AIR-Serv
Warme autobanden vragen om meer lucht
Nick Janssen, directeur van AIR-Serv, "De adviesspanning voor een auto is gebaseerd op koude banden. Als een auto een tijdje heeft gereden zijn de banden warm, geldt een andere adviesspanning en moet er +0,3 bar bij. Om automobilisten hierop te wijzen plakken wij op al onze 2.000 luchtpompen. informatiestickers. We zijn nu op de helft en hopen de klus voor eind oktober te hebben geklaard."
De stickercampagne van AIR-serv heeft het bedrijf ook de titel 'Ambassadeur van de campagne Kies de Beste Band' opgeleverd. Deze stickercampagne heeft als doel om automobilisten te wijzen op het belang van voldoende bandenspanning. AIR-serv directeur Nick Jansen ontving een speciale oorkonde met titel uit handen van RAI Vereniging voorzitter Steven van Eijck.
Van Eijck: "Door regelmatig de banden te controleren, draagt de automobilist minder bij aan de klimaatverandering en bespaart tegelijkertijd enkele tientallen euro's per jaar aan brandstof. En banden op spanning zijn niet alleen belangrijk om zuiniger te rijden, het vermindert ook de bandenslijtage, het dringt de geluidsoverlast terug en ze dragen bovenal bij aan de verkeersveiligheid door een betere grip. En blijkt tijdens de controle van de band dat deze aan vervanging toe is, dan geldt uiteraard Kies de Beste Band bij uw voertuig."
Andere ambassadeurs van de campagne Kies de Beste Band zijn de RDW en Stichting Natuur & Milieu.