Forum Opel Karl
Reacties van eigenaren
Antwoord: Airco is een paar weken geleden bijgevuld met daarbij een fluorescerend middel. Vandaag viel de controle goed uit, er was geen lekkage te zien. Dus is het 'gewoon' een te lage druk geweest. Wellicht aan te bevelen uiterlijk elke 3 jaar de aircodruk te laten controleren en zo nodig te laten bijvullen. Kosten bij de dealer: 119 euro.
Ervaring met Opel Karl 1.0: Op basis van mijn Opel Karl uit 2017. Is de auto wat betreft rijeigenschappen en kracht zeer goed. Comfort is ook beter dan je zou verwachten van een kleine auto. En voor de bestuurder bovendien ruim. Eigen lengte = 185cm
Alleen het interieur is door de goedkope materialen o.a. plastic zo kwetsbaar en krasgevoelig dat ik er hoofdpijn van krijg. Hoe zuinig je er ook mee om gaat. 1x je voet ergens langs en je zit al met vegen langs de panelen.
Deze auto is rendabel wanneer je hem 2e hands goedkoop weet te kopen.
Ervaring met Opel Karl 1.0: Auto is erg vochtig. Moet altijd de airco aanzetten.
Antwoord: De auto is inderdaad zonder gebruik van de airco altijd vochtig. Maar wat mij het meest irriteert is dat hij wel heel erg windgevoelig is. Bij sterke wind dwarrelt je als een zak chips over de weg. Spijt van deze aankoop.
Antwoord: Al in 1 jaar 33000 km in mijn Karl Rocks gereden 0 problemen. Geen enkel probleem met vocht, gewoon de blower 's morgens op voluit en de lucht richting voorruit en ramen. Na enkele min kan de blower op 2. Wat windgevoeligheid betreft niet meer problemen dan in de Renault Twingo van mijn dochter. Denk dat het ook aan je stuurmanskunst ligt. Fijne auto. Mag iets meer power. Een turbo zou geen kwaad kunnen.
Antwoord: Mijn ervaring is ook goed met de Opel Karl. In drie jaar tijd staat de teller op 160.000 km en heb nergens last van gehad. Geen vocht in de auto. Geen last van wind of zo. Airco doet het altijd. Leuke auto, maar ben nu wel toe aan iets anders, iets groters.
Ervaring met Opel Karl 1.0: Auto is heel vochtig moet altijd de airco aanzetten. Echt met een auto uit 2018 dit mag toch niet.
Ervaring met Opel Karl 1.0: Open Karl is een slecht product. Achteras kraakt en blijft kraken. Herhaald naar dealer geweest. Verstelbare stoel blijft vanzelf omhoog komen. Is al vervangen, gaat gewoon door. ALLER grootste ergenis: de airo werkt niet bij hoge temperaturen (!). Al 4 zomers hetzelfde. Bij langere rit (b.v. 2-3 uur) smoort de airo. Hij kan zijn water niet kwijt. Opel heeft er nog nooit van gehoord!
Never meer zo'n waardeloze Frans-Duitse-Koreaan. Waardeloze opvolging van Opel service (in Belgie).
Antwoord: Wij hebben Karl december 2018 gekocht. Mijn zoon en ik samen. Netjes alles volgens het boekje gedaan. In september 2018 jaar jaarbeurt gehad. De auto gaf schurend geluid rechts voor. Remblokken hoefden niet vervangen konden nog 10.000km mee. Nu een maand later weer terug geluid wordt erger. En tot grote ergernis is nu de remschijf beschadigd. Dit alles volgens de dealer onze schuld! Te pittige rijstijl volgens hen. Er staat nu 25.000 km op de teller. Wij krijgen de rekening 350 excl btw. Ik vind dit niet kunnen. Iemand hier ook last van gehad?
Ervaring met Opel Karl 1.0 Start/Stop Editi: Onze Opel Karl PT-309-J uit september 2017 wilde ineens niet meer starten op 20 mei jl. Hij gaf niets, geen geluidje niets, totale stilte. Pas na de derde keer starten konden we wegrijden met het emissie symbool aan. Wij schrokken hier enorm van. Dit symbool bleef nog de dag erna branden tot het ineens weer uit ging. De Opel Dealer Gouda Motorhuis heeft niets kunnen vinden en daar kunnen wij het ermee doen. Het kunnen wel 250 soorten storingen zijn enz... Ze hebben geen idee. Nu de importeur benaderd.
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem. Start opeens niet meer. Geen geluidje niets. Staat nu al een week bij garage. Is het bij jullie al opgelost?
Antwoord: Opel Karl van bijna 4 jaar oud. Nieuw gekocht in september 2017. Sinds 1,5 jaar problemen met starten. Start soms niet. Even later wel weer. Dan gaat het 3 weken goed. Weer zelfde problemen. Laatste maanden start de auto helemaal niet meer. Allerlei lampjes gaan er branden. Foutcode 258 en 68. Al meerdere keren hiervoor bij de garage geweest. Dit heeft ons al bijna 300 euro gekost en het probleem komt ieder keer terug.
Voorstel: DSM module vervangen: 960 euro! Maar garage kan niet garanderen dat hiermee het probleem is opgelost.
Ben benieuwd of meer Opel Karl eigenaren dit probleem hebben.
Ervaring met Opel Karl Inovation 1000: Ik heb een Karl Inovation uit 2017 model 2018 en mijn vraag is er zit voor en achter elektrisch bedienbare ramen in moeten daar de schakelaars niet van verlicht zijn? En bij het achteruit rijden hoor je wel een signaal, maar af en toe ook een beeld. Moet dat ook niet altijd zijn als je achteruit rijdt?
Verder, als het start stop systeem ingeschakeld is en je bij een verkeerslicht staat te wachten slaat hij gewoon aan zonder dat er wat gebeurt. Dat is toch niet goed? Moet toch pas als je het koppelingspendaal weer intrapt aanslaan? Graag u bevindingenen ik kijk uit naar de reacties. mvg Jan
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem met het start stopsysteem. 8 a 9 van de 10 keer doet hij het niet en als hij het wel doet springt hij heel snel weer uit zichzelf aan. Met andere woorden, compleet niet redabel. Zo rijd ik niet zuiniger waarvoor ik hem heb aangeschaft. Nu naar de geschillencommissie. Mag ik vragen wat ze bij jou zeggen? (waardoor dit komt)? Het ligt waarschijnlijk aan een te kleine accu en dynamo, waardoor de auto dit systeem niet kan 'onderhouden'
Antwoord: Als de accu onder de 70% komt werkt SS niet meer, helemaal goed dus.
Ervaring met Opel Karl 1.0 Edition: Heb in 2016 een Karl Edition gekocht. Ben heel tevreden over de rijeigenschappen, wat hier bij de meesten ook te zien is. Wel vind ik de kunststof materialen in de auto erg krasgevoelig. Heb in 3 jaar slechts 10.000 km gereden, voornamelijk ritten van meer dan 10 km. De auto staat dus veel stil (buiten). Ik herken het vochtprobleem niet.
Auto is wel teruggeroepen voor klep in de kachel die niet goed was. Heeft dat misschien een vochtprobleem opgelost? Thermostaat is nog onder garantie vervangen (duurde veel te lang voor hij op de 90°C zat). En vandaag (een zomerse dag) deed de airco het weer niet. Zoals ik ook bij een ander lees: vooral op warme dagen doet hij het niet... Wordt nog naar gekeken. Ik gebruik de airco alleen indien nodig en vind het dus ook wel snel dat hij nu al problemen heeft.
Vermoedelijk moet ik ook maar weer eens naar een Japanner kijken.