21 juni 2016

Hyundai

Hyundai is sponsor Van Gogh Museum

21 juni 2016 - Autofabrikant Hyundai is een driejarig partnerschap aangegaan met het Van Gogh Museum. Met de sponsorbijdrage maakt de autofabrikant drie belangrijke vertalingen in het Koreaans mogelijk: de bezoekersinformatie op de corporate museumwebsite, de museumplattegrond en de multimediatour. Afgelopen jaar ontving het museum een groeiend aantal bezoekers uit Korea.

Het partnerschap met het Van Gogh Museum in Amsterdam past in de visie van Hyundai om allianties aan te gaan met aansprekende musea in de wereld. Hyundai heeft zich reeds verbonden aan Tate Modern in Londen, het Los Angeles County Museum of Art (LACMA) en het Museum voor moderne en hedendaagse kunst in Seoel, Korea.

Hyundai

"De samenwerking met het Van Gogh Museum past naadloos in onze visie om een breder publiek kennis te laten maken met de schoonheid van kunst en design", zegt Hyung Cheong Kim, President en CEO van Hyundai Motor Europa. Directeur Axel Rüger van het Van Gogh Museum over de samenwerking: "We delen een gemeenschappelijke passie voor de werken en het leven van 's werelds beroemdste Nederlandse kunstenaar, Van Gogh. Dat vormt een heel stevige basis. Daarbij hecht onze nieuwe partner net als wij groot belang aan duurzaamheid".

Als onderdeel van de overeenkomst stelt Hyundai onder meer exemplaren van de IONIQ beschikbaar aan het Van Gogh Museum. Hyundai heeft een van die IONIQ's voor de gelegenheid ontworpen in de geest van Van Goghs iconische werk Zonnebloemen.

Het Van Gogh Museum herbergt de grootste collectie kunstwerken van Vincent van Gogh ter wereld. Maar liefst 2 miljoen mensen bezoeken jaarlijks het Van Gogh Museum, waarmee de tentoonstellingsruimte tot de 20 topmusea in de wereld behoort.

Hyundai

Een groeiend aantal Koreaanse bezoekers komt naar het Van Gogh Museum; 8.000 bezoekers in 2014 en 25.000 in 2015. Eenzelfde tendens is te zien in het aantal onlinebezoekers, dat in 2015 met ruim 25 procent toenam ten opzichte van het jaar ervoor. Om deze groeiende interesse te stimuleren, zullen de website, de multimediatour en de museumplattegrond ook vertaald worden in het Koreaans. Met de sponsoring draagt Hyundai bovendien bij aan de kernactiviteiten van het museum.