4 juni 2018
 

Bynco

Bynco wint DIA Award 2018

Autozine
4 juni 2018 | Bynco heeft bij de 2018-editie van de Dutch Interactive Awards (DIA) de gouden award gewonnen in de categorie "Disrupter". Hiervoor zijn projecten beoordeeld die bestaande business met een digitale toepassing anders aanpakken en daarmee bestaande spelers vaak buiten spel zetten. "Een veelbelovend eerste jaar van Bynco met potentie om de wijze van auto's kopen totaal te transformeren", oordeelt de jury. In totaal zijn er 300 cases door de vakjury beoordeeld en hebben zij 14 gouden Awards uitgereikt.
AutoCoach
Info

Bynco is de eerste Nederlandse speler die tweedehandsauto's uitsluitend online verkoopt. Klanten zoeken, bekijken, beoordelen, bestellen en betalen de auto via de website van Bynco en krijgen de auto binnen 48 uur thuis afgeleverd. De vakjury van de DIA Awards is onder de indruk en onderscheidde deze vooruitstrevende vorm van e-commerce met de gouden award in de categorie Disrupter. Daarmee liet Bynco grote namen als Rabobank, ABN Amro, Nuon en Albert Heijn achter zich, die met hun innovaties in dezelfde categorie waren genomineerd. Bynco won de award samen met Dearnova, het bureau dat de technische uitwerking van het marketingconcept voor zijn rekening nam.

"Bynco is een goed alternatief voor de aankoop van auto's van zowel particulieren als dealers. Een veelbelovend eerste jaar met potentie om de wijze van auto's kopen totaal te transformeren. De jury ziet nog wel kansen in de verbetering van de user interface. Heel knap dat er zoveel vertrouwen is in deze dienst dat er auto's worden verkocht zonder ze te zien en te rijden", is te lezen in het juryrapport.

De DIA Award volgt kort na het winnen van een andere prijs: de zilveren SpinAward in de categorie e-commerce. Dit is een van de grootste, creatieve prijzen van Nederland voor digitale media. Hier worden digitale winkelconcepten onderscheiden die uitblinken met hun vernieuwende en creatieve aanpak. Ook hier gaf Bynco een aantal grootmachten het nakijken. "Het winnen van deze awards is voor ons een bevestiging dat de markt steeds meer gewent aan het raken is met deze manier van auto's kopen en we stap voor stap een steeds breder publiek aan ons weten te binden", aldus General Manager Jeroen Veldman.

Bynco bestaat nu ruim een jaar en maakt een sterke ontwikkeling door. De website trekt iedere maand structureel meer bezoek en het streven is om in 2018 vier keer zoveel auto's te verkopen dan vorig jaar. Met behulp van diverse mediacampagnes besteedt Bynco ook veel aandacht aan het vergroten van de naamsbekendheid.

XLLease
Renault en TheArsenale onthullen AIR4Renault en TheArsenale onthullen AIR4
26 november 2021
Toyota Corolla krijgt nieuw infotainmentToyota Corolla krijgt nieuw infotainment
26 november 2021
Kia verkent inzichten in voertuigdataKia verkent inzichten in voertuigdata
25 november 2021
Suzuki introduceert nieuwe S-CrossSuzuki introduceert nieuwe S-Cross
25 november 2021