Forum Ford S-MAX (2006 - 2015)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Ford S-MAX 2.0 Titanium: De S-Max is voor mij een zeer degelijke en betrouwbare auto gebleken. Nooit in de steek gelaten en verder dan onderhoud, nooit kosten gehad. Ondanks de leeftijd en KM-stand, rijdt deze nog daadwerkelijk strak en als nieuw!
Voordelen:
- Ontzettend mooie en stoere auto! Heb de Titanium editie en fabrieksaf geblindeerd vanaf de b-stijl, extra geïntegreerde gordijntjes, 2 extra zitplaatsen etc. Heel smaakvol! Ideaal zijn de extra (6e en 7e / opklapbaar) zitplaatsen in de achterbak. Deze zitten mooi verzinkt voor een gladde en lage laadvloer.
- In de kleur zwart heel gaaf, doordat deze niet is verpest met chrome accenten op of aan het exterieur.
- Zithoogte is perfect, je kijkt over de meeste autonulls heen.
- Qua ruimte is er geen auto in dit segment! Net geen bus, maar groter dan een MPV. Ik vind de Galaxy en/of Espace modellen namelijk te groot en de Scenic / C-Max / Touran te klein.
- Verder erg luxe met standaard Bluetooth, kleuren info scherm, Climate Control, parkeersensoren voor+achter, elec stoelen, uitstapverlichting onder spiegels, voicecontrol etc etc etc.
Enige minpunten van een S-Max / Ford die ik kan bedenken zijn:
- Aircopomp niet van super kwaliteit - gaan bijna allemaal lagergeluid maken na 200.000km (mijn derde Ford, waarbij ik dit heb)
- De 2.0 liter versie (Benzine) heeft een redelijk sportief geluid in de auto. Schijnt met ophanging uitlaat te maken te hebben. Niet storend, geen vervelende brom maar gewoon sportief.
- Starten - stuk rijden - kort erna weer starten duurt soms iets langer voordat de motor aanslaat. Schijnt met 1 of ander kunststof onderdeel te maken te hebben, aldus de garage.
- De Turbo modellen laat ik meestal staan, heb geen haast, dus geen turboproblemen of inhouden wat je weleens hoort.
- Geremd trekgewicht is maar 1100kg helaas. Vreemd want uit ervaring weet ik, dat deze auto met gemak veel meer aankan!
Ervaring met Ford S-MAX 2.5T: Ik ben sinds kort eigenaar van een Ford S-max 2.5T. Titanium uitvoering. Gewoon een lekkere volke auto. De auto 2 weken terug even bij de garage gehad. Ze hebben hem even nagelopen en vonden de volgende mankementen. Draagarmrubbers kapot en handremkabel stuk. Nou vindt ik dat nog niet zo heel interessant maar het optrekken van de auto daar irriteer ik me mateloos aan! Gelijk al in het begin van het optrekken houd de motor steeds ietsje in en dat bij elke versnelling. Wil ik even flink gas geven bijv. met inhalen houd de motor ook wat in. Heeft iemand enig iedee waar dit mee te maken kan hebben? Bij de Ford garage zeggen ze....ja dat hoort bij de motor....nou dat geloof ik niet. Mensen wie kan mij helpen??? Met vriendelijke groet Frank!
Antwoord: Hoort bij de motor oftewel het slecht geschreven software. Breng de auto naar rica tuning of fastech en er komt een hele andere auto terug. En u heeft gelijk wat meer pks en de humor is de S-max is zuiniger dan voorheen veel soepeler.
Ervaring met Ford S-MAX 2.5T: Accu is snel leeg waardoor er allerlei problemen optreden zoals een startonderbreker die voledig de weg kwijt raakt. Daarom een kleine externe lader aangesloten en geen enkel probleem meer. Onlangs laten chippen nu 260 pk en 380 Nm heerlijk.
Antwoord: Zelfde probleem hier, accu gaat bij mij slechts 1 jaar mee. GPS antenne op 3 jaar tijd al reeds 5 keer laten vervangen. Vliegwiel op 120 000 km stuk, kosten 2300 euro...
Heeft nu 145 000 km: ruitenwissers vooraan doen het niet meer, koplampsproeiers defect, steenslagjes op motorkap roesten als gek, motor stottert rond de 70km/u, heel veel gekraak en gerammel in de auto, handrem is stuk (kan die niet meer gebruiken).
Triestigste auto ooit gehad.
Antwoord: Goh wat toevallig deze slechte reactie weer, lijkt verdacht veel op die van:
-----
Naam: Chantaldesticker, datum: 2 juli 2014
-----
Hou nou eens op met overal op te reageren en de S-Max eronderuit te halen onder verschillende namen. Schrijf een dergelijke review als je zoveel problemen hebt, eentje die onderbouwd is met onderhoud e.d.
Ervaring met Ford S-MAX: Ik heb mijn 2e S-Max en nooit problemen gehad. De eerste is weggegaan op 170.000 km na 4 jaar en wou hem eigenlijk niet afgeven. Is de eerste wagen die niet in panne is gevallen. Mijn 2e is nu 2.5 jaar en heeft er 110.000 km op zitten. Ook geen problemen tot nu toe. Mijn volgende zou terug een S-Max worden, maar ben er een beetje afwachtend naar. Hij zal niet meer vanuit Genk komen maar vanuit Spanje. Mijn schoonbroer is er kwaliteitsingenieur voor de lakken en hetgeen nu van de band komt is niet om aanzien. Spanje geeft geen tijd tussen primer en volgende laag met als gevolg appelsienenhuid.
Antwoord: Nul komma nul waard
Antwoord: Rotslechte auto! Twee weekjes geleden is er een truck achterin mijn S-Max geknald, bijgevolg total loss. Ik ben dolblij dat ik van die ellende verlost ben. Had slechts 56.000 km achter de kiezen, maar toch beter op de schroothoop, dan openbare weg!
Bye bye Ford, welcome Skoda
Antwoord: Is deze dame wel helemaal in orde?
Antwoord: Nee is niet in orde, deze eigenaar wil onder verschillende namen de S-Max eronder uit halen.
Oerdegelijke auto, zie mijn andere reactie.
Ervaring met Ford S-MAX 2,3 l automaat: Een prima auto. Heb de auto netjes bereden en heb bij 90.000 km nog steeds de b.v. de originele remblokken!
Ervaring met Ford S-MAX Titanium: Mijn advies = nooit kopen.
Ik heb net mijn S-max van 2009 Titanium Sport uitvoering verkocht. Slecht 98000km en niets als problemen gehad!
1. Handremkabelmechanisme stuk (jonge jonge wat een slechte kwaliteit is me dat)
2. altijd schokken rond de 70km/u
3. rammelen rammelen en nog eens rammelen.
4. schokdempers waren gaar op 80000km, na vernieuwing rammelde die auto nog meer.
5. xenonkoplampen ondertussen al 3 maal moeten vernieuwen.
6. vocht in de achterlichten
Nooit meer Ford voor mij.
Antwoord: Nou volgens mij heb je dan echt een slecht onderhouden auto gekocht! De S-Max is echt geen slechte auto, maar met een goede aankoopkeuring je veel ellende had kunnen besparen.
De Ford S-Max rij ik al een behoorlijke tijd en is een dijk van een auto! Rammeltjes? Nou sorry, maar echt niet bij een goed onderhouden S-Max.
Enige minpunten van een S-Max / Ford die ik kan bedenken zijn:
- Aircopomp niet van super kwaliteit - gaan bijna allemaal lagergeluid maken na 200.000km (mijn derde Ford, waarbij ik dit heb)
- De 2.0 liter versie (Benzine) heeft een redelijk sportief geluid in de auto. Schijnt met ophanging uitlaat te maken te hebben.
- Starten - stuk rijden - kort erna weer starten duurt soms iets langer voordat de motor aanslaat. Schijnt met 1 of ander kunststof onderdeel te maken te hebben.
- De Turbo modellen laat ik meestal staan, heb geen haast.
Voordelen:
- Ontzettend mooie en stoere auto! Heb de Titanium editie en fabrieksaf geblindeerd vanaf de b-stijl. Heel smaakvol! Ideaal zijn de extra (6e en 7e / opklapbaar) zitplaatsen in de achterbak. Deze zitten mooi verzinkt voor een gladde en lage laadvloer.
- In de kleur zwart heel gaaf, doordat deze niet is verpest met chrome accenten op aan het exterieur.
- Qua ruimte is er geen auto in dit segment! Net geen bus, maar groter dan een MPV. Ik vind de Galaxy en/of Espace modellen namelijk te groot en de Scenic / C-Max / Touran te klein.
- Verder erg luxe met standaard Bluetooth, kleuren info scherm etc.
Ervaring met Ford S-MAX 2.0 tdci: Mijn ervaringen met goed onderhouden zakenauto (dus niet boven beschreven auto) zijn goed.
Ervaring met verkoop: Handelaar wilde ons vanwege km stand eerst allen 3 maanden garantie motor en bak geven, is aangepast naar 6 maanden Bovag.