Hyundai
Hyundai verkoopt 6.000.000ste auto in Europa
De ontwikkeling van auto's die voldoen aan de wensen van Europese automobilisten is een van de belangrijkste pijlers van het succes van Hyundai in Europa. Inmiddels is al meer dan drie miljard euro geïnvesteerd in Europese activiteiten, zoals productie, Research & Development en autosport.
De Europese investeringen werpen duidelijk hun vruchten af, aangezien 95 procent van alle in Europa verkochte modellen zijn ontwikkeld in Hyundai's onderzoekcentrum in Rüsselsheim in Duitsland, terwijl 90 procent daarvan is geproduceerd in de Europese productiefaciliteiten in Tsjechië en Turkije.
Beide fabrieken hebben hun productiecapaciteit aanzienlijk moeten vergroten om te blijven voldoen aan de vraag vanuit Europa. De faciliteit in Tsjechië bouwt nu 300.000 auto's per jaar. In Turkije rollen 200.000 exemplaren per jaar van de productieband, inclusief de nieuwe Hyundai i10 die daar sinds 2014 wordt gebouwd.
De complete Hyundai-organisatie in Europa telde 152.000 medewerkers in 2012. Dat is een stijging van 18 procent ten opzichte van 2011. Ter verbetering van de naamsbekendheid en het imago van Hyundai zijn diverse langdurige samenwerkingsverbanden getekend met gelauwerde organisaties, waaronder de FIFA.
Onder de noemer 'Product Momentum 2017' introduceert Hyundai in de komende vier jaar 22 nieuwe modellen in Europa. Dit productoffensief moet leiden tot een Europees marktaandeel van 5 procent in 2020.