Forum Ford S-MAX (2006 - 2015)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik zie nu mijn eigen tekst en daar staat km-stand 1.200.000. Dat klopt niet. Dat gaat deze auto zeker nooit halen. Inmiddels staat de teller op 144.000 km.
Vannacht van Amsterdam richting Twente gereden. In eens was mijn dashboard een flipperkast. Knipperen. Aan en uit. Snelheidsmeter en toerenteller vlogen alle kanten op. De motortemperatuur en benzinemeter schoten uit hun vak. Navigatiescherm bleef knipperen. De buitenthermometer gaf 75 graden aan. Snelweg af, motor uit. Bleef alles staan. Snelheidsmeter stond op 260 km/h. Toerenteller door het rood. Van alles geprobeerd. Auto op slot. Wachten. Er gebeurde niets. Na ca. 20 minuten zakte de snelheidsmeter alleen wat terug. Toch maar voorzichtig gaan rijden. Temperatuurmetingen liep iets terug, maar na ca 100 km (thuis) stond deze nog op 45 graden. (26 september 2014, 2.00 uur) de snelheidsmeter bleef op 140 km staan. Toerenteller wel op 0. Dagteller knipperde tussen de vermoedelijke stand en 0 heen en weer. Verder bleef de gebruikelijke informatie van het menu uit. Volgende morgen stond kilometerteller nog op 140km/h en deden motortemperatuur en benzinemeter het nog steeds niet.
Fijn. Daar gaan we weer. Een succes auto. Ford Nederland doe er iets aan ipv de klant naar de Ford-garage sturen die klantonvriendelijk is.
Ervaring met Ford S-MAX 2.0 titanium: Let op bevestigingspunten dakdragers, deze kunnen oorzaak zijn van een natte kofferbak.
Ervaring met Ford S-MAX 2.5 Turbo: Onduidelijke uitleg instructieboekje over de achterlichten. Het zijn twee units, in het boekje staan onduidelijke plaatjes en wordt een combinatie gemaakt met de lampen van een Galaxy.
Let op vocht in de achterlichten (units op de klep)
Ervaring met Ford S-MAX: Enige tijd geleden bij vorst voor het eerst problemen gekregen met motor. Auto gaat in veilige modus, omdat deze waarschijnlijk op 2 cilinders loopt. Bobines en bougies vervangen, probleem blijft hetzelfde. Garage denkt dat er probleem zit in draadboom. Plotseling zonder verklaring werkt alles weer.
Nu bij eerste nachtvorst weer hetzelfde probleem. Garage kan niets vinden, en denken nu aan nieuwe computer. Volgens mij onzin. Maar wat kan het dan zijn? Wie het weet mag mij schrijven. Alvast mijn dank!
Antwoord: Zie mijn eerdere bericht op de site commentaar, na vervangen kabelboom (week weggeweest want ze wisten het niet) werkt alles weer (nu 40.000 km verder). Was maar 1 keer eerder voorgekomen aldus Ford!? (Van Kalmthout Haarlem, is tegenwoordig Ardea).
Komt dus veel vaker voor, want er zijn meerdere klachten alleen al op deze site. Reparatie zou door Ford (gedeeltelijk) betaald worden, dat was de tweede leugen. De initiele nota stond op euro 970,-
Succes ermee. P. de Gier
Ervaring met Ford S-MAX 1.6 ecoboost: Dit is mijn 2e S-max. Heb hiervoor 4 jaar in een 2.0 TDCI gereden. Deze beviel uitstekend waardoor de keuze voor een nieuwe S-max snel gemaakt was. De prima inruilprijs en service van Van Berkel Den Bosch maakte de keuze gemakkelijk.
Ervaring met Ford S-MAX 2.0TDCI Titanium: In 2012 is achteruitrijcamera uit assortiment gehaald, maar sensoren zijn ook onbetrouwbaar. Hoe slecht moeten die dan wel niet zijn geweest?
6 juli 2013 nieuw voorruit laten bestellen maar eind oktober 2013 nog steeds niet geleverd. Fout ligt aantoonbaar bij Ford-Nederland,. Garage Gijsbertse Barneveld is zeer behulpzaam. Geduld is na bijna 4 maanden toch wel op.
Ervaring met Ford S-MAX 2.0 tdci 140 pk: Monteer altijd banden met een lijn-profiel en extra load! Vooral op de achteras, anders gaat de S-Max zoeken en voelt dweilerig aan.
Ervaring met onderhoud: Bij een 2.0 l TDCI kunnen de verstuivers lekken (kool afzetting), dit is goed op te lossen. Draai nooit de rekbouten verder op spanning, dit werkt negatief. Ik heb nu 260.000 km op de klok staan en ga rustig nog een paar jaartjes door (gem. 40.000km per jaar)
Ervaring met Ford S-MAX 2.3 automaat: Heb mijn S-Max 2.3 automaat nieuw aangeschaft. Kost wat, heb je ook heel wat. Maar dan komen de gebreken. Elektrisch systeem is een ramp. Het...