Kia Sorento (2002 - 2009)
Driedubbele zege voor Kia Sorento in JD Power tevredenheidsonderzoek
De behaalde klanttevredenheid van de Sorento van 84% wordt omschreven door het JD Power Magazine "WhatCar?" als goed en zelfs bovengemiddeld binnen zeven van de acht categorieen. De Sorento komt in het onderzoek naar voren met de kenmerken: praktische cabine, comfortabele zittingen, aantrekkelijke styling, goede service bij de dealer en lage kosten.
Uitslag top-5 SUV klasse JD Power tevredenheidsindex 2005:
- Kia Sorento
- Honda CRV
- Hyundai Santa Fe
- Toyota RAV-4
- Nissan X-Trail
Aan het JD Power tevredenheidsonderzoek werkten 90.000 respondenten (op basis van willekeurige selectie) in het Verenigd Koninkrijk mee. Het ging om modellen die zijn aangeschaft tussen september 2002 en augustus 2003. Een model komt in aanmerking voor een uitslag in het onderzoek indien minimaal 50 respondenten van een zelfde model het uit 70 vragen bestaande onderzoek retourneren. De klanttevredenheidsindex wordt door JD Power bepaald aan de hand van vragen in acht categorieen; prestatie, comfort en praktische eigenschappen van het interieur, styling van het exterieur, mechanische eigenschappen, problemen in het in- en exterieur, dealerservice en de kosten voor de eigenaar.