Lexus LC500
Lexus onthult LC500
Door nieuwe technieken te implementeren, kon de styling van de LF-LC Concept zoveel mogelijk behouden worden. De Lexus LC500 onderscheidt zich met zijn vloeiende lijnen, met lage daklijn en brede schouders. De coupé is 4.760 mm lang, 1.920 mm breed en slechts 1.345 mm hoog. De voorzijde valt direct op door de geprononceerde spindle grille en de zeer slanke triple LED-koplampen. De meerlaagse LED-achterlichten geven een uniek, herkenbaar lichteffect.
In de LC500 debuteert het nieuwe Lexus multimediasysteem, voorzien van verbeterde en snellere software. Inzittenden worden verder getrakteerd op een aangename geluidservaring dankzij het nieuwe, standaard aanwezige Mark Levinson Premium Surround System.
De achterwielaangedreven LC500 symboliseert de richting die Lexus inslaat op dit gebied. Rijdynamiek en verfijning waren speerpunten bij de ontwikkeling. De LC500 maakt bovendien als eerste Lexus gebruik van een geheel nieuw platform. Dit is de basis van alle toekomstige Lexus modellen met de motor voorin en aandrijving op de achterwielen.
De Lexus LC 500 wordt aangedreven door de beproefde 5,0-liter V8-benzinemotor uit de Lexus RC F en GS F. Deze atmosferische, hoogtoerige achtcilinder wordt geprezen om zijn soepele en lineaire vermogensafgifte en karaktervol geluid. De volledig uit aluminium vervaardigde, krachtigste V8-motor die Lexus ooit bouwde, levert 351 kW/477 pk en een koppel van 530 Nm.
De aandrijfkrachten worden naar de achterwielen gestuurd via een nieuw ontwikkelde 10-trapsautomaat; de eerste van Lexus ooit. De schakeltijden zijn volgens de technici vergelijkbaar met die van een transmissie met dubbele koppeling. De acceleratietijd van 0-100 km/uur neemt mede daarom minder dan 4,5 seconden in beslag.
Zoals het een vlaggenschip betaamt, komt de LC 500 met de nieuwste technologie op het gebied van actieve veiligheid. Het standaard Lexus Safety System+ is een pakket actieve veiligheidssystemen, bestaande uit onder meer Pre-Crash Safety systeem (PCS) dat botsingen helpt te voorkomen dan wel de gevolgen hiervan te beperken. Lane Keep Assist (LKA) waarschuwt de bestuurder als de auto zich buiten de rijbaan dreigt te begeven zonder richting aan te geven. Automatic High Beam (AHB) zorgt voor optimaal zicht naar voren tijdens nachtelijke ritten, zonder tegenliggers te verblinden. En ook All-speed Adaptive Cruise Control (All-speed ACC) behoort tot de veiligheidsvoorzieningen.