Fiat
Fiat sponsort Glorie van Rome
Fiat ondersteunt de tentoonstelling 'Glorie van Rome' en laat voor de duur van de tentoonstelling een Fiat 500 met de bedrukking 'Glorie van Rome' en 'Fiat 500 na Christus' rondrijden.
Het is een verwijzing naar het Italiaanse erfgoed dat in de tentoonstelling te zien is. Naast grote marmeren sculpturen, verfijnd glaswerk en authentiek terracotta, zijn bijzondere objecten te zien waaronder een uiterst zeldzame buste van Caesar Augustus en een gouden slavencollier. De collecties worden voor het eerst buiten Italië tentoongesteld en zijn aangevuld met archeologische vondsten van Nederlandse musea.
Bovendien past deze nieuwe vorm van culturele guerrillamarketing goed bij de Kunsthal: een breed en divers publiek wordt hiermee op originele wijze geattendeerd op de tentoonstelling.
In de tentoonstelling is een kinderpaviljoen opgenomen waar de jongere bezoekers aan hun trekken komen. Zij kunnen er graven naar Romeinse schatten, bellen met keizer Nero, Caligula of Hadrianus en zich verkleden als soldaat of deftige dame. Met een speurtocht door het Keizerlijke Rijk kunnen zij een Romeins paspoort verdienen.