3 februari 2005

Hyundai

Hyundai opent testcentrum in Californie

3 februari 2005 - Maximale kwaliteit staat bij Hyundai voorop en in dat kader is andermaal een flinke investering gedaan. De Koreaanse autoproducent, die als derde eindigde in het kwaliteitsonderzoek van J.D. Power vorig jaar, heeft namelijk onlangs een testcentrum geopend in Californie.

Het testcentrum even ten noorden van Los Angeles bestrijkt 3.400 hectare. Met de aanleg is een investering van zo'n 50 miljoen euro gemoeid. "Door dit nieuwe testcentrum kunnen we de kwaliteit maximaal blijven garanderen bij de toekomstige modellen van Hyundai", aldus vice-president Kim Dong-Jin van Hyundai Motor Company.

Hyundai

Het testcentrum omvat een scala aan testbanen waarop auto's op talloze manieren aan de tand zijn te voelen. Er is een oval van zo'n 10 kilometer lengte, een parcours om de wegligging en de dynamiek van nieuwe modellen te beproeven, een bochtig circuit van zo'n 5 kilometer lengte en een parcours met hellingen en afdalingen. Ook zijn er verschillende soorten wegdek voorhanden. De faciliteiten in het testcentrum benaderen bij elkaar dan ook zo dicht mogelijk de realiteit waaraan auto's worden blootgesteld.

Het nieuwe centrum past in de strategie van de Koreaanse autoproducent. Hyundai heeft de kwaliteit immers in de afgelopen jaren al verhoogd. Dat blijkt uit een onderzoek van J.D. Power vorig jaar onder meer dan 50.000 automobilisten in de Verenigde Staten. Hyundai eindigde op een derde plek in dit onderzoek, nipt achter Honda. Lexus is al enkele jaren lijstaanvoerder.

Het resultaat betekent dat het Koreaanse merk alle Amerikaanse en Europese autofabrikanten op kwaliteit aftroeft en bovendien een groot aantal Japanse merken. Die mooie score toont aan dat het Hyundai ernst is om topkwaliteit te bieden en te blijven bieden. De investering in het nieuwe testcentrum getuigt van dat laatste.