Forum Kia Niro (2016 - 2022)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb mijn kofferbak 10 cm dieper gemaakt. Al het tempex verwijderd en nieuwe afdekplak gemaakt. Standaard in Italiaanse Kia.
Ervaring met Kia Niro: Recent een proefrit gemaakt met een fonkelnieuwe Niro. Drie dingen waarop ik afknapte:
- Zeer rumoerig, stond op 18 inch wielen, volgens garage was dit normaal.
- Het verbruik: test rit kwam uit op 1:13-14 terwijl verkoper zei: 3-4 op honderd. Ik ken genoeg auto's die stiller en veel zuiniger zijn.
- Het nav systeem volgens verkoper een TomTom, echter het is een LG met alleen maar kaarten, file info en snelheidsradar moet vanaf je eigen GSM met abonnement komen!
Geen Niro dus!!
Antwoord: Een verbruik van 1:13-14 kan ik niet plaatsen. Dat geeft geen getrouw beeld wat je moet kunnen halen met deze auto. De meesten halen beter dan 1:18. Een navi systeem met goede file info heeft altijd een hotspot nodig. Dus hoezo is dit een afknapper. Ik vind je verhaal wat zwak. Mis bijvoorbeeld de zaken die, volgens jou, wel goed zijn. En een 6 voor betrouwbaarheid omdat de auto te veel gebruikt? Dat komt niet betrouwbaar over
Antwoord: Qweasd schrijft een fonkelnieuwe Niro , er staat bouwjaar 2016. Zelf heb ik mijn Niro vanaf 20 februari, bouwjaar 2018 kilometerstand nu 4212 km, verbruik nu 1 op 19.60, ben ik tevreden. Ben altijd een stevige rijder geweest, de Niro heeft mijn rijgedrag aangepast, hij nodigt uit tot relaxer rijden.
Antwoord: Ik kan niet zeggen dat de 18 inch wielen rumoerig zijn. Het viel me juist mee. Natuurlijk hoe platter de banden hoe lager het afrolcomfort. Neem je toch een maatje kleiner. Na twee proefritten was ik wel overtuigd. Bouwkwaliteit, comfort en luxe gaven de doorslag. Zuinig rijden ligt vooral aan de chauffeur en minder aan de auto zelf. Ik herken er weinig aan dus.
Antwoord: De banden hoor je relatief het meest. Wellicht bij de aanstaande facelift een verbetering. Las dat de rare voetrem een elektronisch exemplaar wordt.
Antwoord: Heb even gewacht met de aanschaf van een Niro onder meer vanwege die rare hand/voetrem. Is in de nieuwe types gelukkig veranderd. Vraag me wel af hoe vaak je zo'n (elektronische) handrem nu echt gaat gebruiken.
Ervaring met Kia Niro: Telkens als mijn Niro een tijdje stilgestaan heeft en dan herstart begint de motor in zeer hoge toeren de hybridebatterijen te laden. Ik doe dikwijls heel korte afstanden (daarom heb ik hem gekocht) zodat mijn verbruik rond 12 l /100 km ligt. Reeds 3 x naar garage Kia geweest. Telkens computeronderzoek om door te sturen naar KIA, en maar wachten...
Antwoord: Ook mijn Niro is erg rumoerig bij een koude start. Jammer, want verder ben ik zeer tevreden over deze auto. Ik ben benieuwd naar de uitslag van het computeronderzoek.
Antwoord: Bij een koude start zal de motor gaan draaien om op bedrijfstemperatuur te komen voor als hij tijdens de rit nodig is. Tijdens dit 'stationair' draaien kun je in het hybride scherm zien dat de accu tijdens dit proces wordt opgeladen. Vreemd dat de verkoper dit jiet heeft uitgelegd. Hopelijk heeft u wat aan deze info.
Antwoord: Tip: zet de verwarming uit bij koude motor. Dan wordt de motor niet zoveel gebruikt. De motor draait uitsluitend om het interieur te verwarmen. Qua comfort maakt het niet veel uit.
Ervaring met Kia Niro 1.6 gdi hybride trav: Tot op heden perfect. 1 maand in mijn bezit
Ervaring met Kia Niro Dynamic: Ook na 2 keer de nieuwste Ceed SW te hebben gereden uiterst tevreden.
Na 2 tankbeurten een op 19.5 Als het warmer weer gaat worden gaat dit zeker lager worden.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Autohaag de Zeeuw en perfect geholpen door Emad Goktepe, aardige en nette verkoper.
Ervaring met Kia Niro: Hoe komt het toch dat de dealers 1 op 23 rijden en degene die deze auto's hebben gekocht 1 op 14 rijden. Er zit nogal een verschil in.
Antwoord: Ik heb de niro nu ruim een maand. Vanaf januari 2018. Heb daarbij 1500 km onder winter omstandigheden gereden. Het gemiddeld verbruik ligt nu op 1:22. Daarbij rijd ik ca. 20% snelweg, 50% 80 km wegen en 30% stad. Het vergt een iets andere manier van rijden.
Dit is mijn 22e nieuwe auto. Van alles gereden Nissan, Citroen, Opel, Mazda, Toyota, enz. Deze auto is de fijnste auto die ik ooit gereden heb. Top Kia!
Antwoord: Nu een jaar later is mijn gebruik ca 1/19. Dit is voor mij genoeg. Je moet er inderdaad in leren rijden. Verder op de banden na een goede auto, geen trillingen. Cruise control werkt goed. Probleem met de banden (Dunlop) is dat ze in het profiel scheurtjes vertonen; dit is in behandeling bij de dealer.
Antwoord: Ik heb de Kia nero gekocht 15 december 2017. Standard met Michelin energie banden. Nu naar een jaar 20.000 km op de teller. op de Duitse autobaan heb ik 200 km per uur gereden. Sat was zijn top snelheid trilling vrij, wat een fantastisch auto.
Antwoord: Een Kia Niro die een topsnelheid haalt van 200 km/u? Het lijkt mij erg sterk !
Antwoord: Nou inderdaad, 170 km/u op de teller is bij mij de max geweest. Maar gemiddeld verbruik nu 1 op 20 ongeveer. Ik rijd 30.000 km per jaar. Prima auto met prima ruimte voor 3 kids achterin. Auto nodigt inderdaad uit tot een rustige rijstijl, merk dat ik het een uitdaging vind om zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Ik geniet ervan in ieder geval.
Ervaring met Kia Niro Bussines line: In de aanhef spreekt men al over "goedkope Koreanen" daar is met deze auto al zeker geen sprake meer van. Voor 31.000 euro een auto die zeker niet onder doet voor veel duurdere: een zeer degelijk aandoende look an feel, comfortabel en stil. Een zee van ruimte, ook voor de passagiers achterin. Alle moderne veiligheidsvoorzieningen. Een verbruik sterk afhankelijk van gereden snelheid... op de snelweg rond de 1:19 en op regionale wegen is 1:22 makkelijk haalbaar. Als toetje nog eens 7 jaar garantie!
Antwoord: Een vraag: heeft iemand ervaring met een caravan achter de Niro
Antwoord: Ik ben met een enigszins overbeladen (1350 kg.) Van Haren gr.naar Domburg gereden, uiteraard is de gehele route vlak. Maar de Niro kon dit makkelijk aan. Ik heb er nu wel zoveel vertrouwen in, dat ik hem ook zonder problemen over de Alpen sleep! Het verbruik viel ook erg mee, ik heb de 9 ltr op 100 km niet gehaald, maar in Zwitserland en Oostenrijk zal het verbruik wel toenemen.
Tot zover mijn Niro met caravan ervaring (nog een opmerking, waarom kan dat trekvermogen niet wat omhoog? Naar mijn mening en ervaring kan de Niro dat met gemak aan)
30-05-2018 H van den Bergh
Haren.
Ervaring met Kia Niro: Ik vind een auto als vervoermiddel belangrijk, maar ik geef geen lor om automerken. Heb hiervoor Volkswagen, Audi, Peugeot, Mazda, Ford, Opel en Renault gereden. Ik heb de laatste 15 jaar ook geen proefrit meer gemaakt. Zonde van de tijd. Voorgaande auto's waren allemaal lease auto's via werkgever.
Deze Kia Niro nu (Dynamic, 16 inch bandjes) is private lease (betaald uit alternatief vervoersbudget van werkgever). Gekocht vanwege complete uitvoering en zuinigheid (ik heb geen tankpas meer). Ik rijd nu totaal anders, inclusief lang uitrollen, zachtjes optrekken (zonder dat het irritant wordt voor medeweggebruikers, denk ik). Op de snelweg A12 's ochtends Den Haag richting Utrecht rijd ik nu meestal in meest rechtse baan (i.p.v. meest linkse baan voorheen in mijn voorgaande auto's); dit gaat in de drukte volgens mij even snel, maar dan met minder remmen en optrekken.
Ik probeer zoveel mogelijk op cruisecontrol te rijden. Ik houd geen bonnetjes bij van tankbeurten, maar de KIA heeft een display die het gemiddeld gebruik aangeeft. Het is nu juni, warmere maanden, en het verbruik ligt nu, na 4 maanden en 8800 km, volgens het display op 4,2/100 km, dan weer 4,3/100km.
(1 op 23,3). Twee weken geleden zelfs even op 4,0/100 km.
Ik moet nog op vakantie (Frankrijk) en dan ga ik gewoon 130 rijden op de tolwegen. Verbruik zal dan wel omhoog gaan, met 3 personen en bagage.
Verder bevalt auto prima; mijn eerste automaat. Ik ben 1,93 en zit goed. Achterin veel ruimte, alleen kofferbak is vind ik te krap.