Forum Peugeot 206
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 206: Ik ben erg teleurgesteld in de Peugeot 206. Mijn rechterknipperlicht knippert te langzaam. Schijnt te maken te hebben met de BSI (boordcomputer), deze computer is niet programmeerbaar en een werkend model van de sloop communiceert niet met de motor.
Ik word nu gedwongen om 800 euro te betalen voor een compleet nieuwe BSI met nieuwe programmering, terwijl ik er op de sloop een werkende kan vinden voor 25 euro.
Ik ben klaar met de Fransen. Voor mij nooit meer een Peugeot. Als zij op deze manier geld willen verdienen, dan nemen zij de klant niet echt serieus en begrijpen zij niet hoe beperkt houdbaar een goede houding richting een merk is. De duitsers en de jappaners schijnen wel met uitwisselbare onderdelen te werken. Frans protectionisme?
Ervaring met onderhoud: Goede jaarlijkse onderhoud
Antwoord: Vorig jaar ook een probleem gehad met onze 206 CC: BSI storing. Deze is bij onderstaand bedrijf gerepareerd + 2 jaar garantie. Werken alleen voor garagebedrijven, wellicht kan de garage bedrijf om de hoek behulpzaam zijn om voor jouw alles naar Actronics te sturen.
Antwoord: Ik neem aan dat je al een BSI reset gedaan hebt en alle aders na de BSI en lampen hebt nagelopen? Ik had eerst ook vreemde problemen met de richtingaanwijzers, te snel en soms helemaal niet werkend.
Oplossing: steeltje met schakelaars opnieuw vastzetten, contacten opnieuw vertinnen en BSI resetten.
Je kan de BSI wel vervangen met een tweedehands, maar Peugeot-dealers hebben vanuit hoofdkantoor instructie dit niet te doen.
Ervaring met Peugeot 206 1.4 hdi: Mijn Peugeot heeft een vreemde ratel (niet erg storend maar je hoort het wel) in het voorondersinds de 100.000km. Het vreemde ervan is dat als je boven de 3000 tpm komt het ratelen ophoud en het motortje netjes snort zoals het hoort. Komen de toeren erweer onder begint hij weer te ratelen.
De garage kan het euvel niet vinden. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Antwoord: Dat probleem heb ik ook! En bij mij zeggen ze dat de katylisator slecht is maar ik kan er wel mee blijven rijden maar niet te lang dus.
Antwoord: Mijn katalysator is al vervangen dus dat kan het niet zijn want het geluid is er nog steeds. Door de defecte katalysator gaat de auto slechter lopen, meer verbruiken en op den dur wil hij niet meer vooruit en moet hij echt vervangen worden. Ik adviseer je het zo snel mogelijk te doen. Houd wel rekening met een kostenpost van ongeveer 500 euro.
Antwoord: Is een bekend euvel bij de 206. Kan het dekseltje zijn van de kop. Dit gaat trillen rond de 2700 rpm. Je kunt daar wat isolatiemateriaal onder doen, dan is het verholpen.
Een ander probleem zijn de vier schotjes in het uitlaatspruitstuk. Deze laten los en gaan trillen. Enige oplossing is vastlassen.
Antwoord: Ik heb een 206 Gentry 16klepper 120 Pk (geloof ik).
Antwoord: Wat voor geluid is het precies, want ik hoor ook een beetje jankend geluid bij het gasgeven. Aandrijfriem of distributieketting misschien?
Ervaring met Peugeot 206 Pop-Art:
Ervaring met onderhoud: De merkloze garage heeft veel meer "gevoel" bij onze 206. Doen uitstekend werk in tegenstelling tot veel van de Peugeot-dealers.
Antwoord: Heb al jaren een Peugeot en nooit geen grote problemen gehad. Heb toch een vraag: Mijn 1.4 hdi uit 2005 en 170.000 km op de teller heeft een vreemd rateltje in het vooronder tot de 3.000 tpm en daarboven is het weg totdat je weer onder de 3.000 tpm zakt dan hoor je het weer. Dit doet hij nu al bijna 70.000 km. De garage kan het niet gevonden krijgen, iemand die een soortgelijk euvel heeft gehad en antwoord weet?
Antwoord: Bij mij was het hitteschild van het spruitstuk dat rammelde. Is even weggeweest, maar na 2.000 km hoor ik hem weer.
O ja, ik rijd een 206 RC.
Mvrgr, Ab schneider
Antwoord: Mijn 206 1.4 HDi heeft dit rateltje al bijna 300.000 km (vanaf nieuw) Nooit een oorzaak gevonden: ook nooit problemen mee gehad. Niet van wakker liggen lijkt mij.
Ervaring met Peugeot 206 Gentry: Koop geen Peugeot. Ik ben er nu wel achter dat het gewoon drama auto's zijn. Iedere keer als ik ga rijden, ben ik weer bang wat er nu weer aan gaat mankeren.
Wat heb ik spijt dat ik mijn Japannertje weg heb gedaan (3 ton nooit een mankement).
Antwoord: Allemaal problemen. Ik heb een klasse hoger; dus de 306 van bouwjaar 1996 en ik moet nog even en dan heb ik er 500.000 km op zitten zonder noemenswaardige problemen. Gewoon het normale onderhoud (ziet bijna nooit een garage), beetje olie en koelvloeistof bijvullen en dat is het. Lucht- en brandstoffilters wel vervangen en oliefilter nog nooit! Probleemloos, dus Peugeot maakt goede auto's. Ik rijd al ruim 20 jaar dit merk. Als er iets is: Hans Peugeot in Assen het goede adres voor al je peus...
Ervaring met Peugeot 206 1.1: Sinds vandaag blijft het display van de boodcomputer branden als de auto centraal wordt vergrendeld. Wie weet wat dit kan zijn?
Antwoord: Display al gereset? (kabeltje onder kapje loshalen en weer vastzetten).
Anders even uit laten lezen bij je garage.
Ervaring met Peugeot 206 1.4:
Ervaring met verkoop: Ik had wat nauwgezetter moeten kijken, ik heb nu een kenteken van 2010 en ja hoor het is een import auto.
Ervaring met Peugeot 206: Auto heeft zo zijn mankementen en sommige onderdelen zijn niet bepaald duurzaam. Ook electronica is storingsgevoelig. Deze storingen zijn bekend bij de dealers maar ze willen het niet als fabricagefout aanmerken.
De rekeningen van de dealer waren erg hoog en toen ik het ging controleren bleken werkzaamheden in rekening te zijn gebracht die niet zijn gedaan. Laatste grote reparatie van de koppeling heb ik elders laten doen bij een bovag garage met garantie voor 1/3 van de minimale prijs die de dealer opgaf.