1 mei 2017
Isuzu D-Max

Isuzu D-Max

Isuzu D-Max ondergaat facelift

1 mei 2017 | De Isuzu D-Max is vernieuwd. De 2.5 liter dieselmotor maakt in de vernieuwde D-Max plaats voor een gloednieuwe viercilinder met een inhoud van 1.898 cc. Het vermogen blijft met 164 pk nagenoeg hetzelfde, het koppel van de nieuwe 1.9 D bedraagt 360 Nm en is integraal beschikbaar tussen 2.000 en 2.500 tr/min.. De 1.9 D voldoet aan de Euro 6 emissienormen (zelfs zonder Ad Blue additief) en is ongeveer 60 kg lichter dan zijn voorganger.

De viercilinder krijgt ook enkele nieuwigheden zoals een automatische riemspanner, en een ecologische oliefilter. De cilinders krijgen een beschermende coating ter versteviging en dus een langere levensduur. Hydraulische klepstoters met brede rollagers verminderen dan weer weerstand en slijtage. De zuigers zijn bekleed met grafiet voor een betere duurzaamheid en de turbolader gebruikt een variabele geometrie voor een optimaal rendement. De verbruiks- en dus ook de CO2-waarden dalen daarbij; afhankelijk van de configuratie is er een optimalisatie tussen 4% en 16%. Bovendien is er ook een positieve evolutie op het vlak van geluidscomfort te noteren. Daar draagt bijvoorbeeld ook het PVC cilinderkopdeksel toe bij.

De nieuwe D-Max viercilinder turbodieselmotor wordt ook gekoppeld aan nieuwe versnellingsbakken. De klant kan kiezen tussen een manueel exemplaar met 6 verhoudingen en een "korte" eerste voor optimaal trekgemak, of een nieuwe automaat die eveneens 6 versnellingen krijgt (voorheen 5). De automaat kan ook sequentieel bediend worden middels de versnellingspook.

Isuzu D-Max

De D-Max krijgt nog steeds de inschakelbare vierwielaandrijving van Isuzu. Daardoor pakt het model uit met een trekvermogen van 3,5 ton. Daarnaast kan er in de laadbak van de D-Max ook 1 ton aan lading verdwijnen.

Het tegelijk gladde en toch scherpe lijnenspel is vooral frontaal duidelijk herkenbaar en wordt geaccentueerd door nieuwe projectiekoplampen met LED dagrijverlichting en mistlichten en hun behuizing in een nieuw design. Verder is er nog een nieuw radiatorrooster, nieuwe velgdesigns en achterlichtblokken met LED-technologie. De nieuwe D-Max is overigens leverbaar in 9 koetswerkkleuren. De kleur "Obsidian Gray Mica" is een nieuwe kleur.

Binnenin is de nieuwe D-Max duidelijk herkenbaar aan de hertekende boordplank met nieuwe tellerpartij. Een nieuwe lay-out van de tellers wordt aangevuld met een schakelindicator voor de handgeschakelde versies. De indicator adviseert de bestuurder met betrekking tot de ideale schakelmomenten en dus een zo laag mogelijk verbruik.

Isuzu D-Max

Het interieur biedt voortaan ook een betere ergonomie, gericht op meer gebruikscomfort en functionaliteit. Zo is er meer ondersteuning voor het lichaam en genieten de achterste passagiers van meer zitcomfort. Dankzij de hellingshoek van 24° evenaart de nieuwe D-Max het zitcomfort van een gewone personenauto. De achterste passagiers krijgen voortaan ook meer ruimte voor de voeten.

De nieuwe Isuzu D-Max krijgt enkele nieuwe uitrustingen (altijd afhankelijk van het uitrustingsniveau). Zo doet een start-stopknop voor de motor z'n intrede en kan de wagen ook uitgerust worden met PESS (Passive Entry & Start System) oftewel een keyless-go. Op het vlak van de veiligheid is er een nieuw ESP-systeem. Dat omvatte reeds tractiecontrole (TCS) en wordt nu uitgebreid met Hill Descent Control (HDC) en Hill Start Assist (HSA) dat makkelijk vertrekken op hellingen bevordert (vanaf 10% helling). De nieuwe D-Max beschikt ook over een efficient Brake Assist systeem dat in een noodsituatie de remkracht optimaal zal activeren voor een zo kort mogelijke remweg.