Forum Peugeot 308 (2007 - 2013)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Heb ik ook gehad, was ook een Peugeot uit 2008.
Antwoord: Vandaag ook weer bij mij koplampen kapot. Gemiddeld 25 euro per maand aan extra kosten met deze bak.
Antwoord: Om de 2 a 3 maanden een koplamp moeten vervangen vind ik niet meer normaal. Onze Peugeot 308 is maar 3 jaar oud! Ik doe de lampen wel altijd aan als ik rijd, daar dienen ze toch voor!
Onze vorige auto's waren Toyota's; nooit dergelijke problemen met lampen gehad.
Antwoord: Onze 308 SW is ook van 2008, heb ik al 3 keer nieuwe koplamp moeten plaatsen (is niet de makkelijkste te vervangen) EN de olie moet regelmatig bijgevuld worden!
We hebben ook een 206+ van 2010 en die koplamp is ook kapot gegaan.
Antwoord: Ook hier veel problemen met de auto. Lampjes regelmatig stuk, extreem veel oliegebruik, nu blijkt er een hitteschild te ontbreken (vraag me niet waar... ik heb niet echt veel verstand van auto's). Laatst zat de bestuursdeur vastgevroren en sinds die tijd problemen met het slot. Met de reservesleutel konden we eerst wel de deuren openen en niet starten en u is deze sleutel opnieuw geprogrammeerd en ja hoor... nu krijgen we de deuren niet meer open maar je kunt de auto wel starten. Het lijkt wel Bananasplit!
Ook hebben we al een nieuw stuur gekregen en de armconsole is stuk (dat is nog het minst erg maar oke). Onze motor is ook al geupdate omdat hij steeds afsloeg als je hem wilde starten. We dachten een goede degelijke auto te kopen, maar ik krijg er zo langzamerhand spijt van en de garage waar we hem hebben gekocht weet van niets... ik ga vandaag nog een mail sturen naar Peugeot NL.
Ervaring met Peugeot 308: Heerlijke auto. Ben rijinstructeur dus maak ik lange dagen en vele kilometers. Elke auto heeft wel wat, dus ook deze.
Ik rijd op gas en dat bevalt prima. Lekker stil en geen knikkerende tractor als je net start.
Kritische punten zijn:
1 verbruik van olie is inmiddels 1,5 liter per 3 weken en dat is echt te gek (wordt hopelijk nu naar gekeken, want ik heb vakantie)
2 verbruik koelvloeistof. Is overigens door de dealer prima verholpen maar komt nu weer terug.
Ervaring met Peugeot 308 1.6 16v VTI sublime: Dit is inmiddels mijn 5e Peugeot en de eerste die vrijwel probleemloos is. Enige probleem is het soms lastig terugschakelen van 3 naar 2. Dat zal bij de eerste beurt die binnenkort volgt wel opgelost worden. Ik ben echt een Pietje precies, maar ik ben echt super tevreden over de auto.
Ervaring met verkoop: Dealer gaf een prima prijs voor mijn 207 SW terug in vergelijking met concurrenten.
Ervaring met Peugeot 308 1.6 thp: Problemen met nagenoeg alles wat electrisch is. De deur die niet op slot kan ivm vastgevroren water in het borgpenslot (3 maal voor teruggeweest, de 3e maal werd er een geheel nieuw slotsysteem ingebouwd), achterraam wat uit de sponning is gevallen (3 maal voor terug geweest), katalysator die na 30.000 km al vervangen moest worden. Boordcomputer vertoont kuren, cruisecontrol werkt niet altijd, middenarmsteun-systeem was na 1 maand al stuk. Zelfs de sleutel is kapot.
Ervaring met verkoop: Hier is niets op aan te merken. Mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.
Ervaring met onderhoud: Gewoon prima.
Antwoord: Naast het olie probleem heb ik inderdaad ook de katalysator moeten laten vervangen na 40.000 km hier heb nog nooit van gehoord.
De dealer gaf aan dit nog nooit meegemaakt te hebben. Dit probleem zie ik steeds vaker op de forums voorbij komen.
Antwoord: Ook ik heb de katalysator bij 33.000 km moeten laten vervangen, geen enkele coulance van Peugeot. Kosten: 971 euro.
Ervaring met Peugeot 308 1.6 style: Misschien moet je het treffen, maar dit is een fijne auto die mij tot heden nog geen probleem(pjes) heeft opgeleverd.
Ervaring met Peugeot 308 1.6 THP: Zeer soepele 1.6 THP motor. Op de autoweg verbruikt hij 6.5l per 100 km bij 120 km. Is heel confortabel
Ervaring met Peugeot 308: Dit is mijn 3e peugeot, altijd een tevreden rijder geweest. Ik heb de 308 nieuw gekocht in mei 2008 met naviagatie. Na de garantie termijn kreeg het RT4 systeem kuren, de 1e keer in sept. 2010. Dit gemeld bij de dealer, deze heeft toe nwe. software geladen en toen was het probleem geleden.
Echter na de grote beurt die ik in Januari 2011 heb laten doen, kreeg ik de auto terug met dezelfde problemen. Dit gemeld bij de dealer, deze heeft ook ondermeer kontakt opgenomen met het technoplatform Peugeot, die kwam met het antwoord dat de garantie voorbij was, dus dat zij niets konden doen, ook de dealer gaf dat antwoord.
Ik vind dat als dit zich binnen 27 maanden voordoet, dat enige coulance op zijn plaats was geweest. Dus de volgende auto wordt waarschijnlijk geen peugeot meer, maar een vergelijkende auto met een langere garantietermijn. Jammer toch?
Antwoord: Wettelijk is vastgesteld dat je van bepaalde apparatuur mag verwachten dat zij langer meegaan dan de gebruikelijke garantieperiode. Wat ik bedoel te zeggen is dat de ingebouwde navigatie langer moet meegaan dan 2 jaar en een dealer c.q. importeur zich niet hierachter kan verschuilen.
Als je een Rechtsbijstand hebt, dan zou ik die benaderen en anders weer contact met de dealer of BOVAG opnemen (wellicht ben je ANWB lid) en aangeven dat je zeker uit coulance mag verwachten dat er een passende oplossing wordt geboden.
Ervaring met Peugeot 308: Mijn 308 SW uit 2008 verbruikt de laatste tijd steeds meer olie en ook koelvloeistof al 2x bij moeten vullen.
De koplampen is helemaal een ramp: ongeveer 1x per maand defect. Ook als ik op de weg een 308 tegenkom valt het mij op dat regelmatig een lamp stuk is.