Forum Mercedes-Benz SLK (1996 - 2004)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Onderstaande link op Mp is van een adverteerder Henk
Deze aardige man heeft bijzonder veel onderdelen van alle type slk s.
http://link.marktplaats.nl/m946767006
Jammer dat je dashboard rammelt, origineel is dat niet zo, ik vermoed dat wellicht een keer los is geweest en niet goed in elkaar is gezet .
Die van mij rammelt absoluut niet, en heb ik er geheel uitgehaalt om netjes over te spuiten. Mijn stuur is wel verstelbaar, wat voor type heb je?
Antwoord: Het lekt meer vooraan, en idd, ik heb een automaat.
Antwoord: Even heel wat anders: sinds woensdag lekt mijn SLK: het zijn een paar druppels per etmaal en de kleur is roze/wit. Wat kan het zijn en kan ik nog blijven rijden?
Antwoord: Heb je een automaat? En waar lekt het ongeveer? Midden onder de auto, of vooraan?
Antwoord: Ik kan maar twee dingen verzinnen die rood-achting zijn, automaatbak olie, en koelvloeistof is soms ook rood. Als het ongeveer net achter je voorbumper lekt, denk ik koelvloeistof. Lekt het zeg maar ter hoogte van net achter je voorwielen midden onder de auto kan je bak iets lekken. Als het nu nog een paar druppels zijn lijkt het me geen kwaad te kunnen, je moet het wel opzoeken, want uiteindelijk raakt iets leeg.
Antwoord: Het lijkt vloeistof te zijn van de stuurbekrachtiging: volgende week wordt de reparatie uitgevoerd, aangezien ik momenteel op vakantie ben (zonder auto). Dank voor je reactie!
Antwoord: Graag gedaan. Goed dat je het gevonden hebt.
Een handige site, als je hem nog niet kende, staan in deze topic wtabhandige links. Zet er even www voor
.mbslk.de/modules.php?op=modload&:name=Forums&:file=viewtopic&:topic=86791&:forum=14
Fijne vakantie nog.
Ervaring met Mercedes-Benz SLK 230: KM-stand maakt niet zoveel uit, maar de onderhoudhistorie is wel erg belangrijk. Als hij altijd keurig onderhouden is, zullen de problemen meevallen.
Ervaring met Mercedes-Benz SLK 230 kompressor: Ben sinds gisteren de trotse bezitter van deze mooie auto. Nu ben in op zoek naar iemand die het rode interieur kan spuiten voor mij, en ben benieuwd naar het kostenplaatje. Graag een maaltje naar: ton.v.d@hotmaill.com
Antwoord: Ik kunt mij een mailtje sturen waarna ik u enkele foto:s kan sturen van onze SLK waarvan ik vorige winter het interieur opnieuw rood heb gespoten. Als u dit bevalt kan ik u een vrijblijvende prijsopgave sturen.
Ervaring met Mercedes-Benz SLK 230 kompressor: Auto 1 jaar in bezit, top auto geen problemen, geen lekkages. Vorige week APK zonder problemen.
Interieur was erg beschadigd, dit gedemonteerd, kaal gemaakt, opnieuw gespoten inde originele Quartz kleur, en weer gemonteerd, is weer als nieuw. Twee dagen werk, dus zeer de moeite waard. Nu weer mooi weer dus genieten!
Ervaring met onderhoud: Perfecte garage.
Antwoord: Ben heel erg geinteresseerd hoe deze demontage moet worden uitgevoerd. Kunt u aangeven hoe dit aan te pakken?
Groet, Frank
Antwoord: Frank sorry, voor de late reactie, ik kijk niet zo heel vaak op dit forum. Op onderstaande site staat voor het grootste gedeelte hoe je het moet demonteren.
Het is een hele goede leidraad, maar hier en daar staan zitten er meer schroefje dan wordt aangegeven, maar het meeste staat erop.
Als je er nog niet aan begonnen bent en meer info wilt mag je me altijd mailen.
Heb het inmiddels nog een keer gedaan samen met een andere SLK-liefhebber, dus we hebben wat ervaring.
Antwoord: Ik had de link van de site in mijn reactie staan, maar dan kreeg ik een foutmelding.
Google dit, dan vind je hem.
/ryououki.no-ip.com/r170/
Ervaring met Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor: Heerlijke degelijke auto, die -door de hard-top constructie- ook met het dak erop erg stil rijdt. Ook is de carrosserie van huis uit erg stijf, waar je bij andere cabrionulls met aftermarket torsiestaven moet gaan werken, levert MB de auto 'klaar' af
De stoelen zijn verhoudingsgewijs om te janken. Hoewel ik ze niet slecht vind, kunnen ze wel beter. Iets wat je niet van een 50.000 (nieuw) MB verwacht. Ook zijn er sommige interieurdelen -bijvoorbeeld de middenconsole waarvan de verf loslaat- van bedenkelijke kwaliteit. Ook hier, weliswaar 20 jaar oud, maar in een MB van (nieuw) 50.000...
De rest van de auto is gelukkig wel wat een Mercedes betaamt: luxe en degelijkheid. Rijden is een genot -ongeacht de snelheid, ongeacht welke stijl: rustig door de bebouwde kom, lui cruisen met 100km/hr?, aggressief carten over bochtige dijkjes of met 200km/hr over de autobahn?
De oversquare 2.3L 4-cilinder met Kompressor regelt het allemaal. Tel daarbij op een geniale wegligging welke rijstijl je kiest: de auto rijdt altijd perfect.
Het enige mintpuntje, voor de kniesoor- is dat de stuurbekrachtiging is ingesteld met comfort in het achterhoofd, hierdoor krijg je een wat zweverig midden, niet storend is: het sturen voelt immer und ewig precies aan, maar niet...
Ervaring met onderhoud: Voor zaken die we zelf niet kunnen:
-Merkonafhankelijke Garage
-Mercedes Garage
Naar gelang de ingreep en welke expertise er bij komt kijken,
Antwoord: Ik zie dat de helft is weggevallen:
...maar niet direct.
Ik haal dit aan, omdat dit naar voren komt in bijna elke review die ik over de SLK lees. Alsof er iets mis met de auto zou zijn. Niets is minder waar. Ik stoor mij hier niet aan, de auto stuurt fantastisch, maar mist het "cart-gevoel".
Het cart-gevoel komt pas naar voren als je jezelf een sportieve rijstijl aanmeet, dan laat de SLK een geheel ander gezicht zien, maar het is nooit direct overheersend aanwezig. Ik vind het juist een voordeel: ik rijd veel rustiger in een auto die minder uit zichzelf "cart".
Ik denk dat deze reviewers er naast zitten: zij een verwachten ander andere auto: een sportwagen. De SLK is eerder een sportieve Grand Tourer (en met Grand doel ik op het gemak en comfort waarmee deze auto kilometers vreet). En ik denk dat de SLK voor andere (oudere?) doelgroepontworpen is: de MX-5 en bijvoorbeeld de Barchetta zijn voor een jonger publiek gemaakt (ik neem de SLK200 als uitgangsunt).
Al met al een zeer sterke auto veelzijdige auto (qua prestaties), waarmee je veel heerlijke kilometers kunt maken -vooral met mooi weer, want zeg nou zelf, zo'n klapdak is ideaal bij parkeren en stil en warm in de regen of erger, zeker ten opzichte van een linnen dak, maar een Cabrio komt pas echt tot zijn recht als het dak eraf kan!
Antwoord: Inmiddels ben ik bezig met mijn 2e SLK r170. Eerste was een 230 kompressor van 97 nu een 320 facelift van 2000. Echt geweldige wagens zijn het, vouwdak is echt geniaal, bouwkwaliteit is echt goed.
De 320 is echt een juweel van een motor, de souplesse en trekkracht zijn fenomenaal. Deze motor is echt fijner dan de 230 kompressor, die wat brommerig is naar mijn mening.
Rijden/sturen is ook geweldig. Echt heel sportief is het niet, maar hij gaat echt geweldig goed en veilig de bocht door. Z3/S2000/MX5 zijn in dat geval echt beter.
Wellicht ben u al op de hoogte, maar hier een tip over de 230 kompressor motor.
De nokkenasmagneet kabel lekt olie en die kan de ECU en de kabelboom geheel vernielen. Is een standaard kwaal helaas van de 200/230 kompressor, er is een modificatie kabel voor op de markt.
Voor de rest veel open rijplezier, het kan mij niet snel genoeg voorjaar worden.
Antwoord: Nieuwe banden laten monteren en nu gaat de cruise control niet meer hoger dan 60 km! Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Antwoord: Banden maten kloppen niet dan.
Antwoord: Dat was het inderdaad: dank!
Antwoord: Mooi dat het opgelost is.
Ervaring met Mercedes-Benz SLK 230: Ik heb hem nu een paar dagen, en ben zeer tevreden. De tijd zal uitwijzen of dit werkelijk zo zal blijven.
Ervaring met Mercedes-Benz SLK 230: Fijne en degelijke wagen. Gekocht bij van Os loon op Zand. 6 maanden Bovag-garantie. Uit 2003 km. 177638 automaat. Mijn vorige SLK uit 1998 in geruild. Drie lekkages gehad, nokkenasversteller de krukas keerkring en de automaat stekker. Dit werd netjes gerepareerd onder garantie. Auto werd thuis gehaald en terug gebracht. Mijn derde SLK wordt een 350. Je kunt wel raden waar die vandaan komt. De geface liftte is beter en mooier dan de eerste serie. En met 197 pk verveel je je echt niet.
Ervaring met onderhoud: Onder de motorkap iemand met kennis.
Remmen en wielen zelf.
Lakwerk en bekleding ook zelf.
Ervaring met Mercedes-Benz SLK: Een zeer goede en degelijke auto. Hij rijdt als een beest. Voor mij persoonlijk zijn er wel 3 min punten aan een SLK:
- het verbruik (dit ligt wel aan wat je verwacht)
- het interieur, dit is bij een SLK vind ik dramatisch. Zo is het stuur niet verstelbaar en zit het dashboard en alle onderdelen niet goed vast en rammelt alles.
- De onderdelen zijn relatief goedkoop, behalve een, en laat dat nu net datgene zijn wat bij mij stuk ging. Dit was namelijk de pomp van de centrale deurvergrendeling. Dit is een onderdeel dat nieuw zo rond de 600 euro kost en 2e hands zo rond d 200 a 300 euro. Dit is tevens een onderdeel dat vaak kapot gaat op een SLK. Mijn vraag is dan ook nu. Weet iemand waar ik dit onderdeel goedkoop kan vinden (rond 200 a 300 euro) het onderdeel nummer is: 1708000848