29 november 2021

Forum Nissan Note (2005 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 april 2020

Ervaring met Note : Wij hebben onze Note sinds 2019. Voor garantie al vervangen elektrische stuurbekrachtiging en ook stuk onderste stuurstang met gewricht. Kostbaar plaatje. Nu na 8 maanden begon de auto met naar rechts te sturen te kraken (geluid van grote knikkers, knakkend geluid) Buiten de auto hoor je niks, als je ernaast loopt ook niet. Binnenin de auto maakt deze vreselijke knak en kraakgeluiden. Rechtsvoor onder bij de voeten. Ik heb tot nu toe al vervangen: 1 complete aandrijfas rechts, 2 woellagers links en rechts, een veerpoortlager rechts, 2 stabilisatiestangetjes links en rechts. Geen enkele verbetering. Wielen en alle bouten zitten vast. Ik ben er voor naar de Nissan dealer geweest. Die zeiden dus aandrijfas, maar tot nu toe geen resultaat. Ook alle rubbers ingespoten. Geen resultaat. Het lijkt op een roterend krakend knarsend geluid. Ik heb ook al op de motor gelegen onder en iemand rondjes laten rijden en met een lange schroevendraaier tegen mijn oor geluisterd. Het kraakt dan het hardst op de stabilisatorstang rubber rechts, maar als ik die losmaak en loslaat liggen tijdens het rijden is het geluid hetzelfde.. Waar moet ik dit zoeken? aub geen verhaaltjes over bandenspanning, enz. Alvast bedankt. mvg

Ervaring met verkoop: Was top


Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand61.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 23 januari 2019

Ervaring met Note : Ik heb deze Nissan gekocht als 1e eigenaar. Er staat nu 185.000 km op de teller het is een 1.6 Live. Ik heb al diverse banden moeten vervangen en de normale slijtage. Zoals remmen, remschijven, wissen bladen accu, koppelingsplaten moesten vervangen, kosten 600 euro. Niet zolang geleden gingen ook mijn 1e achterlager stuk in die 10 jaar 2x airco vloeistof vervangen. Ik laat altijd mijn beurten doen bij de Nissan-dealer, dan behoud ik ook de wegenwacht service. Maar reparatie laat ik ergens anders doen. Omdat dat gekoper is. Als ik terug kijk op die 10 jaar vind ik het een prima auto hoge instap en nooit stil gestaan onderweg.

Uitvoering1.6 Live
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit10 jaar
DealerAuto

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 22 januari 2019

Ervaring met Note : Heb al lange tijd problemen met herkenning van de dig sleutel waardoor ik hem niet kan starten. Is al eens uitgelezen maar geen probleem. Reservesleutel zelfde probleem. Tijdens rijden soms in dashboard rode sleutel maar gaat wel weer weg. Komt dit vaker voor?

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit5 jaar
KM-stand85.000 km
DealerIndussan

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: WimVanDeBerg, datum: 30 januari 2020

Antwoord: De oplossing laat weer lang op zich weer wachten wel iets schrijven maar geen wat met de auto gebeurt niet meer er op terug komen.

 
Reactie van: Jjschalkwijk, datum: 6 oktober 2020

Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem, tot nu toe in 10 dagen 2 keer. Wat is de oorzaak?

 
Reactie van: D. Huisinhetveld, datum: 30 november 2020

Antwoord: Bij mij knippert nu ook rood lampje van tekentje 'auto' met een sleutel erin.

 
Reactie van: Henkoosterhof, datum: 25 mei 2021

Antwoord: Bij mij is dat opgelost door 2 dingen. Accu enige tijd losgekoppeld en auto en sleutel bleven te dicht bij elkaar? Na 2/3 maanden batterij sleutel leeg. Sleutel nu op andere plek gelegd en alles werkt weer gewoon.

  

, datum: 7 september 2018

Ervaring met Note : Zuinig, ruim en betrouwbaar.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Zeer deskundig. Ubak Nieuwleusen. Nog beter dan de dealer waar we daarvoor 20 jaar klant van zijn geweest.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand326.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: W. Wessels56, datum: 7 januari 2019

Antwoord: Nu twee weken een Note en tot nu bevalt hij prima. Jammer dat we geen boekje er bij zat, dus moesten alle functies van internet halen. Wat ik wel mis is een temperatuurmeter je weet nu nooit wat de temperatuur doet. Blijft dus beetje gok.

 
Reactie van: Mirian, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Kan je kopen bij de nissan kost 35 euro.

Daarom zit de boekjes er nooit bij zal wel verkocht worden waar jij hem heb gekocht brengt geld op.

AutoCoach
  

, datum: 10 augustus 2016

Ervaring met Note : Met grote regelmaat zijn de achterwiellagers kapot. Dit al binnen de 30.000 km. Probleem is alleen te verhelpen door de wiellagers opnieuw te vervangen.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Johannes1988, datum: 29 juli 2017

Antwoord: Ja, als je ook al door kuilen heen knalt mijn collega geeft ook de note en heeft er nooit wat mee. Ik ook met mijn 17 jaar oude Nissan almera nooit wielagers vervangen en andere hier rijden wel 6 A 8 note rond geen wielagers kapot dus blijkt eigen rijgedrag.

 
Reactie van: Hermangodijnheerhugowaard, datum: 20 april 2019

Antwoord: Toch niet eigen schuld, ik had het ook en zijn zuinige rijders. Heb de lager vervangen door een niet Nissan wiellager deze nog zeer goed vervangen ook bij 30.000 KM en nu 116000 km. Nissan note 15DCI 2006

 
Reactie van: Hermangodijnheerhugowaard, datum: 13 mei 2020

Antwoord: Nu 125.000 KM en nog goed zijn de lagers van de Note. Dus gewoon vervangen, zijn ze weer ok.

  

, datum: 16 september 2015

Ervaring met Note : Na de overstap van een zeer betrouwbare Mitsubishi Carisma, waar echt nooit wat aan mankeerde, een Nissan Note gekocht. Maar die dCi motoren moet je mijden als je maar kan. Krukaslagers kapot. En met wind op de snelweg is het een prestatie als je heelhuids thuis komt. Wat een zijwind-vanger! Ook een paar nieuwe banden, zijn gewoon 2x zo duur dan de normale maten.

Nee, sorry voor mij geen Nissan meer. Sinds ze samen zijn met die Franse prutsers van Renault wordt het er allemaal niet beter op. Ben weer zeer blij met de Mitsubishi Colt, waar echt nooit wat aan mankeert.

Uitvoering1.5
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand200.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor3
  
 
Reactie van: Karelvandegraaf, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Even wat vaker olie wisselen, zelf doe ik met de diesel wagen 1,5 DCI elke 5000 KM nieuwe olie erin en ook geen probleem nu 122.000 KM gereden 3 km van nieuw af.

 
Reactie van: PolenKristof, datum: 21 augustus 2020

Antwoord: Hij is erg zuinig en heeft een hoge werkcultuur. Hij maakte zijn marktdebuut in 2001 onder de motorkap van een vernieuwde Renault Clio II . Helaas bleek het ook een behoorlijke mislukking te zijn. Is het nog steeds de moeite waard om op te letten? De advertenties bevatten duizenden auto's met Franse viercilinder dieselmotoren.

Renault, Nissan, Dacia en Mercedes

Het marktleven van het kleinste dieselconcern Renault begon in 2001. Destijds besloten de autoriteiten van het merk om een ​​eenvoudige dieselmotor te introduceren die ontworpen was voor hun kleine auto':s. Dus 1.5 dCI ging naar Clio, Modus, Nissan Micra, Note en Dacia Logan. Pas later, met de introductie van sterkere versies op de prijslijsten, werd deze unit ook in de grotere modellen van het Franse concern geïnstalleerd. Na Megane en Scenic was het zelfs tijd voor de derde generatie Laguna, waar 1.5 dCI als basisdiesel diende. Tegenwoordig is het op de secundaire markt de Laguna III met deze motor onder de motorkap die de meest aantrekkelijke prijzen biedt. Daarnaast ging de kleine dieselmotor in 2012 ook onder de motorkap van Mercedes. Tot op de dag van vandaag vinden we het terug in de Citan, A-Klasse en B-Klasse Helaas zullen we veel ongunstige monteurs tegenkomen die in é:é:n adem een ​​lijst van defecten opsommen die het gevolg zijn van ontwerpfouten of een zeer delicate constructie.

Diverse vermogensvarianten

De 1.5 dCI is een viercilinder turbomotor in alle versies. Zwakkere versies werken met een goedkope en eenvoudige turbocompressor zonder variabele bladgeometrie (regeneratiekosten rond de PLN 900). De krachtigere modellen hebben al een turbo met variabele geometrie, waardoor het gemakkelijker wordt om meer vermogen en koppel te genereren. Bestuurders die maximale eenvoud verwachten, zouden de zwakste moeten aanbevelen: 64-65 en 80 pk. Hier zullen we geen dubbelmassavliegwiel of iets duurdere injectoren vinden, om nog maar te zwijgen van het roetfilter. De 1.5 dCI maakt gebruik van moderne common-rail directe brandstofinspuiting, wat zorgt voor een fluweelzachte werkcultuur, behoorlijke dynamiek en een laag brandstofverbruik. Krachtiger varianten hadden het vermogen van 90, 105 en 110 pk - afhankelijk van de variant en het model werkten ze met handgeschakelde transmissies - vijf en zes versnellingen.

Franse diesel profileert zichzelf als een noodconstructie die grote uitgaven vergt voor lopende reparaties. Het echte probleem is om te bepalen of 1,5 dCI echt een rente waard is. Tijdens de productieperiode werd het constant gemoderniseerd. Geen wonder dat er onder gebruikers extreme meningen zijn. Sommige auto':s passeren gemakkelijk de barriè:re van 200.000 kilometer en meer, terwijl andere na 50.000 kilometer met moeilijkheden kampen. Voortdurende technische wijzigingen vertalen zich in veel verstoringen bij de selectie van reserveonderdelen - bij de dealer krijgen we de exacte technische gegevens van onze motor.

Injectoren - Delphi of Siemens

Aanvankelijk werden Delphi-injectoren gebruikt, daarna Siemens - de eersten gaven het op na 60 duizend kilometer. Ze zijn gevoelig voor temperatuur en brandstofkwaliteit. Hier blijven we over met regeneratie voor elk een paar honderd zloty. Siemens-injectoren (later ook bekend als Continental) zijn minder gevoelig voor de kwaliteit van de brandstof die wordt bijgevuld - helaas kost elke reparatie 2.000 tot 5.000 PLN. Het gebruikte type injecties is af te lezen van het label op de brandstofpomp. Er is geen eenduidige datum voor de invoering van een ander brandstoftoevoersysteem. Een verbeterde oplossing werd geïnstalleerd op modellen met een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Controleer de motorolie

Een ander probleem van 1,5 dCI is de smering en het kruk-zuigersysteem. Door de hoge inspanning die vereist is, verbruikt een dieselmotor vaak te veel motorolie - hoewel er geen vuistregel is. Daarom zijn regelmatige en grondige controles van het oliepeil zo belangrijk. Zelfs een kleine tekortkoming kan leiden tot vastlopen van de turbo

 
Reactie van: HansvandeTocht, datum: 21 augustus 2020

Antwoord: Krukaslagers kapot dat is t/m 2005 geweest daarna vernieuwde motor beter 1,5dci na 2011 nog beter motor vervang de olie altijd bij 5000 km geen olie verbruik dus vervang het op tijd

 
Reactie van: HansvandeTocht, datum: 21 augustus 2020

Antwoord: Bardahl Oil booster Verbetert de reinigende werking van motorolie:
en gebruik geen motor olie meer.Blijft altijd op max staan de olie pijl

Een olietoevoeging voorziet de motoronderdelen van extra smering en vergroot de reinigende werking van de olie. Er vormt zich een bijna niet te doorbreken smeerfilm tussen de metaaloppervlakken. Deze olietoevoeging beschermt tegen slijtage bij droge, koude starts en voorkomt dat er zich schadelijke neerslagen vormen. Dit laag zorgt ervoor dat een koude motor beter start, omdat deze start niet meer droog is en dus soepeler gaat. Tevens zorgt dit laag ervoor dat vocht en brandstof de cilinderwanden minder kunnen aantasten. Zodra de motor loopt komt er nog een olie laagje overheen van de olie uit het carter en dit samen zorgt weer voor een hogere compressie. Oil Booster + Turbo Protect voorkomt het haperen van hydraulische klepstoters. Deze toevoeging kan gebruikt worden bij het verversen van de motorolie of tussen 2 olieverversingen in. De meerkosten zijn dan ook beperkt: in plaats van olie bijvoegen gebruikt u een toevoeging. Met name bij turbomotoren is de reinigende werking van de olie van groot belang. Turboproblemen ontstaan veelal doordat de reinigende werking van de olie niet voldoende meer is: vervuiling treed er op. Met Oil Booster + Turbo Protect wordt de reinigende werking van de olie vergroot. Geschikt voor alle auto':s: met en zonder turbo.

Wrijving In alle motoren, zowel benzine- als dieselmotoren is slijtage veelal oorzaak van machinestoring en de hoofdzaak van slijtage is wrijving.

Dit komt, omdat alle over elkaar wrijvende metalen oppervlakken, hoe glad ze ook lijken, voor het blote oog, in werkelijkheid vele microscopisch kleine pieken en dalen hebben, waarbij de pieken van het ene oppervlak tegen de pieken van de andere aanlopen.

Het werkelijke contactgebied is erg klein en de druk hier en daar zeer hoog.

Hierbij kunnen temperaturen ontstaan van wel 1000°:C., die zorgen ervoor dat het metaal zacht wordt en uitzet.

Dit is kort gezegd wrijving.

Het is nu de taak van de smeerolie om deze langs elkaar glijdende oppervlakken gescheiden te houden.

De smeerolie mag nu niet door de hoge drukken en temperaturen worden weggeperst of verbrand: de olie moet op zijn plaats blijven en smeren.

Slijtage Proeven hebben uitgewezen dat ca 80% van alle motorslijtage is ontstaan tijdens en direct na het starten.

Het is bekend dat zelfs de beste motorolie bij stilstand, na enige tijd weer in het carter terugzakt en geen beschermende smeerfilm op de motoronderdelen achterlaat.

Als men dan het contactsleuteltje omdraait om te starten, zal er geen smering op de diverse vitale motoronderdelen, als nokkenas, zuigers, zuigerveren, krukas, enz., aanwezig zijn.

Tijdens deze eerste omwentelingen wrijven metaaloppervlakken langs elkaar zonder een beschermd laagje olie.

Dit heeft zeer grote slijtage tot gevolgen en kan vroeg of laat motorstoringen tot gevolg hebben.

Zeer grote slijtage vindt ook plaats tijdens het vele stadsverkeer en files op buitenwegen, om nog maar niet te spreken van de extra belastingen bij lange reizen en bergtrajecten.

zorgt ervoor, dat er altijd een smeerfilm op de motoronderdelen achterblijft: ook na zeer lange stilstand.

Vanaf de eerste omwenteling van de motor zijn alle bewegende motoronderdelen gesmeerd met een niet te doorbreken oliefilm.

Een oliefilm die temperaturen en drukken kan verdragen die vele malen hoger zij dan die van normale motorolië:n.

oxidatiestabiliteit van de olie, waaraan het wordt toegevoegd, te verbeteren.

Deze oxidatie-inhibitoren vertragen het indikken van de olie en verminderen die vorming van vaste neerslagen als gom en vernis.

Het zijn vooral nieuwe motoren die onder zware omstandigheden moeten werken, welke deze extra stabiliserende factor nodig hebben.

Omdat de vorming van schadelijke neerslagen tegengaat en de motor van aanwezige neerslagen verlost, wordt de slijtage verminderd en zodoende de levensduur verlengd.

bevat bovendien bepaalde bestanddelen om de zuren, o

 
Reactie van: Henkvandelinde, datum: 21 augustus 2020

Antwoord: 1.5 dCi - Renault-groep
Dieselmotoren staan ​​bekend als robuust en duurzaam. De kleine diesel van Renault laat zien dat het totaal anders kan. De in 2001 gepresenteerde 1.5 dCi (K9K) werd gebruikt in de meeste kleine Renault- en Dacia-modellen, maar ook in verschillende Nissan-modellen.

Het grootste probleem is dat de drijfstangschalen kunnen slijten. De pech vindt meestal plaats bij een kilometerstand van ca.100.000 km. Reparatiekosten kunnen hoger zijn dan het kopen van een gebruikte motor, hoewel dit een risicovolle oplossing is. Bovendien kunnen er storingen zijn in de stroomvoorziening of het laadsysteem.

Probleemperiode: vanaf 2001 T/M 2005.
Olie verversen bij diesel motoren max 5000 KM.

Modellen waarin de 1.5 dCi-motor was / is geïnstalleerd:

Renault: Twingo, Clio, Thalia, Modus, Megane, Fluence, Scenic, Kangoo, Captur, Laguna
Dacia: Sandero, Logan, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Duster
Nissan: Note, Juke, NV200 / Evalia, Micra III, Almera, Qashqai
Mercedes: A-klasse, B-klasse, CLA-klasse
Suzuki: Jimny

 
Reactie van: CorsStock, datum: 21 augustus 2020

Antwoord: De 1.5 DCi- motor met 86 pk ging in 2005 in productie. De eenheid moest de varianten van voorgaande jaren vervangen, die extreem noodgeval waren, het grootste probleem was een defect Delphi-injectiesysteem. De belangrijkste verandering was het gebruik van een nieuw Siemens- injectiesysteem, minder nood en goedkoper in mogelijke reparaties. Sommige varianten van 84KM of 85KM gebruiken het systeem echter nog steeds Delphi injectie unit die verfijnd is en niet zoveel problemen veroorzaakt als zijn voorganger. Het olieverversingsinterval is verkort, wat de hoofdoorzaak was van problemen met de bussen. Helaas komen deze storingen ook voor -de rotatie van de drijfstangschalen , wat op zijn beurt leidt tot een ernstige en kostbare storing. Het voordeel is het ontbreken van een roetfilter, de motor in deze versie van het vermogen heeft geen dubbelmassavliegwiel en de turbine heeft geen variabele geometrie van de bladen. Dit resulteert uiteraard in slechtere parameters en een lagere motorwerking. In het geval van een storing zullen we echter geen hogere kosten maken voor vervanging of regeneratie van deze apparatuur. De 1.5DCI is veel gebruikt in voertuigen van verschillende segmenten, variërend van kleine stadsauto's zoals de Nissan Micra tot grotere auto's zoals de Scenic. Dit bewijst de grote veelzijdigheid en technologische mogelijkheden van 1.5DCI-motoren. .Om de levensduur van een dieselmotor te verlengen, volgt u de aanbevelingen van de fabrikant met betrekking tot het type olie en de frequentie van vervanging. We mogen ook niet vergeten de tijdige vervanging van olie- en brandstoffilters en het tanken met hoogwaardige brandstof op beproefde stations. De meeste problemen werden veroorzaakt door eenheden uit de eerste productiejaren 2001-2005, voornamelijk aangedreven door Delphi , sinds 2005 is de motor verfijnd en bij correct gebruik en onderhoud levert deze geen grote problemen op. om samen te vatten, is de 1.5 dCi motor gekenmerkt door lage verbranding niveaus, hoge werkcultuur en bevredigende dynamiek

  

, datum: 6 mei 2015

Ervaring met Note : Onlangs deze auto gekocht maar ik wil graag een vaste trekhaak oplaten zetten maar er zitten van de fabriek gemonteerde parkeersensoren in de achterbumper. Kan ik dan zomaar een vaste trekhaak opzetten? En Blijft ie dan constant piepen als ik hem in de achteruitversnelling zet als er een aanhanger erachter hangt? Weet iemand of je de parkeersensoren uit kan zetten?

Uitvoering1.4 Connect
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand105.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Hjvandekuil, datum: 4 december 2015

Antwoord: Bezitter van een Nissan Note van 2011,

De parkeersensoren op de achterbumper reageren alleen bij achteruit rijden als er b.v. fietsen op de trekhaak staan. Reageert niet op een lege trekhaak van Nissan. Heb zelf ook een vaste trekhaak. Achteruitrijden is altijd maar heel kort.

 
Reactie van: Marathons66, datum: 14 maart 2018

Antwoord: Ik heb een vaste trekhaak laten plaatsen. De parkeersensoren reageren wel bij het achteruit rijden en blijven piepen. Op het display zie ik een rode streep achter in de auto. Ik kan natuurlijk de sensoren uitschakelen. Maar is dat normaal?
Kan ik de camera's instellen dat ze de trekhaak niet als losse voorwerp herkennen.

 
Reactie van: Hans, datum: 30 januari 2020

Antwoord: Het beste is voor mensen die dat wil hebben, koop gewon bij de autogarage een kenteken parkeersensoren heb ik ook, en werken na 12 jaar nog goed. 2 sensoren op kenteken plaat linker en rechter kant en zeer goed werkende.

 
 1 
...

IkWilVanMijnAutoAf
Opel Meriva Opel Meriva
★★★☆☆
Mercedes A-Klasse Mercedes A-Klasse
★★★☆☆
Hyundai ix20Hyundai ix20
★★★☆☆
Mercedes A-Klasse Mercedes A-Klasse
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs