maar het ging niet van harte. Na 1 jaar van een en al ellende heb ik de auto maar ingeruild voor een Volkswagen Tiguan 200PK USA uitvoering automaat voorzien van alle snufjes. Voor mij nooit meer een Renault.
Antwoord: Ik heb ook veel problemen gehad met de Renault Captur. Deze werd afgeleverd 10-4-2020. Zie elders mijn review. Eind november 2020 de zaak aangedragen bij de geschillencommissie. 6 juli door de commissie in het gelijk gesteld. Inmiddels koop ontbonden en Captur terug bij dealer. Zie ook mijn review op Autoweek. (witte met zwart dak)
Antwoord: In 2020 Captur gekocht met 32000 op teller, nu 53000.
Rechter koplampUnit bevestigingsboutjes gebroken. Garage Renault zegt dat er een stomp tegen gegeven is. Onzin, dan mogen 3 boutjes niet afbreken. Ook geen scheur in glas of schade aan lakwerk. Wel 850 euro die unit.
Ik pik dit niet, want dat hoort onder garantie te vallen. Ondeugdelijke bevestigingen.
Ervaring met Renault Captur TCE 130 edition one: Vraag in ieder geval aan de verkoper of dat er software problemen zijn antwoord hij nee dat tik je hem direct op de vingers, want er zijn HEEL VEEL software problemen met de nieuwe Captur vanaf april 2020.
Ervaring met verkoop: Erg fijne verkopers daar bij Indumij. Je wordt er erg goed geholpen, ook als er na levering problemen met je auto ontstaan (mijn ervaring). Ze doen daar echt alles voor je, alleen ben je als klant daar niet blij mee dat deze mooie Captur zoveel software problemen heeft.
Ervaring met onderhoud: Prima in orde.
Antwoord: Erg veel problemen met de software. Auto gaat voor de vijfde keer in zes maanden terug naar de dealer. Nu voor het laatst, daarna gaat hij terug naar de leasemaatschappij. Ik ben het echt zat nu.
Ervaring met Renault Captur 155 pk: Nieuwe Captur met heel veel problemen. Veel software. Rammel en kapotte voorruit verwarming deels opgelost. Garage dealer Zeeuw en Zeeuw geeft geen garantie meer en wil de auto niet meer zien ondanks een nieuw probleem met gas geven cq automaat. Dit kan echt niet als je nog 34 maanden garantie heb. De manager daar denkt boven de wet te staan. Natuurlijk ben ik lastig en wil ik de auto goed hebben. Dit is echt een vervelende ervaring bij slecht bedrijf.
Antwoord: Ook ik heb last van een Captur die inhoudt. Volgens de garage raakt de motor vervuild omdat ik een rustige rijder ben en er op let dat ik tijdig overschakel. Hiermee scoor je hoog in zuinig rijden, maar de winst ben je dubbel kwijt door extra motorreiniging. Het "downsizen" van de motor is hiervan de oorzaak. Gebruik ook nooit de eco-stand. Dan wordt het probleem nog groter. Af en toe flink doortrappen is volgens de garage de oplossing. Maar dan wel naar een ander merk, want dit was de laatste Renault.
Ervaring met Renault Captur TCe Intens: Ik heb de auto op 23 december ingeleverd bij de dealer in Amstelveen (Traviatastraat). Ik zeg: je mag 'm weer teruggeven als alles het doet (zie mijn ervaringen eerder). Ik heb 'm op 8 januari teruggekregen en er 1.000 km mee gereden. Na mijn laatste verhaal totaal geen storingen meer! Alles doet het weer! Zo hoort een auto dus te zijn. Heel betrouwbaar. Voor iedereen die nog twijfelt: kopen dat ding!
Ze hebben een of andere sensor vervangen en sindsdien doet alles het als een tierelier. Vraag bovengenoemde garage maar een naar de oplossing! :-)
Antwoord: Ik heb een vraag: gaat het nog steeds goed met de Captur ik heb de zelfde problemen weet je ook wat voor sensor er vervangen is ik hoor het graag alvast bedankt
Antwoord: Nee, helaas van korte duur. Is recent de multimediacomputer vervangen. Maar helpt niks. Nu eind januari weer naar dealer.
Antwoord: Fransen zijn goed in stokbrood bakken, dat kun je aan ze overlaten. Auto's bouwen hebben ze nog nooit goed gekund. Kijk maar naar alle testen en ervaring die de ANWB ieder jaar weer geeft. Altijd met stip onderaan de Franse auto's! Hoe mooi ze er ook uit kunnen zien, laat ze staan. Gewoon een Japanner of een Koreaan aanschaffen en je bent van alle ellende verlost.
Ervaring met Renault Captur: Op maandag een afspraak gemaakt om een occasion te bezichtigen op de zaterdag, maar ze zouden de auto niet kunnen vasthouden. Daarom een afspraak gemaakt op dinsdagmiddag met de bedoeling de auto te kopen. Dinsdagmiddag word ik gebeld dat de auto helaas verkocht is aan iemand die tussendoor kwam. Ik geef deze dealer 0 sterren. Afspraak blijkt geen afspraak te kunnen zijn een onbetrouwbare zaak!