15 oktober 2014
Land Rover Defender (1948 - 2018)

Land Rover Defender (1948 - 2018)

Staatsbosbeheer test Land Rover Defender EV

Autozine
15 oktober 2014 | Staatsbosbeheer krijgt de komende twee weken de beschikking over twee elektrische Land Rover Defender prototypes. Tijdens de proef in de herfstvakantie worden ze ingezet in vier van de mooiste natuurgebieden van Nederland, waar bezoekers met een boswachter mee kunnen rijden op safari. Het is de eerste keer dat de elektrische Defenders in Nederland zijn; een bezoek dat onderdeel is van de laatste onderzoeksfase van de auto's.
AutoCoach

De elektrische Defender prototypes bevinden zich in de laatste onderzoeksfase. In totaal zijn er tien Research & Development-auto's gebouwd die inmiddels zijn getest in de meest uiteenlopende gebieden ter wereld, van de Schotse hooglanden tot wildparken in Afrika. Nu komen daar ook de natuurgebieden van Nederland bij, waaronder de Veluwe en de Oostvaardersplassen. Omdat de auto's geen geluid maken, zijn ze bijzonder geschikt voor gebruik in natuurgebieden.

Land Rover Defender (1948 - 2018)

Staatsbosbeheer gaat de elektrisch aangedreven Defenders tijdens de twee weken van de herfstvakantie inzetten voor verschillende soorten safari's in de Oostvaardersplassen, de Veluwe, de Slikken van Flakkee in Zeeland en Boswachterij Noordwijk. Voor de laatste twee locaties kunnen bezoekers zich nog aanmelden voor een Grote 5 ree safari in de volledig elektrisch aangedreven Land Rovers, via: Staatsbosbeheer.nl/degrotevijf.

Marloes Mennen, marketeer van Staatsbosbeheer: "Het is fantastisch om de Defenders in de herfstvakantie uit te kunnen proberen. Het ontbreken van emissies en geluid maakt ze heel geschikt voor gebruik in de natuur. Wij zijn benieuwd wat de auto's allemaal aankunnen en hebben daarom gekozen voor deze vier gebieden. Vooral in Noordwijk moet hij zich door het losse duinzand ook in uitdagend terrein gaan bewijzen".

Land Rover Defender (1948 - 2018)

Het is de eerste keer dat de elektrische Land Rover Defender prototypes in ons land worden getest. Nederland behoort tot de sterkste markten voor elektrisch vervoer. Voor Land Rover is het daarom belangrijk dat Nederland ook onderdeel is van het Research & Development-traject van de auto.

De Defenders beschikken over een 70kW/95 pk en 330 Nm sterke elektromotor, die zijn kracht haalt uit een Lithium-ion accu met een capaciteit van 27 kWh. Die accu zorgt voor een actieradius van ruim 80 kilometer. Verder wordt bij afremmen en heuvel af-rijden de accu via "brake-generation" bijgeladen. Bij lage snelheden in het terrein heeft de accu genoeg capaciteit om ruim acht uur te kunnen rijden. Met een 7 kW snellader duurt opladen 4 uur en wanneer een mobiele 3 kW lader wordt gebruikt, is de accu in 10 uur volledig opgeladen.

Land Rover Defender (1948 - 2018)

De elektrische Defender heeft niets van zijn terreincapaciteiten verloren, in tegendeel. Zo heeft het model een maximum doorwaaddiepte van 800 millimeter (normaal 500 mm) en leent de elektrische aandrijving zich in sommige situaties nog beter voor offroad-rijden. Daarbij maken de prototypes gebruik van de beproefde vierwielaandrijving van de standaard Defender.

Land Rover nr. 7 terug naar AmsterdamLand Rover nr. 7 terug naar Amsterdam
12 december 2019
Land Rover Defender rijdt winkel binnenLand Rover Defender rijdt winkel binnen
9 oktober 2018
LandRover introduceert Defender Works V8LandRover introduceert Defender Works V8
17 januari 2018
Land Rover restaureert demo uit 1948Land Rover restaureert demo uit 1948
10 januari 2018
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Forum