Delticom
delticom ag overtreft nogmaals de omzetverwachting
"De afzet van winterbanden was zeer positief", verklaart Rainer Binder (44), Managing Director en verantwoordelijk voor de afzet naar de groothandel. In het vierde kwartaal van 2001 had Delticom een omzet van ongeveer 7.7 miljoen Euro. Dit komt neer op een stijging van 175% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (4e kwartaal 2000: 2.8 miljoen Euro). De verdeling van de omzet bleef gelijk: twee derde uit de groothandel en een derde uit e-commerce. Ook het tweede jaar zal ook met een positief resultaat worden afgesloten.
In 2001 lanceerde het bedrijf online bandenshops in Zwitserland, Groot-Brittannië en in Nederland. In de UK en Nederland zijn twee dochterondernemingen opgericht, Delticom Ltd. in de UK en Delticom B.V. in Nederland. In 2002 verwacht Delticom minstens twee nieuwe online shops te openen in Europa. Hiernaast zal de B2C motorbanden shop worden uitgebreid naar Oostenrijk en Zwitserland. Het B2B portaal (www.autoreifenonline.de) dat tot nu toe alleen in Duitsland draait zal worden uitgebreid naar andere landen en hiermee zullen aanvullende producten en diensten worden aangeboden.
Op 15 januari 2002 was Delticom exact twee jaar online. In de afgelopen twaalf maanden zijn op de verschillende platforms 12.5 miljoen hits geregistreerd uit 50 landen. Het grootste aantal werd op 12 november geregistreerd, 150.000 hits op één dag. Het succes van de shops is volgens het bedrijf gebaseerd op de klantgerichtheid. Delticom streeft bijvoorbeeld naar minimale laadtijden van de pagina's en vermijdt veelvuldig gebruik van banners.