Forum Honda CR-V (2007 - 2012)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Je laatste zin is totale onzin. Ik snap niet waarom je nou schrijft dat een BMW beter en goedkoper is dan een Honda. Dat hij beter is, is een persoonlijke smaak en mening maar goedkoper is BMW in ieder geval niet. Denk volgende keer 10 seconden na voordat je onzin neerzet.
Ervaring met Honda CR-V 2.0 executive: Automaat reageert wat traag.
Ervaring met Honda CR-V 2.0i elegance: Veilig rijden, alleen niet echt zuinig: 1 op 11
Ervaring met Honda CR-V 2.2 CDTI exec: Geen wezenlijke problemen gehad, anders dan slijtage aan deze diesel 6-handbak tot aan 155.000 km.
Ervaring met Honda CR-V Ex 2.0 Aut: Een hele fijne auto die me nooit in de steek gelaten heeft. Veel comfort en bagage ruimte. Wel een relatief dure auto.
Ervaring met Honda CR-V Elegance: Kopen! De tweede hoedenplank, en de niet te openen achterklep zijn voor verbetering vatbaar. Gelukkig op het nieuwe model verbeterd!
Ervaring met Honda CR-V: Zeer comfortabele reisauto, rijdt ook erg makkelijk met aanhanger. Gewoon benzine uitvoering. Let maar eens op de meeste klachten bij alle Japanners zijn de diesels. Deze 2.0 Benzine loopt 1:11 gemiddeld, ik rijd normaal en houd mij aan de maximale snelheden. Liever een probleemloze auto met eeniets hoger verbruik dan dieselellende. Diesel is voor vrachtwagens en boten.
Wel op tijd olie achter differentieel vervangen dan gaan de rotondes net wat lekkerder. Onderhoudskosten zijn nog lager dan mijn vorige Avensis, het verbruik is weer hoger.
Ik rijd op 4 seizoenenbanden Continental. Hij doet het dan ook erg goed bij sneeuw en regen. Bij droog wegdek moet je wel erg lomp rijden om te slippen bij nat en sneeuw en ijzel is het in combinatie met de 4wd net een rallywagen. Ik waardeer de auto steeds meer.
Hij nodigt ook niet uit tot snel rijden, dat scheelt in bekeuringen. Maar hij kan wel snel zijn als je hem tot 7000 toeren door laat trekken, het geluid is dan echt Honda.
Ervaring met onderhoud: Op tijd diffrentieel olie vervangen.
Antwoord: Ik rijd al 5 jaar probleemloos met een CR-V diesel uit 2008.
Antwoord: Gereden met Goodyear Wrangler All Weather 16 215 65. Zeer veel grip droog nat sneeuw zomer en winter en zelfs met een zware aanhanger in natte klei. Ze zijn nu bijna versleten. Nadeel is blokvorming van de banden. Als ik wissel verdwijnt het geluid langzaam maar na een paar duizend km gonzen ze weer.
Antwoord: Mijn Honda is de 2.0 i VTEC. Loopt ongeveer 1:11. Met aanhanger 1:9. Ik schrijf de km's en liters op dus houd het goed bij. De boordcomputer is iets te optimistisch maar dat is bij ieder merk. Ik krijg regelmatig complimenten als er meerdere mensen achterin meemoeten vanwege de royale ruimte en verstelbare rugleuningen.
Antwoord: 120.000 km beurt is een dure. Ik heb eigenlijk nooit duurdere beurten gehad dan 350 euro. Geen banden meegerekend. Dan is 750 euro even schrikken. Wel nog even rondgebeld, maar dit kost het bij alle Honda dealers.
Tevens nog verroeste achterremschijven gehad, origineel Honda zou 500 euro kosten. Imitatie 125 voor twee stuks. Het is achter en als ze roesten helpt het toch niet dus imitatie gekocht. Dus dit jaar 875 euro afgetikt. Verder is de wagen nog steeds geweldig.
Antwoord: Nieuwe banden gemonteerd 215-16- 65 vredestein quatrac 3. Oeffff 4x115 Euro incl btw montage en balanceren. Wat een rust in de auto! Winter komt er weer aan, dan zijn vierseizoenenbanden perfect op deze wagen. 45.000 km gereden met de vorige banden. Goodyear Wrangler 4 seizoenenbanden 130 a euro per stuk. Die waren erg goed in de blubber sneeuw en regen. Nu niet meer aan te komen. Geluid was een nadeel, vanaf dag 1. 2 mm zat er nog op, maar dat is te weinig voor de winter.
Ervaring met Honda CR-V: Technisch een redelijke auto. Maakt ontzettend veel lawaai, hoog verbruik (1 op 8 gemiddeld). Loopt niet harder dan 165 km u.
Lichten gaan niet automatisch uit, ramen kunnen niet bediend worden met de sleutel. De geinstalleerde navigatie is k*t. Koop liever een BMW, goedkoper en beter.