22 augustus 2019
Ford S-MAX (2006 - 2015)

Forum Ford S-MAX (2006 - 2015)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 maart 2015

Ervaring met S-MAX : Accu is snel leeg waardoor er allerlei problemen optreden zoals een startonderbreker die voledig de weg kwijt raakt. Daarom een kleine externe lader aangesloten en geen enkel probleem meer. Onlangs laten chippen nu 260 pk en 380 Nm heerlijk.

Uitvoering2.5T
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand144.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor10
  
 
Reactie van: Barthelcaproens, datum: 17 mei 2015

Antwoord: Zelfde probleem hier, accu gaat bij mij slechts 1 jaar mee. GPS antenne op 3 jaar tijd al reeds 5 keer laten vervangen. Vliegwiel op 120 000 km stuk, kosten 2300 euro...

Heeft nu 145 000 km: ruitenwissers vooraan doen het niet meer, koplampsproeiers defect, steenslagjes op motorkap roesten als gek, motor stottert rond de 70km/u, heel veel gekraak en gerammel in de auto, handrem is stuk (kan die niet meer gebruiken).

Triestigste auto ooit gehad.

 
Reactie van: Jeroenvkampen, datum: 15 april 2016

Antwoord: Goh wat toevallig deze slechte reactie weer, lijkt verdacht veel op die van:
-----

Naam: Chantaldesticker, datum: 2 juli 2014

-----
Hou nou eens op met overal op te reageren en de S-Max eronderuit te halen onder verschillende namen. Schrijf een dergelijke review als je zoveel problemen hebt, eentje die onderbouwd is met onderhoud e.d.

  

, datum: 10 december 2014

Ervaring met S-MAX : Ik heb mijn 2e S-Max en nooit problemen gehad. De eerste is weggegaan op 170.000 km na 4 jaar en wou hem eigenlijk niet afgeven. Is de eerste wagen die niet in panne is gevallen. Mijn 2e is nu 2.5 jaar en heeft er 110.000 km op zitten. Ook geen problemen tot nu toe. Mijn volgende zou terug een S-Max worden, maar ben er een beetje afwachtend naar. Hij zal niet meer vanuit Genk komen maar vanuit Spanje. Mijn schoonbroer is er kwaliteitsingenieur voor de lakken en hetgeen nu van de band komt is niet om aanzien. Spanje geeft geen tijd tussen primer en volgende laag met als gevolg appelsienenhuid.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand110.000 km
  
 
Reactie van: Zomaareennaam, datum: 25 januari 2015

Antwoord: Nul komma nul waard

 
Reactie van: Chantaldesticker, datum: 25 januari 2015

Antwoord: Rotslechte auto! Twee weekjes geleden is er een truck achterin mijn S-Max geknald, bijgevolg total loss. Ik ben dolblij dat ik van die ellende verlost ben. Had slechts 56.000 km achter de kiezen, maar toch beter op de schroothoop, dan openbare weg!

Bye bye Ford, welcome Skoda

 
Reactie van: Erzohamers, datum: 7 mei 2015

Antwoord: Is deze dame wel helemaal in orde?

 
Reactie van: Jeroenvkampen, datum: 6 april 2016

Antwoord: Nee is niet in orde, deze eigenaar wil onder verschillende namen de S-Max eronder uit halen.

Oerdegelijke auto, zie mijn andere reactie.

  

, datum: 5 november 2014

Ervaring met S-MAX : Een prima auto. Heb de auto netjes bereden en heb bij 90.000 km nog steeds de b.v. de originele remblokken!

Uitvoering2,3 L Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit6 jaar
KM-stand90.000 km
DealerArdea

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 2 juli 2014

Ervaring met S-MAX : Mijn advies = nooit kopen.

Ik heb net mijn S-max van 2009 Titanium Sport uitvoering verkocht. Slecht 98000km en niets als problemen gehad!
1. Handremkabelmechanisme stuk (jonge jonge wat een slechte kwaliteit is me dat)
2. altijd schokken rond de 70km/u
3. rammelen rammelen en nog eens rammelen.
4. schokdempers waren gaar op 80000km, na vernieuwing rammelde die auto nog meer.
5. xenonkoplampen ondertussen al 3 maal moeten vernieuwen.
6. vocht in de achterlichten

Nooit meer Ford voor mij.

UitvoeringTitanium
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit5 jaar
KM-stand98.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort1
Motor4
  
 
Reactie van: Jeroenvkampen, datum: 6 april 2016

Antwoord: Nou volgens mij heb je dan echt een slecht onderhouden auto gekocht! De S-Max is echt geen slechte auto, maar met een goede aankoopkeuring je veel ellende had kunnen besparen.

De Ford S-Max rij ik al een behoorlijke tijd en is een dijk van een auto! Rammeltjes? Nou sorry, maar echt niet bij een goed onderhouden S-Max.

Enige minpunten van een S-Max / Ford die ik kan bedenken zijn:
- Aircopomp niet van super kwaliteit - gaan bijna allemaal lagergeluid maken na 200.000km (mijn derde Ford, waarbij ik dit heb)
- De 2.0 liter versie (Benzine) heeft een redelijk sportief geluid in de auto. Schijnt met ophanging uitlaat te maken te hebben.
- Starten - stuk rijden - kort erna weer starten duurt soms iets langer voordat de motor aanslaat. Schijnt met 1 of ander kunststof onderdeel te maken te hebben.
- De Turbo modellen laat ik meestal staan, heb geen haast.

Voordelen:
- Ontzettend mooie en stoere auto! Heb de Titanium editie en fabrieksaf geblindeerd vanaf de b-stijl. Heel smaakvol! Ideaal zijn de extra (6e en 7e / opklapbaar) zitplaatsen in de achterbak. Deze zitten mooi verzinkt voor een gladde en lage laadvloer.
- In de kleur zwart heel gaaf, doordat deze niet is verpest met chrome accenten op aan het exterieur.
- Qua ruimte is er geen auto in dit segment! Net geen bus, maar groter dan een MPV. Ik vind de Galaxy en/of Espace modellen namelijk te groot en de Scenic / C-Max / Touran te klein.
- Verder erg luxe met standaard Bluetooth, kleuren info scherm etc.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 7 maart 2014

Ervaring met S-MAX : Heb mijn S-Max 2.3 automaat nieuw aangeschaft. Kost wat, heb je ook heel wat. Maar dan komen de gebreken. Elektrisch systeem is een ramp. Het...

Uitvoering2.3 Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit7 jaar
KM-stand1.200.000 km
DealerNoordegraaf

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Honhoff. W, datum: 26 september 2014

Antwoord: Ik zie nu mijn eigen tekst en daar staat km-stand 1.200.000. Dat klopt niet. Dat gaat deze auto zeker nooit halen. Inmiddels staat de teller op 144.000 km.
Vannacht van Amsterdam richting Twente gereden. In eens was mijn dashboard een flipperkast. Knipperen. Aan en uit. Snelheidsmeter en toerenteller vlogen alle kanten op. De motortemperatuur en benzinemeter schoten uit hun vak. Navigatiescherm bleef knipperen. De buitenthermometer gaf 75 graden aan. Snelweg af, motor uit. Bleef alles staan. Snelheidsmeter stond op 260 km/h. Toerenteller door het rood. Van alles geprobeerd. Auto op slot. Wachten. Er gebeurde niets. Na ca. 20 minuten zakte de snelheidsmeter alleen wat terug. Toch maar voorzichtig gaan rijden. Temperatuurmetingen liep iets terug, maar na ca 100 km (thuis) stond deze nog op 45 graden. (26 september 2014, 2.00 uur) de snelheidsmeter bleef op 140 km staan. Toerenteller wel op 0. Dagteller knipperde tussen de vermoedelijke stand en 0 heen en weer. Verder bleef de gebruikelijke informatie van het menu uit. Volgende morgen stond kilometerteller nog op 140km/h en deden motortemperatuur en benzinemeter het nog steeds niet.
Fijn. Daar gaan we weer. Een succes auto. Ford Nederland doe er iets aan ipv de klant naar de Ford-garage sturen die klantonvriendelijk is.

  

, datum: 28 januari 2014

Ervaring met S-MAX : Let op bevestigingspunten dakdragers, deze kunnen oorzaak zijn van een natte kofferbak.

Uitvoering2.0 Titanium
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand202.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 17 januari 2014

Ervaring met S-MAX : Onduidelijke uitleg instructieboekje over de achterlichten. Het zijn twee units, in het boekje staan onduidelijke plaatjes en wordt een combinatie gemaakt met de lampen van een Galaxy.
Let op vocht in de achterlichten (units op de klep)

Uitvoering2.5 Turbo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand85.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »