16 oktober 2006

Hyundai

Hyundai opent nieuw Europees hoofdkantoor

16 oktober 2006 - De Koreaanse autofabrikant Hyundai krijgt in toenemende mate een Europees gezicht. De dadendrang van het automerk werd 12 oktober extra kracht bijgezet met de opening van het nieuwe Europese hoofdkantoor in het Duitse Offenbach. Het R&D Center in Rüsselsheim is inmiddels uitgebreid met nieuwe ontwikkelingsfaciliteiten en een nieuwe design studio.

Hyundai heeft vijftig miljoen euro geïnvesteerd in de bouw van het nieuwe vijf verdiepingen hoge Europese hoofdkantoor in Duitsland. Het gebouw wordt gebruikt door de Europese verkoop, marketing en after sales divisies.

Hyundai

Volgens Senior Vice President K.H. Ahn van Hyundai Motor Company is de opening van dit nieuwe Europese hoofdkantoor van Hyundai een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van het bedrijf. "Hyundai groeit hard. De bouw van dit nieuwe Europese hoofdkantoor is de consequentie van deze groei en ontwikkeling in Europa. Hyundai wil zich in de toekomst, geheel volgens de waarden van de merkfilosofie Kwaliteit, zelfbewust en inspirerend tot een van de topspelers in de markt gaan ontwikkelen. Vooral in Europa".

Hyundai is een wereldspeler in de automotive branche. Het bedrijf heeft fabrieken in Korea, China, India, de Verenigde Staten van Amerika en Turkije. Volgend jaar wordt de nieuwe, 1.3 miljard euro kostende, fabriek in Nosowice in Tsjechie geopend met een productiecapaciteit van 300.000 eenheden. Met deze fabriek wil Hyundai extra groei in Europa realiseren. In deze fabriek wordt vanaf 2008 de nieuwe C-segment auto geproduceerd. Deze Europese C-segment auto van Hyundai arriveert in het voorjaar van 2007 (eerste productie in Korea) als een vijfdeurs hatchback en een stationwagen. Later worden ook andere uitvoeringen geintroduceerd zoals een MPV en een coupe-cabriolet. Hyundai verwacht dat met dit model een forse groei van het merk in Europa kan worden gerealiseerd.

Hyundai