Forum Opel Karl
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik ben vandaag geweest voor een kleine eeste beurt. Het gekraak rechts achter is de ankerplaat van de remmen. Is bekend euvel bij de Opel Karl, deze wordt onder de garantie vervangen samen met de remcilinder.
Ervaring met Opel Karl: Helaas een afrader. Helaas omdat we deze auto via private lease voor 4 jaar hebben getekend. Auto nu iets meer dan een jaar in bezit en aantal mankementen stapelen zich op.
Begon met gekraak ergens rond de achteras als je hobbels nam. Remkabelbehuizing vervangen. Heeft even geholpen maar is weer terug. Nu bij remmen een onplezierig geluid (alsof remvoering al weg is maar staat pas 28.000 km op de teller), ventilator doet het alleen nog in stand 4. Start/stop systeem doet het meer niet dan wel (en ja, ik weet hoe je hem activeert).
Hiervoor 2x Toyota gehad waarbij na 120.000 km nog steeds niets aan mankementen te melden viel. Kortom, dit was mijn eerste en tevens laatste Opel. Opel garage is wel netjes maar ook wat laconiek. Alsof ze niet beter weten dan dat Opels nieuw uit de fabriek issues vertonen. Jammer. Binnenkort eens navragen of ik (al dan niet met het betalen van een boete) het private lease contract voortijdig kan beeindigen.
Antwoord: Heb zelf ook een Karl. Nu 1 jaar en een maand 31.000 km gereden zonder een enkel probleem. starten wel motor even warm laten worden dus niet met scheurende banden wegrijden. Helemaal geen last van vocht in de auto. Blijkt dat sommige mensen de ventilatie niet weten te gebruiken en dus altijd met beslagen ramen rijden. Gewoon dom.
Rijd zelf niet als een bejaarde, maar op de snelweg meestal tussen 100 en 120 of 130. Neem drempels wel rustig. Nu hoor ik een ratelend geluid bij het wegrijden alsof er een hitte schild bij de uitlaat trilt. Volgende week naar de garage, altijd prima service. Amersfoort.
Verder nooit problemen. Fijne zuinige vlotte Kar(L). Verder heeft deze Karl niets met PSA te maken. De volgende als er een volgende komt wel. Voor mij dan geen Franse Opel ga dan over op een Jap.
Antwoord: Dat ratelende geluid heb ik ook! Alleen tussen 2 en 3 duizend toeren wanneer je de wagen laat uitbollen. Zeer raar...
Voor de rest een zeer fijne wagen waar ik tot nu toe geen problemen mee gehad heb!
(55.000km)
Ervaring met Opel Karl: Kraakt aan de achterkant.
Antwoord: Is het probleem van kraken/piepen opgelost door de opel dealer?
mvg,
Antwoord: Mijn vraag is het probleem van piepen/kraken opgelost door de opel dealer ik heb er ook last van vooral als het onder de 6 graden dan piep/kraak de rechter achterkant bij heuvels en ook kleine kuilen in het wegdek.
mvg
Johan
Antwoord: Ik heb dit ook: kraken piepen rechts achter, heb ook een irritant geluid bij remmen rechts achter, ben 2x hiervoor bij de dealer geweest daar kan men niks ontdekken. Handrem kabel hebben ze wel wat aan gedaan, die zou ergens tegen aan komen deze is nu beter vast gezet.
Rrritante geluid bij remmen rechtsachter zijn de remmen. Achter schoongemaakt, dit heeft een paar dagen geholpen maar het geluid bij remmen is weer terug.
Antwoord: Hier ook piepen en kraken en een schurend geluid vanuit achteren, zwaar irritant. Piepen is van de handremkabel afkomstig (rubberdoorvoermantel) en het schurende geluid komt van de ankerplaten vandaan. Hierin zit een te grote tolerantie met een schurend geluid als gevolg. Is bekend bij de fabriek en dealers!
Na een officiele klacht te hebben ingediend bij Opel, nul op rekest gekregen, net uit de garantie dus een reparatie van circa euro 1.000,=, geen enkele coulance van Opel Nederland. Overigens ook zeer slecht te woord gestaan door de klantenservice, blamage.
Dealer heeft diverse pogingen en wil ook echt meedenken om gehoor te krijgen maar boekt ook geen voortgang.
Antwoord: Zelfde ervaring met de achter rem aan de rechter kant! Oorzaak ook de ankerplaat.
Mijn klacht is van 19-04-2020 ben eerste eigenaar van de Opel Karl bouwjaar 2015. Volgens mijn dealer is het probleem bekend bij Opel Nederland. Bij de nieuwe modellen is het probleem schijnbaar opgelost. De reparatie is 1000 euro mijn Opel dealer Van der Linden Purmerend geeft mij als service nog wel 10% korting op de reparatie.
Het is inderdaad schandalig dat Opel Nederland hier niets mee doet voor zijn klanten. Ik kocht namelijk een Opel om zijn betrouwbaarheid.
gr Gerrit van Leeuwen
Antwoord: Reparatie inmiddels uitgevoerd van de achterrem ankerplaten.
Mijn Opel dealer van der Linden van Sprankhuizen in Purmerend heeft 10% korting gegeven en ook Opel Nederland heeft 10 % korting gegeven, dus totaal 20% korting op een bedrag van 1000 euro scheelde toch 200 euro.
Dus er achter aan zitten als je dit euvel hebt met je Opel Karl, beloont dus wel!
gr Gerrit van Leeuwen
Ervaring met Opel Karl: In september 2017 een nieuwe Karl Innovation gekocht. Nu staat er al 7000 km op de teller. Ik ga met veel plezier in dit zeer pittige karretje op stap. Bij 120 km/u is de auto echt stil te noemen en wat mij erg aanspreekt is dat je dat je geen flauw idee hebt dat je in een drie-cilinder zit. Ik heb hiervoor een Aygo gehad, maar die kan nog niet in de schaduw van deze Karl staan. Zuinig, stil en vlot!
Ervaring met verkoop: Ga ook rijden met de Karl voor je beslist. Absoluut de moeite waard.
Antwoord: Helemaal gelijk! Ik rijd al twee jaar met de Karl en bevalt me prima. Alle klachten hier: heb ik geen last van, prima karretje!
Ervaring met Opel Karl: Wie heeft er ook problemen met condens/water aan de binnenkant op de ruiten? Auto is regelmatig kletsnat aan de binnenkant. Wie kan vertellen hoe je dit kan oplossen?
Antwoord: Airco aan laten staan ik heb nergens last meer van.
Antwoord: Oorzaak is waarschijnlijk dat je pollenfilterknop opstaat. Knop afzetten en het probleem is opgelost. Pollenfilterknop is enkel te gebruiken tijdelijk voor bijvoorbeeld in tunnel tegen uitlaatgassen.
Ervaring met Opel Karl: De Karl stelt erg teleur. Kraakt voortdurend op een achterpoot. Ondanks terugroepactie houdt het (niet constant helaas) aan. Stoel hoogte verstelling is van slechte kwaliteit en is al geheel vervangen.
De grootste ergenis: als de airco/ waaier gedurende een paar uur (vakantierit!) gebruikt wordt, valt het systeem gewoon uit. De Karl gaat er uit bij ons. We zijn 1 van de eerste bezitters. Dit is geen Opel maar een Koreaans 'piece of s...'
Antwoord: - Start/stop systeem werkt niet als de airco of verwarming aanstaat.
- departementsysteem erg zacht en kan niet harder worden gezet dus je hebt weinig aan dit systeem.
- misleiding bij verkoop over ventielen auto.
- geef al een half jaar deze problemen aan en ze doen er niets mee.
- nog nooit een goede service gehad.
- nu rechtszaak begonnen
Antwoord: Wat is in 's hemelsnaam een departementsysteem? Verkoop ventielen auto? U spreekt in raadselen. Misschien wat zorgvuldiger formuleren. Helpt ook bij de dealer.
Ervaring met Opel Karl: Dit is echt een topper. Rijdt licht en de Easytronic schakelt precies zoals je rechter voet beveelt. Mijn verbruik is gemiddeld 4.9 liter op 100 km, een lange rit bij een snelheid van 100 km/u is het gemiddelde 4.7 l p/100km. Ook zeer veel luxe zoals stuur- en stoelverwarming. Zeer tevreden.
Ervaring met onderhoud: Nog geen ervaringen om dat de auto nog nieuw is.
Antwoord: Wij hebben hem nu 4 maanden en blijven een te hoog verbruik vaststellen van + 8 liter. Nochthans zijn mijn vrouw en ik rustige chauffeurs die zelden over de 3000 toeren gaan.
In de garage doen ze daar smalend over, maar wij zijn echte geen "ouwe zotten" in het verkeer. Alle specificaties over het verbruik lijken mij dan ook op zijn minst misleidend, of gewoon leugens!
Ervaring met Opel Karl: Ik heb een Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition Green Lime Metallic uit 2015 (nieuw gekocht). Schakelen naar z'n achteruit gaat steeds moeilijker (alsof hij niet pakt). Hoor ook raar krakend geluid rechtsachter bij remmen en over drempels rijden. Heb het na laten kijken, maar konden niets vinden. Heb ook heel veel last van condens binnen op de ramen. Heb ik opgelost door raamspoilers te plaatsen (kan het raam op een kiertje blijven). Maar verder vind ik het een heerlijk, zuinig, krachtig, zeer ruim karretje.