12 oktober 2011

RealView

Hyundai wil mening publiek horen

12 oktober 2011 - Hyundai biedt automobilisten de mogelijkheid om recensies te plaatsen over een model van het merk. Automobilisten worden door Hyundai actief benaderd om proefritten te maken en recensies te schrijven. Wie via de website van Hyundai een proefrit in aanvraagt, ontvangt binnen twee weken een mail waarin om een 'realview' wordt verzocht.

Volgens Hans Kwaad, managing director van Hyundai-importeur Greenib Car, willen consumenten anno 2011 precies weten waaraan ze toe zijn. "Reclameboodschappen laten uitstekend zien wat het merk te bieden heeft. 'Realviews' tonen aan wat consumenten daadwerkelijk van het merk en de modellen van Hyundai vinden. De ervaringen van klanten, die hun bevindingen, zowel positief als negatief, weer kunnen delen met anderen geven een meerwaarde aan ons merk. De eerste reacties zijn louter positief. En dat wekt vertrouwen".

Hyundai

Hyundai zal de recensies van de consumenten niet monitoren. Hans Kwaad: "De 'realviews' zijn echt en puur. Wij zijn vol vertrouwen over de kwaliteit van onze auto's. Als er kritisch over onze modellen wordt geschreven, dan is dat een mening die we zullen respecteren. Wat heet: we zullen zeker bekijken of we wat met kritiek kunnen doen. De verbeteringen van de producten en de klantviendelijkheid staan voorop. We zullen wel filteren op ongepast taalgebruik bij de 'realviews, maar dat spreekt voor zich".

De 'realviews' zijn niet alleen toegankelijk op de website van Hyundai, maar worden ook geïntegreerd met de recensies op de Facebook-pagina van Hyundai. Hyundai realiseert bovendien een minisite waarop niet alleen een 'realview' kan worden bekeken, maar ook te plaatsen en een reactie te geven. Hyundai is ook tijdens diverse evenementen acties, zoals met de Hyundai lounge, op de HISWA en bij de dealer. Tijdens deze evenementen wordt het publiek gestimuleerd proefritten te maken en recensies in te dienen, waardoor in bijzonder korte tijd veel 'realviews' kunnen worden ingestuurd.