Forum Fiat 500
Reacties van eigenaren
'18
2
bouwjaar
jaar in bezit
29k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
4
Motor
5
'20
1
bouwjaar
jaar in bezit
7k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
3
Motor
3
Naam: Equipment, datum : 8 december 2021
Ervaring met Fiat 500 Star Hybride: Vroeger noemde men de DAF een 'truttenschudder met jarretelaandrijving'. Die eer valt wat mij betreft nu toe aan de 500 Hybride, al is het nu dus een truttenschudder met hybrideaandrijving. De aandrijving is alles behalve soepel. Eerder rauw en schokkerig. Bij stadsritten voel je de motor steeds duwen en trekken, alsof er iets mis is met de brandstoftoevoer. De dealer kan het probleem echter niet vinden en meent dat het normaal is voor de hybride aangedreven 500. Ben ik mooi klaar mee dus.
Behalve de flutaandrijving is mijn 500 een rammelkast. Uit elke hoek van het interieur komt wel een rammelend geluid. Ook dit vond de dealer normaal.
Zo nu en dan blijft het display van het navigatiesysteem 'hangen'. Alleen de auto stoppen en de sleutel uit het contactslot nemen laat het display weer werken. De dealer? Die kan niets vinden.
Ervaring met Fiat 500 Star Hybride: Vroeger noemde men de DAF een 'truttenschudder met jarretelaandrijving'. Die eer valt wat mij betreft nu toe aan de 500 Hybride, al is het nu dus een truttenschudder met hybrideaandrijving. De aandrijving is alles behalve soepel. Eerder rauw en schokkerig. Bij stadsritten voel je de motor steeds duwen en trekken, alsof er iets mis is met de brandstoftoevoer. De dealer kan het probleem echter niet vinden en meent dat het normaal is voor de hybride aangedreven 500. Ben ik mooi klaar mee dus.
Behalve de flutaandrijving is mijn 500 een rammelkast. Uit elke hoek van het interieur komt wel een rammelend geluid. Ook dit vond de dealer normaal.
Zo nu en dan blijft het display van het navigatiesysteem 'hangen'. Alleen de auto stoppen en de sleutel uit het contactslot nemen laat het display weer werken. De dealer? Die kan niets vinden.
'16
1
bouwjaar
jaar in bezit
18k
km
elektriciteit
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
10
Naam: Sibrandwolff, datum : 4 december 2021
Ervaring met Fiat 500: Geweldige kart-ervaring met deze auto. De actieradius is beperkt (100-140 km) afhankelijk van winter of zomer temperaturen. Voor het laden wel rekening houden met type 2! Tesla, Highspeed chargers e.d. passen echt niet.
Interieur is top en vergelijkbaar met de benzine auto's in EU.
De Fiat 500E vanaf ongeveer 2020 die in EU verkrijgbaar is is een andere auto.
De Fiat500E uit de VS is gemaakt in Mexico onder CHRYSLER.
Ervaring met Fiat 500: Geweldige kart-ervaring met deze auto. De actieradius is beperkt (100-140 km) afhankelijk van winter of zomer temperaturen. Voor het laden wel rekening houden met type 2! Tesla, Highspeed chargers e.d. passen echt niet.
Interieur is top en vergelijkbaar met de benzine auto's in EU.
De Fiat 500E vanaf ongeveer 2020 die in EU verkrijgbaar is is een andere auto.
De Fiat500E uit de VS is gemaakt in Mexico onder CHRYSLER.
'20
1
bouwjaar
jaar in bezit
8k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
2
Motor
5
Naam: Devlas, datum : 4 december 2021
Ervaring met Fiat 500 Rockstar Hybrid: Vanaf aflevering flink last van regelmatig hevig hortende en stotende motor bij toerentallen tussen 1500 en 2000. Fiat-dealer meent dat het normaal is voor dit model. Het zou iets met het Hybrid systeem van dit model te maken hebben.
Daarnaast nog ander ongemak. De bestuurdersstoel kraakt hevig en er rammelt van alles in het interieur. De speed limiter begrenst de snelheid niet en begint enkel te piepen als de ingestelde snelheid ruim overschreden is.
Verder slaan zwarte kunststofdelen aan de buitenkant grijs uit en staat de carrosserie aan de achterzijde vreemd hoog op de wielen.
De dealer heeft niets aan deze gebreken gedaan, omdat ze productspecifiek zouden zijn. De vooraf proefgereden 500 Hybrid had overigens geen van deze klachten.
De leasemaatschappij en klantenservice van Fiat geven niet thuis en verbergen zich achter diagnose van dealer.
Ervaring met Fiat 500 Rockstar Hybrid: Vanaf aflevering flink last van regelmatig hevig hortende en stotende motor bij toerentallen tussen 1500 en 2000. Fiat-dealer meent dat het normaal is voor dit model. Het zou iets met het Hybrid systeem van dit model te maken hebben.
Daarnaast nog ander ongemak. De bestuurdersstoel kraakt hevig en er rammelt van alles in het interieur. De speed limiter begrenst de snelheid niet en begint enkel te piepen als de ingestelde snelheid ruim overschreden is.
Verder slaan zwarte kunststofdelen aan de buitenkant grijs uit en staat de carrosserie aan de achterzijde vreemd hoog op de wielen.
De dealer heeft niets aan deze gebreken gedaan, omdat ze productspecifiek zouden zijn. De vooraf proefgereden 500 Hybrid had overigens geen van deze klachten.
De leasemaatschappij en klantenservice van Fiat geven niet thuis en verbergen zich achter diagnose van dealer.
'17
1
bouwjaar
jaar in bezit
67k
km
aardgas
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
9
Naam: Mdragt, datum : 26 februari 2021
Ervaring met Fiat 500 Lounge: Sinds mei 2020 in het bezit van de Fiat 500 lounge in een mooie donker blauwe kleur. Heel blij mee. Rijdt super lekker en relaxed. Mooi vast panoramadak erin en een mooi overzichtelijk scherm met navigatie. Schakelt soepel en nog geen problemen gehad. Gekocht bij Frans Wientjes in Apeldoorn.
Ervaring met verkoop: Goed geholpen, zijn vriendelijk en willen graag alles uitleggen en met je bekijken.
Ervaring met Fiat 500 Lounge: Sinds mei 2020 in het bezit van de Fiat 500 lounge in een mooie donker blauwe kleur. Heel blij mee. Rijdt super lekker en relaxed. Mooi vast panoramadak erin en een mooi overzichtelijk scherm met navigatie. Schakelt soepel en nog geen problemen gehad. Gekocht bij Frans Wientjes in Apeldoorn.
Ervaring met verkoop: Goed geholpen, zijn vriendelijk en willen graag alles uitleggen en met je bekijken.
Reactie van: Wkoerkamp, datum: 3 juli 2021
Antwoord: Mijn vrouw heeft een Fiat 500 s, maar problemen. Als het warm is doet de airco soms warme lucht en bij het koude weer blijft de airco soms hangen, dus koud in de auto. Ik vraag mij af: waar ligt dat aan?
'11
5
bouwjaar
jaar in bezit
80k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Achel, datum : 15 november 2020
Ervaring met Fiat 500 Lounge: Makkelijk om mee te rijden en te hanteren in de stad. Vlot, sportief en gebruiksvriendelijk.
Ervaring met Fiat 500 Lounge: Makkelijk om mee te rijden en te hanteren in de stad. Vlot, sportief en gebruiksvriendelijk.
'13
2
bouwjaar
jaar in bezit
88k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
7
Motor
6
Naam: Josriairischristy, datum : 29 augustus 2020
Ervaring met Fiat 500 Pop: Ik heb de Fiat geïmporteerd vanuit Duitsland. Gekocht van de eerste eigenaar die mij de complete onderhoud historie kon overleggen met de naam van zijn dealer / garage waar ik dat heb kunnen verifiëren. Tevens twee jaar TUV keuring erbij welke werd overgenomen door RDW waardoor de auto twee jaar geen Nld apk nodig had.
Fiat 500 1,2 pop rood met 75000 km op de teller gekocht. Onderhoud gehad zoals triangels van de vering voor vervangen, rondom nieuwe banden, beurt en getande riem vervangen. Bijna krijtgaaf (kleine beschadiging op de deur bijna niet te zien) verder geen schade gehad. Van binnen ook mooi schoon en niet in gerookt. Naar Kassel gereden vanuit noord Nld cash geld mee (dat is gebruikelijk in Duitsland). Alle papieren erbij. Auto gecontroleerd, papieren gecontroleerd en zorg ervoor dat er een betaalbewijs wordt opgemaakt. Auto op de kar geladen en terug gereden Let op rijd niet te hard met je auto op kar de politie is niet misselijk in Duitsland). Op de terugreis gelijk via de telefoon afspraak gemaakt bij keurstation RDW Heerenveen (prima keurstation). De keurmeesters kijken niet naar de staat van de auto (er zit namelijk een TUV keuring op waarom zouden ze dat ook doen) maar naar chassis nummers en duitskenteken bewijs en TUV keuringsbewijs.
Tip: maak voor dat je ga keuren kleuren copy’s van de papieren stel dat er tijdens keuring iets kwijt raakt. Via Autotex een aangifte gemaakt voor belastingdienst. Alles met elkaar koste bpm 750 € en vervoer, keuren, etc ook 750 euro. De hele exercitie scheelde 1000€ bij een vergelijkbare Nld auto. Voordelen. In Duitsland veel meer keuze vooral de 1,2 en 1,4 Fiat 500, vaak goed onderhouden, TUV keuring, ervaring rijker. Nadelen: afstand,(reken voor vervoer 50 euro cent de km) risico schade, garantie.
Auto bevalt erg goed, nog geen enkel probleem gehad, zuinig en vooral mooi!
Ervaring met onderhoud: Ik ben 1e monteur dus geen probleem, eenvoudig en goede interval.
Ervaring met Fiat 500 Pop: Ik heb de Fiat geïmporteerd vanuit Duitsland. Gekocht van de eerste eigenaar die mij de complete onderhoud historie kon overleggen met de naam van zijn dealer / garage waar ik dat heb kunnen verifiëren. Tevens twee jaar TUV keuring erbij welke werd overgenomen door RDW waardoor de auto twee jaar geen Nld apk nodig had.
Fiat 500 1,2 pop rood met 75000 km op de teller gekocht. Onderhoud gehad zoals triangels van de vering voor vervangen, rondom nieuwe banden, beurt en getande riem vervangen. Bijna krijtgaaf (kleine beschadiging op de deur bijna niet te zien) verder geen schade gehad. Van binnen ook mooi schoon en niet in gerookt. Naar Kassel gereden vanuit noord Nld cash geld mee (dat is gebruikelijk in Duitsland). Alle papieren erbij. Auto gecontroleerd, papieren gecontroleerd en zorg ervoor dat er een betaalbewijs wordt opgemaakt. Auto op de kar geladen en terug gereden Let op rijd niet te hard met je auto op kar de politie is niet misselijk in Duitsland). Op de terugreis gelijk via de telefoon afspraak gemaakt bij keurstation RDW Heerenveen (prima keurstation). De keurmeesters kijken niet naar de staat van de auto (er zit namelijk een TUV keuring op waarom zouden ze dat ook doen) maar naar chassis nummers en duitskenteken bewijs en TUV keuringsbewijs.
Tip: maak voor dat je ga keuren kleuren copy’s van de papieren stel dat er tijdens keuring iets kwijt raakt. Via Autotex een aangifte gemaakt voor belastingdienst. Alles met elkaar koste bpm 750 € en vervoer, keuren, etc ook 750 euro. De hele exercitie scheelde 1000€ bij een vergelijkbare Nld auto. Voordelen. In Duitsland veel meer keuze vooral de 1,2 en 1,4 Fiat 500, vaak goed onderhouden, TUV keuring, ervaring rijker. Nadelen: afstand,(reken voor vervoer 50 euro cent de km) risico schade, garantie.
Auto bevalt erg goed, nog geen enkel probleem gehad, zuinig en vooral mooi!
Ervaring met onderhoud: Ik ben 1e monteur dus geen probleem, eenvoudig en goede interval.
Ervaring met Fiat 500 Lounge: Ruim twee jaar geleden dacht ik leuke recente 500 Lounge Twinair met weinig kilometers gekocht te hebben. In het eerste jaar regelmatig naar de garage geweest om probleempjes onder garantie te verhelpen die in een aantal gevallen helemaal niet of nauwelijks verholpen werden. In het tweede jaar begon er van alles mis te gaan en moest ik een aantal malen door de Wegenwacht geholpen worden. De laatste keer werd de 500 zelfs op een trailer naar de garage gebracht omdat er niet mee gereden kon worden. Inmiddels heb ik er al weer een kleine twee mille aan reparatiekosten op zitten en heb ik besloten het ding van de hand te doen.
Als dit autootje rijdt is het best plezierig. De technische kwaliteit is echter beneden alle pijl. Ben in ieder geval zeer teleurgesteld in de Fiat 500.