Vive la France
Frans Autofestival
Het Midland Speedway circuit van Lelystad bestaat uit een ovale racebaan met daaromheen royaal ruimte voor andere activiteiten. Tijdens het Franse autosportfestival was het gehele terrein gevuld met alle denkbare Franse auto's. Merkenclubs brachten de fraaiste auto's van hun vereniging mee, klassieker clubs demonstreerden hoe een Fransoos gerestaureerd dient te worden en accessoirefabrikanten toonden alle mogelijkheden om de diverse Franse GTi's nog sneller te maken.
Bezoekers met Franse auto's vulden de parkeerterreinen rondom het circuit zodat het gezellig druk en op-en-top Frans werd in Lelystad. De leden van de Nederlandse Citroën BX mailing lijst grepen de gelegenheid aan om elkaar eens in het echt te ontmoeten en brachten samen zo'n 20 (veelal unieke) BX'en mee.
Slalom en sprint
Op het circuit bonden de GTi-rijders de strijd met elkaar aan in de sprint- en slalomcompetitie. Bij deze laatste was een bochtig parcours uitgezet dat zo snel mogelijk moest worden afgelegd. Bij de sprintcompetitie ging het meer om motorvermogen dan om stuurmanskunst. Hier reden twee auto's vanaf verschillende startposities een ronde op de ovale baan.
Tussen de vele Renaults Clio Williams, Renaults 5 Alpine en Peugeots GTi viel de zilvergrijze Citroën Berlingo TDi van Car Equipment nogal uit de toon. Nadat deze ge-chip-tunde diesel tot grote hilariteit van de toeschouwers een heel behoorlijke tijd had neergezet, antwoordde bestuurder Erwin Obourdin op de vraag: "wat is dit voor auto?" doodleuk: "een leenauto!".
In de sprintfinale namen David en Goliath het tegen elkaar op in de vorm van een Renault 5 tegen een Renault Alpine met gemodificeerde 3-liter 24-kleppen Peugeot motor. De slalomproef werd gedomineerd door de Oranje Renault 5 Alpine coupe uit 1978 van Peter Schalkers. Dankzij een magnifieke wagenbeheersing wist hij met zijn oude auto alle moderne GTi's ver achter zich te houden.
Concours d'Elegance
Tijdens het concours d'elegance beoordeelde een vakjury auto's in de categorieën "sportief", "modern" en "klassiek". Bij de eerste twee klassen werd vooral gelet op creativiteit en uitvoering van modificaties. Bij de klassiekers was het juist de bedoeling de auto weer in showroomconditie te krijgen.
De eerste plaats in de categorie "modern" ging naar de Peugeot 106 GTi van Eric Griffioen. In de categorie "sportief" ontving de Belg Luc Faes de eerste prijs voor zijn Renault Clio 16v. De Simca Aronde P60 uit 1959 van Bart Soetens won de eerste prijs in de categorie "klassiek".