Forum Hyundai ix20
Reacties van eigenaren
Antwoord: Na 1 of 2j aar krijg je problemen met een te losse distributieketting met de Nissan Note, daar heb je bij de ix20 geen last van.
Ervaring met Hyundai ix20: Ik rijd nu een maand in een jonge gebruikte ix20 1.4i Magine, 2013, 12637 km. Gekocht bij een Hyundai-dealer,
Nog steeds werkt de bijbestelde cruise control niet. Ik heb na 2000 km. de auto er niet op kunnen betrappen dat het start stopsysteem werkt. Dit ondanks het opvolgen van de wenken uit het instructieboekje en de werkplaats. Zelfs na een rit van 350 km. met vrijwel geen stroomverbruikers aan.Geen effect. Echter daar staan hier pagina's over vol geschreven. Wat een afgang voor Hyundai.
Recent met een VW polo van een kennis gereden. Ondanks (zeer) koude start, na 3 km werkend s.s.systeem.
Andere klachten: telefoonboek niet in te brengen, stem met vreemd accent uit navigatie, stugge vering op dorpels en slecht wegdek. Twee andere klachten m.b.t. olielekkage en slechte ruitenwisserbladen inmiddels verholpen.
Had ik mijn KIA maar voor een KIA ingeruild.
Ervaring met Hyundai ix20 ICatcher: Wij rijden de 1.6 in iCatcher uitvoering. Nieuw gekocht in 2013. Absoluut probleemloze auto met een gemiddeld benzineverbruik van 1 op 14 (echt gebruik).
Positief: stille motor, comfortabel, weinig rijgeluiden in interieur, veel en variabele bagageruimte, erg complete uitrusting, verrassend goede caravantrekker (beter dan verwacht).
Negatief: start/stop systeem werkt dan weer wel, dan weer niet, houdt niet van drempels, audioinstallatie niet meer dan middelmatig.
Ervaring met Hyundai ix20 1.6: Mijn naam is Hans en ik rijd nu 3 jaar in een Hyundai ix 20. Toen de auto 9 manden oud was en ik 9.000 km had gereden, kreeg ik een kokende motor in de buurt van Rome. Het duurde 10 dagen voor ik de auto gerepareerd op kon halen. Afgelopen maand overkwam mij hetzelfde, alleen iets noordelijker in Rovereto. De eerste oorzaak is mij en mijn dealer onbekend, maar nu schijnt de massa-aansluiting los getrild te zijn geweest. Heeft iemand ook deze ervaring van het aan de kook komen van de motor?
Antwoord: Misschien door een losse massa aansluiting een onderbroken stroomcircuit naar de elektische koelventilator en deze niet aanslaat wanneer het koelsysteem daar om vraagt als de temperatuur te hoog wordt
Ervaring met Hyundai ix20 1.4: Jammer van het hoge brandstof verbruik.
Antwoord: Als je lange stukken rijdt dan gaat het verbruik drastisch naar beneden. Ook het START/STOP-systeem werkt dan beter.
Antwoord: Start/Stop systeem (ISG) bij de IX20 werkt zeer slecht(niet), hier moet wereldwijd door Hyundai een oplossing voor gemaakt worden.
Rob uit Dordrecht
Antwoord: Daar heb je gelijk in. Dit systeem hoort na behoren te werken en niet alleen na lange ritten. Na een week lange ritten gemaakt te hebben doet het systeem het weer goed en dat hoort niet zo te zijn. Ook bij korte ritten moet het systeem het doen.
Antwoord: Ik heb diverse kennissen met o.a. Toyota en Renault met een dergelijk systeem. Ik hoor nooit dat het bij hen ook niet goed werkt...of jokken ze!
Hoe zit het trouwens met de andere merken!
Antwoord: Heb tijdens mijn vakantie op Corfu een Lancia Ypsilon gehuurd voor vijf dagen. Bleek een start/stop systeem op te zitten. Je weet wel: om de haverklap stoppen voor een plaatje of iets anders. Tot mijn grote verbazing bleef het systeem perfect werken. Hier kan Hyundai een puntje aan zuigen.
Antwoord: Ik rijd sinds 2010 met een BMW X1 sDrive18d en het start- stop systeem werkt perfect!
Antwoord: Ik rijd sinds 2010 een Mercedes Benz A klasse met start/stop systeem. Perfect. Zowel bij korte als bij lange ritten. Ben op zoek naar een automaat en dacht de Kia Venga of Hyundai IX20 is wel wat. Na het lezen van de commentaren zie ik daar volledig vanaf. Het gezeur met elektronica wil ik liever niet meemaken.
Antwoord: De nieuwe Kia Venga heeft een zestraps automaat. De oude Kia Venga heeft een viertraps automaat. Iets schokkerig bij het optrekken. Verder een fijne auto.
Ervaring met Hyundai ix20 1.6: Auto heeft met 16.000 km al een nieuwe motor gekregen (kantelende zuigers). Nu met 37.000 km ratelt hij nog harder, dus er zou weer een nieuwe motor in moeten (onderblok dus) maar nu doet Hyundai moeilijk. Dit is bij ons in de buurt in een paar maanden al de achtste. Dit is dus de 5 jaar garantie van Hyundai.
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem, ook een nieuw onderblok gekegen bij 20.000 km. Nu een jaar later 36.000 km ratelt hij weer enorm. Komt dit alleen voor bij de 1.6, want verder lees of hoor ik er niets over. Ik ben benieuwd hoe Hyundai dit gaat oplossen.
Antwoord: Heb een 1.6 ix20, is nu bijna 5 jaar oud cilinder koppakking vervangen, dit was binnen de garantie verder geen problemen.
Ervaring met Hyundai ix20 1.4: Bij het stilstaan werkt de stop-go zelden. Bij de garage geweest. Die zeggen ligt eraan wat je aan heb staan. Maar dat staat niet in het boek vermeld. De ene keer wel en dan weer niet.
Ervaring met onderhoud: Bij de storingen hielpen ze meteen. Maar de stop-go, dat antwoord is volgens mijn om er vanaf tezijn. Ik heb de auto nu 6 maanden.
Antwoord: Klopt helemaal. Ligt er aan hoe vol je accu is. Nu in de winter werkt het systeem bij mijn auto ook niet. Het systeem werkt bij mijn auto heel onregelmatig en het maakt niet uit of je lange stukken of korte stukken rijdt.
Antwoord: Probleem is bij mij opgelost door de draden op te tappen van de massa aansluitingen. Er zat vervuiling of verf in draad verbinding. Hierna werkt het start/stop goed. Computer dacht dat elke keer de accu-spanning te laag was.
Antwoord: Nou in 2018 weten ze het blijkbaar nog steeds niet of het is niet door gecommuniceerd naar de dealers.
Ervaring met Hyundai ix20 1.4: Gelukkig van de ix20 af. Ingeruild voor Nissan Note, die is 25% zuiniger minder belasting en verzekering. Wegligging is ook beter dan ix20.