28 januari 2022

Forum Nissan Note (2005 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 januari 2012

Ervaring met Note : Auto heeft goede waarde voor zij geld. Heeft zeer goede rijeigenschappen en is zuinig in gebruik. Heeft volledige uitrusting met Connect navigatie.

Uitvoering1.6 Autom.
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand35.600 km
DealerZeeuw

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 22 december 2011

Ervaring met Note : Prima auto. Zeer ondergewaardeerd.

Uitvoering1.6 Connect
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand30.000 km
DealerSturm

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 22 juli 2011

Ervaring met Note : Na een maand uit de garantie te zijn moest de stuurstang worden vervangen. Nissan Nederland gaf aan dat alle kosten voor de gebruiker zijn. Beetje kort door de bocht.

Uitvoering1.6 First Note
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand42.000 km
DealerAuto

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Klopt. Bij ons zelfde: 1 maand erover geen gerantie meer, jammer.

  

, datum: 7 mei 2011

Ervaring met Note : Heb na de eerste banden 30.000 km bij een bande handel andere gekocht 195/55R16 deze gaan er volgende week pas af. Wel niet de orginele maat, maar rijd ook goed.
Jij maakt uit welke banden er op liggen en niet Nissan.
Verder nooit problemen gehad, behalve het kraaken ergens rond het stuur.

Ervaring met verkoop: Koop wat je mooi en goed genoeg vindt, er zijn bij elk autotype wel minpunten.

Uitvoering1.6 First
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand120.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 5 mei 2011

Ervaring met Note : Wij hebben 1.5 dCi Note. Slechte ervaring met:
1 bedrading kortsluiting accu liep leeg. Garantie.
2 kabelbreuk van de stuutbekrachtiging bij zekkeringkast, waardoor stuurbekrachtiging niet meer werkte. bij km 35.000. 209 euro kosten buiten de 3jaar dus nopes
3 achter lager maakt vliegtuig geluid dus hier ook vervangen komende tijd. KM stand 48.000.

banden nog orginaal {2.9 bar.}
boordcomputer 3.3 tm 4 liter per 100.
fin 25 en ceramic toegevoegt totaal 500ml

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Wel goed maar niet zo goed als de Bluebird uit 1987

Ervaring met verkoop: Nieuw gekocht in 2007 juni. Wel goede auto paar puntjes.

Uitvoering1.5 Dci
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand48.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor8
  
 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 15 mei 2011

Antwoord: Update: Lager gekocht voor 20 euro. Achter Lings vervangen voor 30 euro voor die hem had gemaakt. Nu zo als hij hoort te zijn. Vliegtuig geluid boven de 60 KM verdwenen. Bij inspectiebeurt niet goed erop gezet, was daardoor beschadigd.
Tevens brandstofgebruik in de stad 1 op 22.5, dus goed.

 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 5 juli 2011

Antwoord: Update: alarm nagezien, lampje brandde niet er van. En binnen alarm werkte niet. Opgelost door nissan dealer.

 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 28 juli 2011

Antwoord: Update: kosten lampje alarm en verlichting stand goed zetten van dimlicht kosten reparatie 15 euro (Polen). 2x indruk bevesteging nieuw kosten 2 euro voor onder sierbumper vast te zetten.

 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 12 oktober 2011

Antwoord: Alles nog goed gegaan met de note.
Nieuw gekocht in juni 2007.
2012 voor grote beurt even langs gaan bij dealer.
vervolg komt als er wat gedaan is aan de auto.

 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Banden vervangen voor 125 euro de 2. bij 60.000KM ook achterbande raken op hier ook nieuwe slofen onder.

 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Alle beurt gedaan, distributie snaar vervangen 300 euro polen.
Nu 65.000KM gereden olie moet vervangen worden 25.000Km

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: A.P.K nog geen afkeur geweest tot 120.000 KM.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Regen water in de bagage ruimte en door Nissan opgelost, tussen plak tape binnen in de 3e remlicht te vervangen.

Remblokken vervangen 120.000 km en rem vloeistof en achter remcilinders vervangen.
Remschijf nog oke.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Voorraam kapot gegaan bij achter een vrachtwagen kleven onder verzekering verholpen bij 70.000 KM.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: K&N filter bij 50.000 KM in gezet voor de luchtfilter te vervangen.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Deze Diesel Injector Cleaner is een diesel reiniger die zowel preventief (probleemvoorkomend) als curatief (probleemoplossend) gebruikt kan worden. Deze dieselmotor reiniger vermindert rookvorming, verbetert de emissiewaarden en reinigt verstuivers zonder demontage.

Gebruik: U kunt op 2 manieren Diesel Injector Cleaner toevoegen.
1) Voeg de diesel reiniger toe als er nog ongeveer 40 liter brandsof tankt in de en rijdt de tank zoveel mogelijk leeg. geconcentreerd mengsel (brandstofreiniger met brandstof 20 liter). Dit raden we aan als motoren echt vervuild zijn, met merkbare signalen als: hoog brandstofverbruik, storingen, slecht presteren, onregelmatig lopen van de motor etc.

2) Voeg de diesel reiniger toe aan de brandstoftank en tank de brandstoftank helemaal vol dat 2 keer per jaar. Het is een minder sterk geconcentreerd mengsel dan de 1e optie, maar het product heeft wel langer de tijd z&rsquo:n werk te doen. We raden de 2e optie aan als u preventief de motor wilt reinigen. Preventief reinigen van de motor draagt bij aan het in stand houden van prestaties en minimaliseert de kans op storingen.

Welke wijze u ook kiest: beide opties zijn goed. U kunt geen verkeerde keuze maken.

Beste advies: iedere 5.000km a 10.000km toedienen.

Rijdt u veel korte stukken? Dan bij voorkeur iedere 5.000 km een blik toevoegen aan de diesel. Een motor die veel korte stukken rijdt vervuild meer, ontwikkeld meer vocht etc. De kans op storingen is groter.
Rijdt u veel snelweg kilometers en dus langere stukken? Dan is het advies iedere 5/10.000km een blik diesel reiniger toe te voegen. Op deze manier blijft de motor in topconditie en minimaliseert u de kans op vervuiling en vervelende storingen.

TIP: zorg dat de motor goed warm wordt wanneer de Diesel Injector Cleaner in de brandstoftank zit. Dit kunt u bereiken door bijvoorbeeld 80 km/h in z':n derde versnelling te rijden in plaats van in z':n 4 of 5 en bij 120 km/h in z':n 4e versnelling. De motor maakt zo meer toeren en wordt warmer. De reiniging van de motor en verwijderen van vuil, roet etc is maximaal wanneer de motor echt warm wordt.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.ATIJD DOEN bij onderhoud door garage dan doen zij het voor je kost 15 euro.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Wij hebben de nissan nog en goed nu 122.000 KM gereden.

Elke 5000 km olie vervangen.
terug naar overzichtvorigevolgende
Oil Booster + Turbo Protect
Oil Booster + Turbo Protect
Productnummer
11109
inhoud
300 ml
Korte omschrijving
Oil Booster + Turbo Protect is een motorolie toevoeging die de motoronderdelen voorziet van een extra permanente smeerfilm. Deze olietoevoeging zorgt hierdoor voor extra bescherming en verbetering van de reinigende werking van motorolie. De olie wordt als het ware ':geboost':.
Waardering
5 stars EERSTE KENNISMAKING Lees meer.
5 stars MOTOR IS STILLER EN EXTRA BESCHERMING VAN DE TURBO Lees meer.
Prijs &euro: 18,88
Aantal
1
BESTEL
Webwinkel Keurmerk
Oil Booster + Turbo Protect is een motorolie toevoeging die motoronderdelen voorziet van extra smeerfilm en vergroot daarnaast de reinigende werking van motorolie. Er vormt zich een bijna niet te doorbreken smeerfilm tussen de metaaloppervlakken. Deze olie toevoeging beschermt tegen slijtage bij droge, koude starts en voorkomt dat er zich schadelijke neerslagen vormen. Dit laagje zorgt ervoor dat een koude motor beter start, omdat deze start niet meer droog is en dus soepeler gaat.

Tevens zorgt deze extra smeerfilm ervoor dat vocht en brandstof de cilinderwanden minder kunnen aantasten. Zodra de motor loopt komt er nog een olie laagje overheen van de olie uit het carter en dit samen zorgt weer voor een hogere compressie. Oil Booster + Turbo Protect voorkomt het haperen van hydraulische klepstoters.

Met name bij turbomotoren is de reinigende werking van de olie van groot belang. Turboproblemen ontstaan veelal doordat de reinigende werking van motorolie niet voldoende meer is: vervuiling treed op! Met Oil Booster + Turbo Protect wordt de reinigende werking van de olie vergroot.

Gebruik: deze olie toevoeging kan gebruikt worden bij het verversen van de motorolie of tussen 2 olieverversingen in. De meerkosten zijn dan ook beperkt: in plaats van motorolie toevoegen gebruikt u een olie toevoeging.
Geschikt voor alle auto':s, benzine of diesel, met en zonder turbo.

Vier gloeibougie vervangen om vast roesten te voorkomen daar was een iets doorgebrand bij de gloeipunt.

Wiel ophanging fuseekogel vervangen twee stuks.

Wielophanging twee keer per jaar inspuiten met ketting olie (Action) voor en na de winter.

 
Reactie van: Hermangodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Filter van de olie zetten we op elke 30.000 km ter vervanging. Olie met een afzuigpomp eruit hallen. Bij warme motor maar 1 uur moet je wachten anders lost de slangetje op in de olie.

Bij 30.000 motor reinigen (flushen) en afvoer plug los draaien en olie er uit laten lopen.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Achterklep als raam wisser achter deed het niet, reden recht kant boven de klep draad breuk 3 keer moeten maken door garage nu is het nog goed na 1 jaar.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Verlichting rond om alle lampjes vervangen bij elke 50.000 KM.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Accu ook bij 6 jaar toen vervangen deze was te zwak om goed te starten.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Hele nieuwe koplamp unit vervangen links en rechts wegen vervagende koplampglas.

 
Reactie van: HermanGodijn, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Elke 5/6 de Jaar distributiesnaar vervangen met lager ook dynamo riem. Vloeistofpomp elke 80/100.000 km vervangen tijdens vervanging van de riemen.

Nu twee keer gedaan met nu 122.000 KM.

 
Reactie van: HermanGdijn, datum: 31 januari 2020

Antwoord: Elke 65.000 KM versnellingsbak olie verversen met nieuwe versnellingsbak olie en met deze goede spul.bij 130.000 KM vervangen in de zomer.

Beschrijving
PM Xeramick Keramische Versnellingsbak Beschermer.

kritische interne delen van de versnellingsbak waardoor juist op deze plaatsen de wrijving en slijtage wordt verminderd. soepeler schakelen, maakt de versnellingsbak stiller en verlengt de levensduur van de transmissie. Daar waar de beschermende oliefilm verbroken wordt door te hoge temperaturen en/of te zware belasting, waardoor grenssmering ontstaat, neemt het hoogwaardige keramische

Toepassingen:

Keramische versnellingsbak Beschermer niet toepassen in automatische versnellingsbakken en /of sperdifferentieel met beperkte slip!

 
Reactie van: Herman, datum: 19 augustus 2021

Antwoord: Banden zijn opgezocht niet raptor 3 maar:

De Dębica Navigator 3 band! As de nieuwste all-season band voor mijn auto die mijn waarde hechten aan veilig en zuinig rijden in zomer en winter C band in zuinig en regen.

Dębica is een bedrijf met Poolse tradities dat deel uitmaakt van het Amerikaanse Goodyear concern daarom genomen deze banden. Het is een van de bekendste en meest gekochte banden in Polen.

Kenmerken van de nieuwe Dębica Navigator 3-band:

Bewezen prestaties op nat wegdek
Een veel meer uitgesproken V-vorm verhoogt de weerstand tegen aquaplaning en het vermogen van de band om water eerder uit het loopvlak af te voeren, wat de grip op nat wegdek verbetert en het remmen verbetert.

Zelfverzekerde controle in sneeuw
De toegevoegde golvende lamellenvorm in combinatie met de rechte en langwerpige lamellen zorgen ervoor dat de randen in meerdere richtingen aflopen, wat het vermogen van de band om in de sneeuw te bijten verbetert en resulteert in een betere grip.

Kostenbesparende band: duurzaam en brandstofbesparend.
De slijtvastheid van de compound zorgt voor een betere kilometrage, en het vermogen om minder warmte te genereren en minder energie te gebruiken, verhoogt de brandstofefficientie.

Duurzaamheid en veiligheid gegarandeerd door het Goodyear-concern
Kiezen voor de nieuwe Dębica Navigator 3-band geeft mij jarenlang gemoedsrust - zonder zorgen te maken over veranderende weersomstandigheden. Een bijkomend voordeel is de sensationele prijs-kwaliteitverhouding van banden.

 
Reactie van: Herman, datum: 19 augustus 2021

Antwoord: Volkomen roestvrij onder de auto.

 
Reactie van: Herman, datum: 19 augustus 2021

Antwoord: Distributiesnaar + spanrol en waterpomp + koelwater vervangen.

 
Reactie van: Herman, datum: 19 augustus 2021

Antwoord: 19-08-2021 (136.000 KM.) 15DCI.
Elke 5.000. motorolie vervangen.
APK voor onderstel rubbers vervangen
Uitlijnen van de auto door reparatie.
2 achter vervangen door Raptor 3 Dębica banden (4 seizoenen)

  

, datum: 9 april 2011

Ervaring met Note : Overtreft alle verwachtingen. Probleemloos.
Trekt probleemloos caravan van 1000 kg ook in de bergen. Stoelen zitten prima ook op lange afstand.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand53.000 km
DealerHerwers

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 15 maart 2011

Ervaring met Note : Gewoon doen. Een goede, zuinige en ruime auto zonder problemen. En als er problemen zijn worden ze perfect verholpen (Nissan Jupiter Leeuwarden).

Uitvoering1.5
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand34.000 km
DealerEngelsma

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
 3 
...

KwikFit
Opel Meriva Opel Meriva
★★★☆☆
Mercedes A-Klasse Mercedes A-Klasse
★★★☆☆
Hyundai ix20Hyundai ix20
★★★☆☆
Mercedes A-Klasse Mercedes A-Klasse
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs