Kia
Kia viert 15 jarig bestaan in Nederland
"Om in vijftien jaar van 1.000 personenauto's in het eerste jaar te groeien naar ruim 17.000 auto's, waarmee we in 2007 de 11e positie op de Nederlandse markt innamen, is een fantastische prestatie", zegt Cor Baltus, General Manager van Kia Nederland.
De afgelopen jaren heeft Kia Nederland onafgebroken gebouwd aan de groei, positionering en professionalisering van het merk en de distributieorganisatie. In enkele jaren tijd heeft het modelprogramma een ingrijpende vernieuwing én uitbreiding ondergaan. Sterke troeven als de Kia Carens, de Sorento en Sportage, de Picanto, de Rio en de eind 2006 geïntroduceerde Kia cee'd-serie hebben geresulteerd in een grote stijging van het marktaandeel van Kia in Nederland. Volgend jaar wordt het portfolio verder uitgebreid met de Soul.
Kia Motors zal vanaf 2009 in toenemend tempo een verscheidenheid aan 'ecovriendelijke' technologieën introduceren voor haar gehele modellijn. Daarnaast zijn hybride en brandstofcelauto's realistische, milieuvriendelijke oplossingen waarvoor de ontwikkelingen bij Kia in een vergevorderd stadium zijn.
Ter gelegenheid van Kia's 15e verjaardag zijn diverse scherp geprijsde 'Fifteen' actiemodellen op de markt gebracht voor de Picanto, Rio, cee'd, pro_cee'd en cee'd SW. De Picanto Fifteen heeft een complete uitrusting en een klantenvoordeel van € 1.000,-!