Forum Peugeot 206
Reacties van eigenaren
Antwoord: De nieuwe remblokken moeten zich gaan aanpassen aan de nieuwe remschijven. Dit gebeurd naarmate ze inslijten. Na een paar dagen, afhankelijk hoeveel je rijd, moet het over gaan. Blijft dit, dan terug naar de garage en vragen of ze wel grafietvet hebben gebruikt tegen het piepen.
Ervaring met Peugeot 206: Auto trok moeilijk op na 3 maanden na aanschaf (1.900 euro). Motorlampje brandde ook. Laten uitlezen bij een garage en bobine moest vervangen worden. Bobine vervangen voor 150 euro. Week later begint het lampje weer te branden. Terug naar de garage opnieuw laten uitlezen fout in 2 injectoren van de cilinders. Automonteur zei dat het geen probleem was om er mee door te rijden omdat de auto nog normaal reed. Storing uit de computer gehaald en weer verder gaan rijden. Na paar weken ging opnieuw het lampje branden. Ik terug naar de garage. De monteur zei dat de storing nog steeds in de injectors zit maar dat dit niet kan dat beide kapot zijn. Zegt dat het dan aan de bedrading moet liggen maar dat erg duur word om uit te zoeken en te maken. En dat ik gewoon door moet rijden tot die het niet meer doet. Maar ik heb mijn auto gewoon echt nodig voor het werk en wil dat die gemaakt word. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoeveel het zou kosten om hem gemaakt te krijgen?
Ervaring met Peugeot 206 XS: Super wagentje!
Ervaring met Peugeot 206 Gentry 1.4: De Peugeot 206 heb ik nu een half jaar. Van de buitenkant zag deze auto er perfect uit. Uiteindelijk toch wel een paar reparaties laten uitvoeren, de versnellingsbak lekte namelijk.
Gisteren heb ik voor het eerst aan de kant moeten staan omdat de motor enorm aan het stotteren was en het motor-management lampje brandde. Daarom de auto direct aan de kant gezet en de ANWB gebeld. Ze hebben direct in de computer gekeken maar uiteindelijk zijn er geen foutmeldingen kunnen vinden. Het hele rare aan het verhaal is dat hij nu weer super rijdt. Heb zelf het gevoel dat het binnenkort misschien weer gaat gebeuren en dan ga ik direct naar de dealer om hem uit te laten lezen. Maar door deze storing ben ik niet mijn vertrouwen in mijn auto verloren.
In dit halve jaar heb ik ruim 7.000 km gereden en ben er 2 weken mee op vakantie geweest. Hij heeft me ook niet aan de kant laten staan. Maar heeft iemand een idee wat het stotteren zou kunnen zijn? De hele auto trilde namelijk hevig, de technische dienst van de ANWB gaf aan dat je dan op 3 cilinders rijdt.
Antwoord: Het stotteren heb ik ook gehad met mijn 206. Achteraf bleek het aan de kwaliteit van de benzine te liggen. Ik tankte nog weleens bij de witte pomp zoals Tango of PinGo, maar hier zit wel kwaliteitsverschil in. Zodra ik bijvoorbeeld Esso of BP ging tanken, was het probleem voorbij. Toeval? Nee, een keer moest ik gedwongen bij een witte pomp tanken en voila, auto liep weer op 3 cilinders en ging stotteren.
Antwoord: Ja echt wel! Nooit meer witte pomp tanken. Ik werd gek van het stotteren tot ik de tip kreeg: tank echte benzine. Witte pompen hebben oude benzine, die minder "vluchtig" is. Vandaar
Antwoord: Ik heb een 206 1.1i en die stottert ook net na dat ik was gaan tanken. Heb net 4 nieuwe bougies gekocht omdat ik dacht dat het aan de ontsteking kon liggen? Zou het echt kunnen opgelost zijn door nu gewoon naar een ander tankstation te rijden en hem volledig vol te tanken met andere benzine?
Antwoord: Heb zelf een Peugeot 206 motor 1.4 benzine en bij mij lag het aan de gasklep positie sensor en stappen motor dat schudden en in houden van de auto. Ik moet hem nog laten resetten maandag bij garage, maar heb alles vervangen van sloop en geen last gehad nog.
Ervaring met Peugeot 206 RC:
Ervaring met onderhoud: De Snelle Leeuw in Utrecht heeft alles in huis voor de snellere Peugeotjes, ik ben erg tevreden over het bedrijf! De auto was van origine een GTI maar is door DSL omgebouwd tot RC, compleet met stevige achteras, remmerij en natuurlijk de motor. Hun blok bleek op de wielen 181 PK te leveren!
Antwoord: De "De Snelle Leeuw" komt zijn afspraken niet na, Telefonisch met meneer Wilco afgesproken voor een x bedrag reparatie uit te laten voeren, echter nadat de reparatie was uitgevoerd kreeg ik een factuur van enkele paar honderd euro meer doordat de stagiaire het simpele probleem niet snel kon vinden (roestig contacje schoongemaakt) dit was echter niet volgens de afspraak. Kortom: oplichterij.
Ervaring met Peugeot 206 XS: Ik heb al 2x mijn Bobine vervangen omdat het verklikkerlampje zelfdiagnose moter ging branden. Sinds de dag van vandaag komt deze storing steeds weer terug en blijft het lampje knipperen waardoor mijn auto niet normaal meer loopt maar op een kart lijkt. Ik rijd in zijn 2 (harder kan die dan ook echt niet) zet ik de auto aan de kant, contact uit, moterkap open om nullnullaf te laten koelen doet mijn auto het weer na 5 a 10 minuten wachten en kan ik er weer normaal mee rijden, irritant! Zelfs de Peugeot-dealer weet niet wat het probleem kan zijn (?) en ik laat mijn auto echt niet van top tot teen onderzoeken dan ben ik meteen al mijn geld kwijt wat ik niet kan missen. Plus: als ik met mijn auto rijd over een hobbel / keitjes maar nu ook op de normale weg lijkt het net of ik op een ijzeren bed zit wat kraakt... precies het zelfde geluid en iedereen kijkt naar je auto, Vreselijk irritant! Ik betaalde 5.000 euro 2e hands voor mijn auto maar het is het geld niet waard, ik ga over op een Japanse auto zonder technische snufjes eraan alleen maar ellende.
Antwoord: Mijn Peugeot doet precies hetzelfde. Net een bobine erin, maar zodra ik harder rijd dan 130 km/u gaat hij stotteren en kan ik niet harder. Ook ik zet hem dan uit. Daarna kan ik weer gewoon rijden. Mijn garage had het al over de kleppen?
Ook ik laat hem niet helemaal nakijken, dus als je weet waaraan het ligt hoor ik graag van je! (Eska)
Antwoord: Kwaaltje van Peugeot is meestal sensor in het blok die om de 30.000 km vervangen moet worden. Kosten voor de sensor: 25 euro.
Ik heb het zelfde probleem gehad met een 207. Na heel veel kosten te hebben gemaakt, zoals bobine bougies, ventilatorsysteem warmtesensor, vin vervangen alles gedaan wat de garage zei blijkt achteraf maar een sensor te zijn dus goed genaaid voor een paar honderd euro.
Antwoord: Hallo, welke sensor is dat precies geweest?
Ervaring met Peugeot 206 RX: Ik hoor ook een ratel in mijn motor, wat zou dat kunnen zijn? Ik heb dit al vanaf dat ik hem heb gekocht. Heel vreemd ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, dan kan ik ermee naar de garage en het aandragen voordat zij alles grondig gaan onderzoeken.
Ervaring met Peugeot 206 1.4: Heb een maand deze 206 gekocht. De proefrit verliep prima, maar bij thuiskomst na een rit op de snelweg begonnen de remmen (voor) te piepen aan beide kanten. Men had mij gezegd dat er nieuwe remschijven en remblokken op waren gemonteerd. De volgende dag weer heen geweest. Ze zeiden dat het nieuwigheid kon zijn en hebben de schijven en blokken wat gepolijst en voorzien van een soort vet. Alles was inderdaad nieuw. Heb nu (paar dagen later) weer last van piepende remmen (voor) tot schurend aan toe na een langere rit op de snelweg. Weet iemand wat dit nou zou kunnen zijn?