Forum Honda CR-V (2007 - 2012)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Honda CR-V Elegance: Onderdelen zijn duur. Antwoord van Honda, er komt toch niets aan. Remklauw besteld 550 euro op onderdelenlijn 75 euro.
Ervaring met Honda CR-V Elegance: Diverse problemen met het roetfilter. Op advies van Honda verstuivers vernieuwd. Binnen 8000 km wederom roetfilter problemen. Wat dan het ergste is dat men ondanks dat hij weer uit de garage komt het vertrouwen kwijt raakt in je eigen auto.
Antwoord: Gewoon roetfilter laten verwijderen. Kost minder dan laten vervangen. Waar je vroeg of laat toch mee te maken krijgt. Heb het zelf ook laten doen.
Antwoord: Roetfilter verwijderen en wegschrijven in het motormanagement kan inderdaad maar dan werkt de cruise-control niet meer en de tuners geven er ook geen garantie op. Ik ben hier ook mee bezig geweest en verschillende tuners bevestigden dit zelfde euvel. Een nieuw imitatie roetfilter kost 695 euro.
Antwoord: Als je het roetfilter verwijdert (wegschrijft en leegmaakt), dan werkt de cruise-contol niet meer. Alle tuners zeggen hetzelfe. Heeft u daar dan geen last van? Zo nee, dan hoor ik graag waar u dit heeft laten doen.
Antwoord: Is er wat meer bekend hier over? Is er een oplossing voor de cruise control?
Antwoord: Digicar.nl heeft software waarbij de cruise-control het blijft doen.
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem gehad. Het bedrijf waar ik het heb laten doen heeft toen als vervanging een losse cruisecontrol ingebouwd. Deze reageerde niet zo snel als de originele, maar werkt wel. Moet zeggen dat de auto beter loopt en zuiniger rijdt.
Antwoord: Een andere mogelijkheid met veel kans op slagen is het uitstomen van het roetfilter.
Ervaring met Honda CR-V 2.2D: Het eerste jaar wat storingen gehad, daarna niet meer.
Ervaring met Honda CR-V 2.0ivtec elegance: Denk niet een terreinauto te kopen en er dusdanig mee te rijden!
Ervaring met Honda CR-V 2.0 Elegance: Niets dan ellende: van koppelingsplaten die letterlijk onder de auto vandaan vallen, tot het loskomen van een starterskrans. Zowel van Honda Nederland als van de dealer (Los, Ridderkerk) geen enkele coulance. Waardeloos product, Toyota is betrouwbaarder.
Antwoord: Precies hetzelfde meegemaakt. Bij 100.000 km koppeling en vliegwiel stuk. Kostprijs: 2.500 euro. Verder problemen met sensoren en roetfilter. Vorig jaar bijna iedere maand in garage.
Antwoord: Ja hoor, na drie maal in de garage voor het resetten van het probleem (telkens ca 30 eur) uiteindelijk de sensor vervangen (ca 200 euro). Et voila: probleem opgelost.
Ervaring met Honda CR-V 2.2 CDTI: Een fantastische auto om te rijden, maar mijn Honda maakt de faam van het merk op betrouwbaarheid niet waar. De onderhouds- en reparatiekosten lopen dit jaar op tot ca. 5.000 euro.
Naast regulier onderhoud is dit veroorzaakt door storing in de roetfilter, welke lijkt te zijn veroorzaakt door lekkende verstuivers. Kosten: 3.300 euro door een trial en error traject om dit op te lossen. Garantie loopt tot 100.000 km. En Honda toont geen enkele vorm van coulance. Een hele zure appel.
Antwoord: Mijn CR-V diesel heeft nu 92.000 km gelopen.
Problemen met het roetfilter. Ook mijn dealer zegt dat het aan de verstuivers ligt. Honda betaald de helft van de onderdelen, maar het kost mij toch nog altijd 1250 euro. Dus betrouwbaar?
Antwoord: Mijn verstuivers zijn vernieuwd, 120.000km en na 7000 km weer roetfilterproblemen crv diesel 2007 nieuw reeds vier maal het zelfde probleem.
Ervaring met Honda CR-V 2.0: Goed auto! 5 jaar zonder problemen, maar ook slechts 56.500 km mee gereden