Forum Honda CR-V (2007 - 2012)
Reacties van eigenaren
'08
3
bouwjaar
jaar in bezit
140k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
7
'09
2
bouwjaar
jaar in bezit
14k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Houb47, datum : 10 augustus 2011
Ervaring met Honda CR-V Eleagnce automaat2.0: Prima auto en japanse kwaliteit. Mooie ruime kofferruimte. Aanrader. Nog niet in garage geweest ivm mankementen.
Ervaring met Honda CR-V Eleagnce automaat2.0: Prima auto en japanse kwaliteit. Mooie ruime kofferruimte. Aanrader. Nog niet in garage geweest ivm mankementen.
'08
3
bouwjaar
jaar in bezit
138k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
7
Naam: Jellyvandenhoek, datum : 29 juli 2011
Ervaring met Honda CR-V 2.2 CDTI Exclusive: Na 138.000 km in drie jaar:
- geen enkel mechanisch of elektronisch probleem gehad
- Gemiddeld 7l / 100, met caravan 11l /100
- 4 banden, 10 ruitenwissers and that's it
- Grootste plus: trekkracht
- Grootste min: verbruik, prestaties
Wordt vervangen door een Mercedes C250 Estate.
Ervaring met Honda CR-V 2.2 CDTI Exclusive: Na 138.000 km in drie jaar:
- geen enkel mechanisch of elektronisch probleem gehad
- Gemiddeld 7l / 100, met caravan 11l /100
- 4 banden, 10 ruitenwissers and that's it
- Grootste plus: trekkracht
- Grootste min: verbruik, prestaties
Wordt vervangen door een Mercedes C250 Estate.
'07
2
bouwjaar
jaar in bezit
100k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
9
Naam: R. Ravesloot, datum : 7 juni 2011
Ervaring met Honda CR-V Elegance: Wat een geweldige, probleemloze auto! Bij 50000km laten chiptunen bij de Honda dealer en orginele 19 inch Opus velgen op gezet met 245/45 r19 Pirelli banden. Deze diesel rijdt nu nog zuiniger (gemiddeld 1 op 14) en is ongelooflijk krachtig en ligt als een blok op de weg.
Door het enorme koppel (bijna 400nm) en het trekken van een paardentrailer, heb ik bij 95000km de remschijven voor en koppelingsplaten moeten laten vervangen.
Ik was bij Honda de Bois in Velp voor het vervangen van deze onderdelen het voordeligst uit.
Hij is stoer, sterk en voor een SUV enorm comfortabel en stuurt geweldig goed. Achterin kunnen wat langere volwassenen ruim zitten, dat is bij vergelijkbare SUV's niet altijd het geval.
Ervaring met Honda CR-V Elegance: Wat een geweldige, probleemloze auto! Bij 50000km laten chiptunen bij de Honda dealer en orginele 19 inch Opus velgen op gezet met 245/45 r19 Pirelli banden. Deze diesel rijdt nu nog zuiniger (gemiddeld 1 op 14) en is ongelooflijk krachtig en ligt als een blok op de weg.
Door het enorme koppel (bijna 400nm) en het trekken van een paardentrailer, heb ik bij 95000km de remschijven voor en koppelingsplaten moeten laten vervangen.
Ik was bij Honda de Bois in Velp voor het vervangen van deze onderdelen het voordeligst uit.
Hij is stoer, sterk en voor een SUV enorm comfortabel en stuurt geweldig goed. Achterin kunnen wat langere volwassenen ruim zitten, dat is bij vergelijkbare SUV's niet altijd het geval.
Reactie van: R. Ravesloot, datum: 22 augustus 2011
Antwoord: Na het tanken van diesel bij een Tinq pomp in Zeeland ging het lampje vocht in het brandstoffilter en het motorstoring lampje branden. Was te veel geld (486 euro) kwijt bij Automotive centre van Nieuwkerk in Amsterdam voor onderzoekskosten en het vervangen van een brandstoffilter.
'07
4
bouwjaar
jaar in bezit
30k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
8
Naam: C, datum : 8 april 2011
Ervaring met Honda CR-V 2.0 business: Is geen zuinige auto. Maar super veilig vanwege grote wielen en vierwiel aandrijving. Veel gebruikt in het winterse Polen, nooit uit koers geraakt op sneeuw en ijs. Technisch heel goed.
Hiervoor Toyota Rav4 gehad, die op sneeuw en ijs meteen hele kerstboom van veiliheidslampjes laat branden. De CRV doet gewoon gewoon z'n werk in moeilijke omstandigheden.
Een technisch probleempje is de accu, bij vergeten de deur goed dicht te doen en binnenlampje blijft branden, is de accu binnen 6 uur totaal leeg.
Ervaring met Honda CR-V 2.0 business: Is geen zuinige auto. Maar super veilig vanwege grote wielen en vierwiel aandrijving. Veel gebruikt in het winterse Polen, nooit uit koers geraakt op sneeuw en ijs. Technisch heel goed.
Hiervoor Toyota Rav4 gehad, die op sneeuw en ijs meteen hele kerstboom van veiliheidslampjes laat branden. De CRV doet gewoon gewoon z'n werk in moeilijke omstandigheden.
Een technisch probleempje is de accu, bij vergeten de deur goed dicht te doen en binnenlampje blijft branden, is de accu binnen 6 uur totaal leeg.
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Gnsnelders, datum : 5 april 2011
Ervaring met Honda CR-V: Ik ben sinds kort in het bezit van een CRV 2.0 benzine. En inderdaad, het verbruik is redelijk hoog. Mijn vorige auto was een Seat Altea 1.4 TSI, deze auto is. Zonder caravan idd zuiniger maar met een caravan er achter verbruikt hij gewoon 1 op 7-8. Deze auto is alleen zuinig in de
6e versnelling als er niet gewerkt moet worden. Goede caravan trekker, maar niet zo probleemloos als een Honda.
Honda komt binnenkort ook met een 1.6 turbo voor in de CR-Z hopelijk komt deze ook beschikbaar voor de CR-V.
Ervaring met Honda CR-V: Ik ben sinds kort in het bezit van een CRV 2.0 benzine. En inderdaad, het verbruik is redelijk hoog. Mijn vorige auto was een Seat Altea 1.4 TSI, deze auto is. Zonder caravan idd zuiniger maar met een caravan er achter verbruikt hij gewoon 1 op 7-8. Deze auto is alleen zuinig in de
6e versnelling als er niet gewerkt moet worden. Goede caravan trekker, maar niet zo probleemloos als een Honda.
Honda komt binnenkort ook met een 1.6 turbo voor in de CR-Z hopelijk komt deze ook beschikbaar voor de CR-V.
'08
3
bouwjaar
jaar in bezit
30k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
8
Naam: J. Burgers, datum : 15 maart 2011
Ervaring met Honda CR-V 2.0 ls automaat: Achteraf cruise-control gemonteerd, verbruik over 30000 km, 1 op 10.5 km. Probleemloze auto die ik alleen vanwege ruimtegebrek moet vervangen.
Ervaring met Honda CR-V 2.0 ls automaat: Achteraf cruise-control gemonteerd, verbruik over 30000 km, 1 op 10.5 km. Probleemloze auto die ik alleen vanwege ruimtegebrek moet vervangen.
Ervaring met Honda CR-V CDTI 2.2 Exclusive: Nog geen kraakje gehoord na 140.000 km, probleemloze auto. Motor begint wat ouderwets aan te doen in vergelijking met concurrentie, er is dan ook een nieuwe in ontwikkeling ivm met de update versie in 2012. Gemiddeld 6.5 / 100, met caravan 1600kg 1 / 10
Wordt vervangen door V70 D3 met speciaal aanbiedingspakket.