Forum Peugeot 206
Reacties van eigenaren
Antwoord: En niet zonder adapterplug een autoradio inbouwen, dat is vragen om problemen met de boordcomputers!
Ervaring met Peugeot 206 1.4 automaat: Voor een tweede auto geen verkeerde keus. Behoorlijk stug geveerd. Prima auto voor korte afstanden.
Ervaring met Peugeot 206: Ik heb een Peugeot 206 1.4 Gentry uit 2000 met net 60.000 km op de teller. Het is al een tijdje zo dat hij soms aan het horten en stoten is, even hoog in de toeren en soms met optrekken lijkt het wel of hij lucht zuigt. Dan kom ik haast niet vooruit.
Vanmorgen is hij bij de stoplichten zelfs twee keer afgeslagen. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn? Want ik durf er eigenlijk niet goed meer mee te rijden.
Antwoord: Ook ik heb een Peugeot 206 1.1 uit 2000. Ik heb dit jaar ook last van stoten, hoog in de toeren schieten en problemen met optrekken. Ook kom ik soms niet meer vooruit en dan sta ik stil. Mijn auto gaat dan ook nog eens trillen en schokkende bewegingen maken en je voelt aan de auto dat hij er vervolgens mee gaat stoppen.
Ik durf er ook niet meer in te rijden. Ik heb nu 5 keer de ANWB moeten bellen om mij te helpen en ik heb mijn auto laten maken bij een garage. Daar zeiden ze dat het computertje en sensoren ofzo het slecht doen. Dat hebben ze toen gemaakt, vervolgens honderden euros betaald en toen ik weer ging rijden, begon het weer. Weer terug naar de garage, weer terug naar de garage,en nog eens terug naar de garage....Ik wil en durf er ook niet meer in te rijden. Wat is het?
Antwoord: Ik had hetzelfde probleem heren. Gelukkig is het bij mij weer goed gekomen.
In eerste instantie werden de bougie en bobines vervangen. Dit hielpt echter helemaal niks. Op de terugreis van vakantie stond ik dus midden in Duitsland langs de snelweg stil met de auto. Ik durde geen meter meer te rijden. Ook bij mij zei de ADAC dat er een foutmelding in 1 van de sensoren zat. Toen ben ik in Duitsland naar een garage geweest (kleine onbekende garage) daar constanteerden ze dezelfde fout: de zuigdruksensor. Een klein langwerpig hoekig blokje aan de bovenzijde van je motor (beetje achterin). Deze hebben ze toen vervangen en mijn auto rijdt sindsdien als een trein. Kostte ongeveer 100 euro.
Antwoord: DAT IS HET PRECIES! DEZE SENSOR IS DE OORZAAK VAN ALLE STOTTEREN.
Tip: probeer eerst zelf logisch na te denken bij een probleem, en vraag vervolgens bij een peugeot-dealer, hoeveel reparaties cq onderdelen deze het afgelopen jaar al heeft uitgevoerd. Aan de hand daar van kun je concluderen of je diagnose juist is.
Ik had het vermoeden dat of de stekker, of de sensor stuk was, na meerdere malen uitvallen van de auto (met stotteren vooraf). Vervolgens heb ik de Peugeot-dealer gevraagd hoeveel sensors en hoeveel stekkers hij al verkocht heeft het afgelopen jaar. Geen stekkers en 7 sensors. Deze kosten idd E100,-, en vervangen is werkelijk kinderlijk eenvoudig. Sindsdien zijn al mijn problemen opgelost.
Antwoord: Is dat ook zo bij een 206 automatic? Al heel veel problemen gehad, hij is van 2001. Pas een nieuwe batterij, maar valt weeral geregeld stil.
Ervaring met Peugeot 206 XS 1.6 16v: Heb een Peugeot 206 1.6 XS uit 2001 met 102000 km gekocht. Een dag na aanschaf lamba sonde kapot. Paar dagen later een bonkend geluid door de hobbelige bochten die de garage en ik nog steeds niet hebben kunnen plaatsen.
Vreemd, want ik hoor van veel mensen dat het hoogst waarschijnlijk een typisch 206 kwaal is. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? BVD Marlon
Antwoord: Vaak stangetje van stabisatorstang, zit aan schokdemper gemonteerd. Even opkrikken dat het wiel vrij is, dan kan je het op en neer bewegen. Dat is het of anders je fusekogel van de draagarm. Succes!
Antwoord: Bij mij wat dit het stuurhuis. Vooral over hobbelige wegen veel gebonk onder de auto.
Ervaring met Peugeot 206 Gti: Super auto, lekker sportief, nooit problemen gehad, rijdt als een zonnetje.
Ervaring met onderhoud: Gewoon de standaard onderdelen vervangen wanneer nodig.
Ervaring met Peugeot 206: Ook ik heb alleen maar ellende met mijn 206. Het gaat om het 1.4 XS type, gekocht met 35000 km op de teller. Het begon met een tochtende deur, hier zat vloerbedekking tussen. Binnen 3 maanden startte de auto moeilijk, storing scheen de sleutel te veroorzaken. Afijn dealer zei dat hij het had opgelost dmv opnieuw installeren vd sleutel oid. En het was gewoon een Peugeot-kwaal werd er geroepen....
Inmiddels na een half jaar mijn garantie verlopen en startte de auto steeds slechter. In 1 maand tijd de auto 4 keer terug gebracht maar ze konden maar niets vinden Auto start nog steeds niet 100%, soms gaat het weken goed en dan ineens doet de auto het weer even niet.
Nu brand het motor lampje van de auto en houdt de auto vreselijk in. De auto trilt / drilt vreselijk. Achterdemper van de uitlaat laten vervangen, deze was lek.
En dit allemaal na +/- 25.000 te hebben gereden...
Ervaring met Peugeot 206 Gti:
Ervaring met onderhoud: Prima service! Ook voor de prijs hoef je niet naar de ander.
Ervaring met Peugeot 206 1.6 automaat: Let op de computer: er kunnen veel storingen door veroorzaakt worden. Zo heb ik een kachelventilator die niet meer uit wil (en dus ook: een airco die het niet meer doet). Ik spendeer veel geld aan onderzoek, maar de dealers spreken elkaar tegen, geven hoge offertes en geen garantie dat het opgelost wordt.
Ervaring met verkoop: De auto was van mijn schoonmoeder, die eerste eigenaar was. Ik heb hem naar drie-en-een-half jaar overgenomen en er inmiddels 220.000 km op LPG mee gereden. Een goede kilometerprijs dus, maar de computer heeft erg vaak allerlei irrationele storingen gegeven.