Forum Peugeot 206
Reacties van eigenaren
'07
8
bouwjaar
jaar in bezit
174k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Reactie van: Thimonvanbeek, datum: 11 juni 2024
Antwoord: Nu een hardnekkige storing: motormanagement lampje blijft branden, bij wegrijden piept hij 1 keer. monteur heeft al een paar keer getracht het te verhelpen en een reset gedaan maar na een paar weken komt de klacht terug.
'01
1
bouwjaar
jaar in bezit
139k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
7
Naam: Rick2004, datum : 13 december 2022
Ervaring met Peugeot 206 2a/c: Ik heb de auto nu 9 maanden.In het begin de aircocompressor was kapot, heb hem zelf gemaakt maar de onderdelen aankomen is lastig want hebt veel verschillende varianten had keuze uit 4 modellen compressors voor de Peugeot 206 1.4 2ac hatchbck 75pk, maar een van de 4 paste, om de juiste onderdelen te vinden is lastig maar dat is geen probleem als je het bij een garage laat doen.
Voor de rest hij rijdt goed en fijn heb nu 20.000 km gereden zonder problemen. Als ik ooit een andere auto koop, zou ik zeker weer overwegen om de zelfde te halen.
Ervaring met Peugeot 206 2a/c: Ik heb de auto nu 9 maanden.In het begin de aircocompressor was kapot, heb hem zelf gemaakt maar de onderdelen aankomen is lastig want hebt veel verschillende varianten had keuze uit 4 modellen compressors voor de Peugeot 206 1.4 2ac hatchbck 75pk, maar een van de 4 paste, om de juiste onderdelen te vinden is lastig maar dat is geen probleem als je het bij een garage laat doen.
Voor de rest hij rijdt goed en fijn heb nu 20.000 km gereden zonder problemen. Als ik ooit een andere auto koop, zou ik zeker weer overwegen om de zelfde te halen.
'02
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
7
Motor
5
Naam: Hagrid13, datum : 20 februari 2018
Ervaring met Peugeot 206 1.4xr: Een paar weken geleden de 206 gekocht. Nadat ik thuis kwam kon ik de verlichting niet uitzetten dus gelijk de volgende dat opzoek naar een nieuwe (2e hands) kolomschakelaar en dacht dat alles was opgelost. Vervolgens loopt de auto onregelmatig, waarschijnlijk op 3 cilinders maar doet dit niet altijd en als dit probleem er is gaat ook de verlichting weer vreemd doen (aan wanneer de schakelaar uit staat en andersom) waardoor ik er dus niet nulls avond s mee durf te rijden ivm uitvallende verlichting.
De afgelopen week niet met de auto gereden en vandaag blijkt bij het starten dat de boordcomputer zijn geheugen niet heeft gehouden en de klok en datum weer op "nul" staan.
Ervaring met Peugeot 206 1.4xr: Een paar weken geleden de 206 gekocht. Nadat ik thuis kwam kon ik de verlichting niet uitzetten dus gelijk de volgende dat opzoek naar een nieuwe (2e hands) kolomschakelaar en dacht dat alles was opgelost. Vervolgens loopt de auto onregelmatig, waarschijnlijk op 3 cilinders maar doet dit niet altijd en als dit probleem er is gaat ook de verlichting weer vreemd doen (aan wanneer de schakelaar uit staat en andersom) waardoor ik er dus niet nulls avond s mee durf te rijden ivm uitvallende verlichting.
De afgelopen week niet met de auto gereden en vandaag blijkt bij het starten dat de boordcomputer zijn geheugen niet heeft gehouden en de klok en datum weer op "nul" staan.
Reactie van: Willem915, datum: 9 november 2019
Antwoord: Als je op de knop drukt van de verlichting, dus op de punt, kan je dit uitschakelen. Sleutel in de M stand 4 sec indrukken tot je een piep hoort en klaar is Kees.
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
190k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
6
Naam: Sophiethijssen, datum : 31 juli 2017
Ervaring met Peugeot 206 XS 1.4-16V (H5) JBL: Ik heb een 206 XS van 2004. Twee weken geleden kreeg ik onderweg een storing, het lampje check engine ging aan, de auto hield ineens in en er kwam een zwarte rookpluim uit de uitlaat. Rook verminderde en kon gewoon doorrijden. Lampje bleef wel aan. ANWB erbij gehaald later. Code weet ik niet meer precies. Iets met de emissie. Naar de garage gebracht. Nog eens uitgelezen. Bleken allebei de lambdasondes kapot. Bij de garage kosten ze bijna 200 eur per stuk plus nog anderhalf uur werk met inzetten a 65 eur. Even verder gekeken en andere bekende monteur heeft ze besteld en er voor mij ingezet, merk Bosch en Vemo. Was binnen een half uur klaar.
Ben ik gister van Groningen naar Nijmegen gereden. Alles prima. Auto liep weer goed. Hield niet in. Rij ik vanmorgen naar mijn werk. Twee keer houdt de auto in en twee keer grote rookpluimen! Hoe kan dit?? Heeft het dus niet aan de lambdasondes gelegen? Waar komt die rook dan vandaan? Kan iemand mij helpen?
Ervaring met Peugeot 206 XS 1.4-16V (H5) JBL: Ik heb een 206 XS van 2004. Twee weken geleden kreeg ik onderweg een storing, het lampje check engine ging aan, de auto hield ineens in en er kwam een zwarte rookpluim uit de uitlaat. Rook verminderde en kon gewoon doorrijden. Lampje bleef wel aan. ANWB erbij gehaald later. Code weet ik niet meer precies. Iets met de emissie. Naar de garage gebracht. Nog eens uitgelezen. Bleken allebei de lambdasondes kapot. Bij de garage kosten ze bijna 200 eur per stuk plus nog anderhalf uur werk met inzetten a 65 eur. Even verder gekeken en andere bekende monteur heeft ze besteld en er voor mij ingezet, merk Bosch en Vemo. Was binnen een half uur klaar.
Ben ik gister van Groningen naar Nijmegen gereden. Alles prima. Auto liep weer goed. Hield niet in. Rij ik vanmorgen naar mijn werk. Twee keer houdt de auto in en twee keer grote rookpluimen! Hoe kan dit?? Heeft het dus niet aan de lambdasondes gelegen? Waar komt die rook dan vandaan? Kan iemand mij helpen?
'00
16
bouwjaar
jaar in bezit
151k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
7
Naam: Joepvansprundel, datum : 14 augustus 2016
Ervaring met Peugeot 206 1.1 XN: De Peugeot 206 1.1XN is een onverwoestbare krachtbron. Tot 110 km/u gaat de auto prima mee, daarna komt tie vermogen te kort maar wat krijg je er voor terug, een enorme dosis betrouwbaarheid. De TU9 en TU1 motoren van Peugeot staan er om bekent dat ze juist geen problemen geven als je ze flink op de staart trapt.
Ik ben onlangs met het 16 jarige wagentje naar Berlijn gereden en heb waar het mocht het wagentje continu op de 6000 toeren gehad. Het wagentje heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
1x in het jaar een oliebeurtje met filter en 1x in de 5 jaar een grote beurt met distributierien en dat is het. Mijn reden om geen andere auto te kopen is omdat het 1.1 motortje echt onverwoestbaar is.
Ervaring met Peugeot 206 1.1 XN: De Peugeot 206 1.1XN is een onverwoestbare krachtbron. Tot 110 km/u gaat de auto prima mee, daarna komt tie vermogen te kort maar wat krijg je er voor terug, een enorme dosis betrouwbaarheid. De TU9 en TU1 motoren van Peugeot staan er om bekent dat ze juist geen problemen geven als je ze flink op de staart trapt.
Ik ben onlangs met het 16 jarige wagentje naar Berlijn gereden en heb waar het mocht het wagentje continu op de 6000 toeren gehad. Het wagentje heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
1x in het jaar een oliebeurtje met filter en 1x in de 5 jaar een grote beurt met distributierien en dat is het. Mijn reden om geen andere auto te kopen is omdat het 1.1 motortje echt onverwoestbaar is.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
11k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
3
Motor
3
Naam: Klaasromkes, datum : 18 januari 2016
Ervaring met Peugeot 206 Xline: Nooit moeten kopen.
Ervaring met verkoop: Nooit meeer bij Budel in De Meern.
Ervaring met onderhoud: Problemmen houden niet op.
Ervaring met Peugeot 206 Xline: Nooit moeten kopen.
Ervaring met verkoop: Nooit meeer bij Budel in De Meern.
Ervaring met onderhoud: Problemmen houden niet op.
'00
1
bouwjaar
jaar in bezit
170k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Nadiazwaal, datum : 30 oktober 2015
Ervaring met Peugeot 206 XS: Ik heb begin oktober een Peugeot 206 XS gekocht van de bouwjaar 2000. Tijdens de proefrit dat ik op een rotonde afreed nam de snelheid heel erg af en haperde de de auto enorm de auto reageerde ook even niet meer op de gaspedaal. In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat ik het misschien in de verkeerde versnelling had zitten. De persoon die naast me zat ging vervolgens na die gebeurtenis rijden en had echter dat probleem niet. Daarna mocht ik weer en had het probleem daarna ook niet meer.
Ik ben terug gegaan naar de eigenaar met de vraag of ik de dag erna een groot afstand met de auto mocht rijden. Dat was geen probleem. Ik ben de dag daarop dus met de auto naar de garage gereden daar kwamen we tot de ontdekking dat de koppen lek is en dat die eerdaags vervangen moest worden. Verder was de motor in goede staat. Die extra kosten voor de koppakking heb ik voor lief genomen. En heb de auto gekocht. Verder had ik op de 80 en 70 kilometer wegen nergens last van maar als ik in de bebouwde kom ging rijden kreeg ik kort erna een haperende auto waarbij die ook in snelheid afneemt en niet meer op de gaspendaal reageert. Dit gebeurt alleen als ik in de bebouwde kom rijdt. Inmiddels staat de auto bij de garage en heeft de garage al basis metingen gedaan die blijken echter in orde te zijn.
Nu gaat de monteur de koppakking eerst vervangen en de distributieriem om vervolgens daarop weer naar het probleem te zoeken. Hij brengt de haperende motor, afnemende snelheid en niet reageren op de gaspedaal niet in verband met de koppakking. Ik weet dat de bougies kort geleden zijn vervangen. Verder heb ik er gewoon benzine euro 95 van de esso. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Met vriendelijke groet N.A
Ervaring met Peugeot 206 XS: Ik heb begin oktober een Peugeot 206 XS gekocht van de bouwjaar 2000. Tijdens de proefrit dat ik op een rotonde afreed nam de snelheid heel erg af en haperde de de auto enorm de auto reageerde ook even niet meer op de gaspedaal. In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat ik het misschien in de verkeerde versnelling had zitten. De persoon die naast me zat ging vervolgens na die gebeurtenis rijden en had echter dat probleem niet. Daarna mocht ik weer en had het probleem daarna ook niet meer.
Ik ben terug gegaan naar de eigenaar met de vraag of ik de dag erna een groot afstand met de auto mocht rijden. Dat was geen probleem. Ik ben de dag daarop dus met de auto naar de garage gereden daar kwamen we tot de ontdekking dat de koppen lek is en dat die eerdaags vervangen moest worden. Verder was de motor in goede staat. Die extra kosten voor de koppakking heb ik voor lief genomen. En heb de auto gekocht. Verder had ik op de 80 en 70 kilometer wegen nergens last van maar als ik in de bebouwde kom ging rijden kreeg ik kort erna een haperende auto waarbij die ook in snelheid afneemt en niet meer op de gaspendaal reageert. Dit gebeurt alleen als ik in de bebouwde kom rijdt. Inmiddels staat de auto bij de garage en heeft de garage al basis metingen gedaan die blijken echter in orde te zijn.
Nu gaat de monteur de koppakking eerst vervangen en de distributieriem om vervolgens daarop weer naar het probleem te zoeken. Hij brengt de haperende motor, afnemende snelheid en niet reageren op de gaspedaal niet in verband met de koppakking. Ik weet dat de bougies kort geleden zijn vervangen. Verder heb ik er gewoon benzine euro 95 van de esso. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Met vriendelijke groet N.A
Reactie van: Marc-degroot, datum: 11 december 2016
Antwoord: Hmmmh, hier pas ook een 206 1.4i (2003) gekocht, met een identiek probleem. Koppakking is recentalijk vervangen. Ik ben benieuwd of je al wat meer weet?
Mvg, Marc
Reactie van: Willem915, datum: 9 november 2019
Antwoord: Katalysator
Ervaring met Peugeot 206 Sportline: De auto is eigenlijk een Berlinette (nieuw in duitsland gekocht) hier heet hij dus Sportline. 1.4 liter met sportstoelen en witte wijzerplaten.
Ervaring met verkoop: De vorige eigenaar heeft de auto in 2014 gekocht van een dealer in Gronau (D). Daar is de tellerstand gemanipuleerd. Ik denk zelfs met 100.000 km. Gaandeweg de laatste jaren is dit zichtbaar geworden. Eerste eigenaar reisde frequent naar Brussel (onderhoud daar).
Ervaring met onderhoud: Distributie bij 133.000km vervangen na breuk;
Cilinderkop volledig gereviseerd;
Krukasoliekeerringen vervangen;
Koppelingsplaten vervangen;
Radiator vervangen;
Airco volledige revisie;
Dynamo vervangen.