Forum Nissan Note (2005 - 2013)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Update: Lager gekocht voor 20 euro. Achter Lings vervangen voor 30 euro voor die hem had gemaakt. Nu zo als hij hoort te zijn. Vliegtuig geluid boven de 60 KM verdwenen. Bij inspectiebeurt niet goed erop gezet, was daardoor beschadigd.
Tevens brandstofgebruik in de stad 1 op 22.5, dus goed.
Antwoord: Update: alarm nagezien, lampje brandde niet er van. En binnen alarm werkte niet. Opgelost door nissan dealer.
Antwoord: Update: kosten lampje alarm en verlichting stand goed zetten van dimlicht kosten reparatie 15 euro (Polen). 2x indruk bevesteging nieuw kosten 2 euro voor onder sierbumper vast te zetten.
Antwoord: Alles nog goed gegaan met de note.
Nieuw gekocht in juni 2007.
2012 voor grote beurt even langs gaan bij dealer.
vervolg komt als er wat gedaan is aan de auto.
Antwoord: Banden vervangen voor 125 euro de 2. bij 60.000KM ook achterbande raken op hier ook nieuwe slofen onder.
Antwoord: Alle beurt gedaan, distributie snaar vervangen 300 euro polen.
Nu 65.000KM gereden olie moet vervangen worden 25.000Km
Antwoord: A.P.K nog geen afkeur geweest tot 120.000 KM.
Antwoord: Regen water in de bagage ruimte en door Nissan opgelost, tussen plak tape binnen in de 3e remlicht te vervangen.
Remblokken vervangen 120.000 km en rem vloeistof en achter remcilinders vervangen.
Remschijf nog oke.
Antwoord: Voorraam kapot gegaan bij achter een vrachtwagen kleven onder verzekering verholpen bij 70.000 KM.
Antwoord: K&N filter bij 50.000 KM in gezet voor de luchtfilter te vervangen.
Antwoord: Deze Diesel Injector Cleaner is een diesel reiniger die zowel preventief (probleemvoorkomend) als curatief (probleemoplossend) gebruikt kan worden. Deze dieselmotor reiniger vermindert rookvorming, verbetert de emissiewaarden en reinigt verstuivers zonder demontage.
Gebruik: U kunt op 2 manieren Diesel Injector Cleaner toevoegen.
1) Voeg de diesel reiniger toe als er nog ongeveer 40 liter brandsof tankt in de en rijdt de tank zoveel mogelijk leeg. geconcentreerd mengsel (brandstofreiniger met brandstof 20 liter). Dit raden we aan als motoren echt vervuild zijn, met merkbare signalen als: hoog brandstofverbruik, storingen, slecht presteren, onregelmatig lopen van de motor etc.
2) Voeg de diesel reiniger toe aan de brandstoftank en tank de brandstoftank helemaal vol dat 2 keer per jaar. Het is een minder sterk geconcentreerd mengsel dan de 1e optie, maar het product heeft wel langer de tijd z&rsquo:n werk te doen. We raden de 2e optie aan als u preventief de motor wilt reinigen. Preventief reinigen van de motor draagt bij aan het in stand houden van prestaties en minimaliseert de kans op storingen.
Welke wijze u ook kiest: beide opties zijn goed. U kunt geen verkeerde keuze maken.
Beste advies: iedere 5.000km a 10.000km toedienen.
Rijdt u veel korte stukken? Dan bij voorkeur iedere 5.000 km een blik toevoegen aan de diesel. Een motor die veel korte stukken rijdt vervuild meer, ontwikkeld meer vocht etc. De kans op storingen is groter.
Rijdt u veel snelweg kilometers en dus langere stukken? Dan is het advies iedere 5/10.000km een blik diesel reiniger toe te voegen. Op deze manier blijft de motor in topconditie en minimaliseert u de kans op vervuiling en vervelende storingen.
TIP: zorg dat de motor goed warm wordt wanneer de Diesel Injector Cleaner in de brandstoftank zit. Dit kunt u bereiken door bijvoorbeeld 80 km/h in z':n derde versnelling te rijden in plaats van in z':n 4 of 5 en bij 120 km/h in z':n 4e versnelling. De motor maakt zo meer toeren en wordt warmer. De reiniging van de motor en verwijderen van vuil, roet etc is maximaal wanneer de motor echt warm wordt.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.ATIJD DOEN bij onderhoud door garage dan doen zij het voor je kost 15 euro.
Antwoord: Wij hebben de nissan nog en goed nu 122.000 KM gereden.
Elke 5000 km olie vervangen.
terug naar overzichtvorigevolgende
Oil Booster + Turbo Protect
Oil Booster + Turbo Protect
Productnummer
11109
inhoud
300 ml
Korte omschrijving
Oil Booster + Turbo Protect is een motorolie toevoeging die de motoronderdelen voorziet van een extra permanente smeerfilm. Deze olietoevoeging zorgt hierdoor voor extra bescherming en verbetering van de reinigende werking van motorolie. De olie wordt als het ware ':geboost':.
Waardering
5 stars EERSTE KENNISMAKING Lees meer.
5 stars MOTOR IS STILLER EN EXTRA BESCHERMING VAN DE TURBO Lees meer.
Prijs &euro: 18,88
Aantal
1
BESTEL
Webwinkel Keurmerk
Oil Booster + Turbo Protect is een motorolie toevoeging die motoronderdelen voorziet van extra smeerfilm en vergroot daarnaast de reinigende werking van motorolie. Er vormt zich een bijna niet te doorbreken smeerfilm tussen de metaaloppervlakken. Deze olie toevoeging beschermt tegen slijtage bij droge, koude starts en voorkomt dat er zich schadelijke neerslagen vormen. Dit laagje zorgt ervoor dat een koude motor beter start, omdat deze start niet meer droog is en dus soepeler gaat.
Tevens zorgt deze extra smeerfilm ervoor dat vocht en brandstof de cilinderwanden minder kunnen aantasten. Zodra de motor loopt komt er nog een olie laagje overheen van de olie uit het carter en dit samen zorgt weer voor een hogere compressie. Oil Booster + Turbo Protect voorkomt het haperen van hydraulische klepstoters.
Met name bij turbomotoren is de reinigende werking van de olie van groot belang. Turboproblemen ontstaan veelal doordat de reinigende werking van motorolie niet voldoende meer is: vervuiling treed op! Met Oil Booster + Turbo Protect wordt de reinigende werking van de olie vergroot.
Gebruik: deze olie toevoeging kan gebruikt worden bij het verversen van de motorolie of tussen 2 olieverversingen in. De meerkosten zijn dan ook beperkt: in plaats van motorolie toevoegen gebruikt u een olie toevoeging.
Geschikt voor alle auto':s, benzine of diesel, met en zonder turbo.
Vier gloeibougie vervangen om vast roesten te voorkomen daar was een iets doorgebrand bij de gloeipunt.
Wiel ophanging fuseekogel vervangen twee stuks.
Wielophanging twee keer per jaar inspuiten met ketting olie (Action) voor en na de winter.
Antwoord: Filter van de olie zetten we op elke 30.000 km ter vervanging. Olie met een afzuigpomp eruit hallen. Bij warme motor maar 1 uur moet je wachten anders lost de slangetje op in de olie.
Bij 30.000 motor reinigen (flushen) en afvoer plug los draaien en olie er uit laten lopen.
Antwoord: Achterklep als raam wisser achter deed het niet, reden recht kant boven de klep draad breuk 3 keer moeten maken door garage nu is het nog goed na 1 jaar.
Antwoord: Verlichting rond om alle lampjes vervangen bij elke 50.000 KM.
Antwoord: Accu ook bij 6 jaar toen vervangen deze was te zwak om goed te starten.
Antwoord: Hele nieuwe koplamp unit vervangen links en rechts wegen vervagende koplampglas.
Antwoord: Elke 5/6 de Jaar distributiesnaar vervangen met lager ook dynamo riem. Vloeistofpomp elke 80/100.000 km vervangen tijdens vervanging van de riemen.
Nu twee keer gedaan met nu 122.000 KM.
Antwoord: Elke 65.000 KM versnellingsbak olie verversen met nieuwe versnellingsbak olie en met deze goede spul.bij 130.000 KM vervangen in de zomer.
Beschrijving
PM Xeramick Keramische Versnellingsbak Beschermer.
kritische interne delen van de versnellingsbak waardoor juist op deze plaatsen de wrijving en slijtage wordt verminderd. soepeler schakelen, maakt de versnellingsbak stiller en verlengt de levensduur van de transmissie. Daar waar de beschermende oliefilm verbroken wordt door te hoge temperaturen en/of te zware belasting, waardoor grenssmering ontstaat, neemt het hoogwaardige keramische
Toepassingen:
Keramische versnellingsbak Beschermer niet toepassen in automatische versnellingsbakken en /of sperdifferentieel met beperkte slip!
Antwoord: Banden zijn opgezocht niet raptor 3 maar:
De Dębica Navigator 3 band! As de nieuwste all-season band voor mijn auto die mijn waarde hechten aan veilig en zuinig rijden in zomer en winter C band in zuinig en regen.
Dębica is een bedrijf met Poolse tradities dat deel uitmaakt van het Amerikaanse Goodyear concern daarom genomen deze banden. Het is een van de bekendste en meest gekochte banden in Polen.
Kenmerken van de nieuwe Dębica Navigator 3-band:
Bewezen prestaties op nat wegdek
Een veel meer uitgesproken V-vorm verhoogt de weerstand tegen aquaplaning en het vermogen van de band om water eerder uit het loopvlak af te voeren, wat de grip op nat wegdek verbetert en het remmen verbetert.
Zelfverzekerde controle in sneeuw
De toegevoegde golvende lamellenvorm in combinatie met de rechte en langwerpige lamellen zorgen ervoor dat de randen in meerdere richtingen aflopen, wat het vermogen van de band om in de sneeuw te bijten verbetert en resulteert in een betere grip.
Kostenbesparende band: duurzaam en brandstofbesparend.
De slijtvastheid van de compound zorgt voor een betere kilometrage, en het vermogen om minder warmte te genereren en minder energie te gebruiken, verhoogt de brandstofefficientie.
Duurzaamheid en veiligheid gegarandeerd door het Goodyear-concern
Kiezen voor de nieuwe Dębica Navigator 3-band geeft mij jarenlang gemoedsrust - zonder zorgen te maken over veranderende weersomstandigheden. Een bijkomend voordeel is de sensationele prijs-kwaliteitverhouding van banden.
Antwoord: Volkomen roestvrij onder de auto.
Antwoord: Distributiesnaar + spanrol en waterpomp + koelwater vervangen.
Antwoord: 19-08-2021 (136.000 KM.) 15DCI.
Elke 5.000. motorolie vervangen.
APK voor onderstel rubbers vervangen
Uitlijnen van de auto door reparatie.
2 achter vervangen door Raptor 3 Dębica banden (4 seizoenen)
Ervaring met Nissan Note 1.6: Overtreft alle verwachtingen. Probleemloos.
Trekt probleemloos caravan van 1000 kg ook in de bergen. Stoelen zitten prima ook op lange afstand.
Ervaring met Nissan Note 1.5: Gewoon doen. Een goede, zuinige en ruime auto zonder problemen. En als er problemen zijn worden ze perfect verholpen (Nissan Jupiter Leeuwarden).
Ervaring met Nissan Note 1.6 Life Pack: Auto nieuw gekocht in juli 2008. Op de eerste avond weigerde het rechter portierslot op slot te gaan. Mijn andere auto er maar dicht naast gezet. De volgende ochtend terug naar de dealer, waar het complete slotmachniek eruit gehaald werd en vervangen door een exemplaar uit een nieuwe auto uit de showroom.
In oktober liet de kachel zich niet meer naar koud regelen. Sauna-temperaturen! Een stangetje bleek los, na lang zoeken.
In augustus 2010 V-snaar onder garantie vervangen (maakte al enige tijd een piepend geluid).
Februari 2011: de Continentals zijn kaal, maar dit bandenmerk wil ik niet meer. Er komen nu Bridgestones op, hopelijk gaan die langer mee! Kost me wel even 580 euro.
Trek overigens elk jaar een caravan (Beyerland Sprinter 440 LB) mee naar het warme zuiden, beladen komt het totaal gewicht rond de 1000 kg. uit. Dat gaat prima, 95 a 100 km/u is op de vlakke weg goed mogelijk. In bergachtig gebied komt hij ook goed uit de voeten, maar dan mis ik eigenlijk de koelwatertemperatuurmeter.
Antwoord: Dunlop kopen 360 euro via bandengids.nl
Antwoord: Waar kan ik het stangetje vinden die los bleek te zijn. Ik heb het zelfde probleem met de kachel.
Ervaring met Nissan Note 1.6 Life+: Onze automaat geeft vanuit de schakelbak een piepgeluid. Dit is zeer irritant en volgens onze dealer bij alle Notes. Zijn advies: zet de radio aan dan hoor je het niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Antwoord: Mijn vorige 2 auto's waren ook een Note met automaat. Nooit problemen mee gehad, dus het verhaal van de dealer lijkt me kletspraat. Probeer het eens bij een andere dealer.
Antwoord: Eind september breuk aan de motor garantie, ongeveer 1 maand later voertuig terug, gedurende 9 dagen geen probleem de max om te rijden. 10e dag koppakking stuk (gelukkig garantie).
Aktie: plaatsing nieuwe motor,onbeschikbaarheid WEET NIET HOE LANG. Voertuig 43.000 km.
Ervaring met Nissan Note 1.6 A/T: De Nissan Note gekocht in mei 2010. De auto bevalt ons prima. Onlangs is ons opgevallen dat de kunststof afdekplaat waar de ruitenwissers in verwerkt zijn aan de bestuurderskant niet helemaal aansluit. Geconstateerd dat iedere Note die in de garage stond, deze afwijking had!! De garage is het niet opgevallen (tot nu toe). Wie heeft dit euvel ook? Volgens de garage moet er naast de kunststof afdekplaat ook een nieuwe voorruit komen. We zijn in afwachting...
Antwoord: Ik heb ook een nieuwe voorruit via de dealer erin laten zetten, heb er weer ook gelijk weer een rammel bij. Hoe meer gas ik geef hoe harder de rammel. Ze wijten dit niet aan de voorruit maar voorlopig blijft het rammelen, het blijft wat mij betreft de meest waardeloze auto die ik ooit heb gehad.
Antwoord: Waarschijnlijk bij het plaatsen van de nieuwe voorruit geen foamband gemonteerd tussen dashboard en ruit (hoort over de volle breedte te zijn aangebracht) waardoor het dashboard kan gaan rammelen. Eerdere modellen hadden alleen een stukje band wat gemonteerd was thv het ingeslagen chassisnummer. Latere modellen werden over de volle breedte van het dashboard van foamband voorzien.
Antwoord: De afdekplaat is in de fabriek met zeer dun tweezijdig band aan de ruit bevestigd, dit laat al snel onder invloed van zon en regen los waardoor met name de zijde aan de bestuurderskant open gaat staan. Dit probleem heeft de fabriek proberen op te lossen door aan die zijde bij latere modellen een opstaande rand op de plaat aan te brengen om zo wat meer sterkte te verkrijgen. Helaas blijkt dit geen soelaas te bieden. Bij elke Note ziet men de plaat aan die kant wijken of ze nu 6 jaar of 6 maanden oud zijn.
Antwoord: Ik heb ook een Note uit 2010. En nu een waterlek waardoor de bijrijders vloermat doorweekt is na regenbuien. De garage zei dat het water door die kier tussen ruit en ruitenwisserbak naar binnen komt. Dat probleem kan verholpen worden om een nieuwe ruit en bak te installeren. Kosten 1.400 zwitserse franken! Belachelijk en dat alles door een foute constructie van Nissan. De auto is tweedehands en heeft geen garantie meer. Ik heb nu maar wat siliconenkit erin gespoten en de rand goed afgewerkt. Hopelijk helpt dit. Ik ben benieuwd of er meer mensen waterschade hebben gehad door die vervelende kier tussen ruitenwisserbak en het glas?
Antwoord: Dit hielp niet. Nog steeds lekt het achter het handschoenkastje aan de bijrijderskant
Antwoord: Ik heb het uiteindelijk opgelost door silikonenkit tussen onderkantruit en chasis te spuiten. Het water kwam daar tussendoor. Speciaal bij de ruitensteuntjes.
Ervaring met Nissan Note 1.6 Acenta automaat: Probleemloze auto met veel luxe details.
Ervaring met verkoop: Vriendelijke bediening, goede inruilprijs.
Ervaring met onderhoud: Vraag of de beurt ook werkelijk wordt uitgevoerd volgens de adviesprijs van Nissan.
Ervaring met Nissan Note 1.5 dci: Wij hebben 1.5 dCi Note. Slechte ervaring met:
1 bedrading kortsluiting accu liep leeg. Garantie.
2 kabelbreuk van de stuutbekrachtiging bij zekkeringkast, waardoor stuurbekrachtiging niet meer werkte. bij km 35.000. 209 euro kosten buiten de 3jaar dus nopes
3 achter lager maakt vliegtuig geluid dus hier ook vervangen komende tijd. KM stand 48.000.
banden nog orginaal {2.9 bar.}
boordcomputer 3.3 tm 4 liter per 100.
fin 25 en ceramic toegevoegt totaal 500ml
Ervaring met verkoop: Nieuw gekocht in 2007 juni. Wel goede auto paar puntjes.
Ervaring met onderhoud: Wel goed maar niet zo goed als de Bluebird uit 1987