2 december 2020
Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace

Jaguar past F-PACE SVR aan

Autozine
2 december 2020 | Jaguar heeft de F-PACE SVR aangepast voor modeljaar 2021. De wijzigingen aan de Jaguar F-PACE SVR zijn een combinatie van nieuwe hardware en de overstap naar de Jaguar Electronic Vehicle Architecture, EVA 2.0 genaamd. Het omvat op autosport geïnspireerde designdetails, een op prestaties gericht interieur en de nieuwste verbonden comforttechnologie.

Op zoek naar een Jaguar F-Pace?
bynco heeft er 1 vanaf € 34.385,-

Jaguar F-Pace

De nieuwe Jaguar F-PACE SVR is uitsluitend met Jaguars 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor leverbaar. De motor heeft een vermogen van 405 kW (550 pk) en een koppel van 700 Nm; een toename van 20 Nm. Dit hogere koppel zorgt voor betere prestaties. De F-PACE SVR accelereert nu in 4,0 seconden van 0 naar 100 km/uur (drie tienden sneller dan voorheen) en heeft een topsnelheid van 286 km/uur (een toename van 3 km/uur).

Jaguar F-Pace

De aandrijflijn omvat nu dezelfde koppelomvormer als die in de Jaguar XE SV Project 8 supersedan, die berekend is op de grotere kracht van de motor. Het koppel is weliswaar hoger en de prestaties zijn verder verbeterd, maar de CO2-emissie is gereduceerd tot 275 g/km en het brandstofverbruik ligt nu op gemiddeld 12,2 l/100 km.

De transmissie en dynamische systemen profiteren eveneens van aanpassingen. De verbeterde Dynamic-modus heeft een unieke afstelling. Met de nieuwe Dynamic Launch-functie blijven de wielen ook tijdens het schakelen aangedreven, waardoor de F-PACE SVR sneller accelereert vanuit stilstand.

De stuurinrichting is verbeterd en voorzien van een nieuwe elektronische bekrachtiging, die moet zorgen voor een directer stuurgevoel. Een aangepaste afstelling van de adaptieve demping en herziene onderstelcomponenten claimen een nog verfijnder rijcomfort bij lagere snelheden.

De bestuurder profiteert in de nieuwe Jaguar F-PACE SVR ook van een verbeterd remgevoel. De tweedelige remschrijven, met een diameter van 395 mm vóór en 396 mm achter, worden nu ondersteund door een nieuwe Integrated Power Booster, die samen met de nieuwe kalibratie van het remsysteem zorgen voor een sportievere, kortere slag van het rempedaal. Deze afstelling is specifiek voor het SVR-vlaggenschip. De verbeterde koeling en aerodynamica van de auto verbeteren ook de remprestaties.

Jaguar All-Wheel Drive met Intelligent Driveline Dynamics is standaard. Dankzij de stopwatch, G-krachtmeter en weergave van de pedaalgrafiek kan de bestuurder in de Dynamic-modus zijn prestaties volgen.

Het design van de nieuwe Jaguar F-PACE SVR is gebaseerd op de kennis en ervaring van SV uit de autosport, met verbeterde aerodynamica dankzij nieuwe ventilatieopeningen voor betere koeling van aandrijflijn en remmen. De aanpassingen zorgen voor betere aerodynamische prestaties, waaronder 35% minder opwaartse druk. De luchtweerstand is afgenomen van 0,37 naar 0,36 Cw. De aanpassingen zorgen niet alleen voor betere prestaties, maar ook voor een sportiever design.

Het interieur van de nieuwe Jaguar F-PACE SVR is vrijwel geheel nieuw ontworpen, met materialen die het dynamische karakter van het interieur en de bedieningselementen benadrukken. Inleggen in de stoelen en portierpanelen zijn afgewerkt met Alcantara en de bergruimte in en armsteun op de middenconsole zijn bekleed met Windsor-leder. Het 12,3-inch HD Interactive Driver Display is bekleed met Alcantara met donkerbruin stiksel. Bewerkte aluminium afwerkingselementen zijn standaard, koolstofvezel met een open structuur behoort tot de opties.

Eveneens optioneel zijn slanke, semi-aniline lederen sportstoelen met een op het heritage-logo geïnspireerd borduursel aan de voorzijde bij de schouders. Deze stoelen zijn ook voorzien van een unieke perforatie van de rugleuning, in een patroon dat terugkomt op de achterzijde van de stoel. Een SVR-logo in reliëf op de hoofdsteunen maakt de hoogwaardige uitstraling compleet.

De nieuwe Jaguar Drive Selector voelt in de F-PACE SVR prestatiegerichter aan en is afgewerkt met leder met op het heritage-logo geïnspireerde detaillering en het SVR-logo in reliëf. Het nieuwe SVR-stuurwiel is afgewerkt met schakelpaddles in een aangenaam aanvoelende aluminiumlegering, die de bestuurder nog meer bij het handmatig schakelen betrekken.

De nieuwe Jaguar F-PACE SVR is verder voorzien van alle geavanceerde technologieën van de nieuwe F-PACE. Zo is hij altijd verbonden en up-to-date voor optimaal gebruiksgemak voor de bestuurder. Daarbij hoort ook het intuïtieve Pivi Pro-infotainment, Software-Over-The-Air-functie, Active Road Noise Cancellation, de nieuwste Advanced Driver Assistance Systems en optioneel een draadloze oplaadmogelijkheid voor mobiele apparaten.

Op zoek naar een Jaguar F-Pace?
DAS import heeft er 620 vanaf € 29.304,-

Jaguar F-Pace

Jaguar F-PACE krijgt hybride aandrijvingJaguar F-PACE krijgt hybride aandrijving
15 september 2020
Jaguar F-Pace als 300 Sport en ChequeredJaguar F-Pace als 300 Sport en Chequered
19 maart 2019
Jaguar F-PACE nu ook als SVRJaguar F-PACE nu ook als SVR
28 maart 2018
Jaguar F-PACE is World Design CarJaguar F-PACE is World Design Car
12 april 2017
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Occasions

KM-kosten

Forum