Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Spark: Hoi ik heb een Chevrolet Spark bifuel 1.0 LS uit 2013 kleur heel licht geel (mooie kleur). het is een auto met de nieuwe facelift (mooiere grill, van binnen iets gepimpt, 14nullinch wielen met velgen dat is mooier dan de standaard toch wel saaie velgen).
ik hoor veel klachten over:
-bougies (bij mij vervangen na 30.000km) maar goed is niet duur.
-bonk achterin (schokdempers) zelf geen last van maar heb dan ook een nieuwer model.
-schokt bij 3000 toeren. Geen last van bij mijn auto.
-sloom met optrekken of in zijn 4 en 5. voor een 1.0 vind ik er nog wel pit inzitten! zelfs op gas. ik had hiervoor een swift 1.3 (85pk dacht ik) maar ik mis hem niet. en als je wilt scheuren zou ik zelf geen 1.0 kopen.
daarnaast vind ik het wel een strak design met veel ruimte. beter dan de C1,107,i10, aygo etc. (maar dat is smaak, en daarover valt niet te twisten).
laatste euvel wat ik veel lees is tanken op lpg.
ik was heel huiverig om lpg te nemen ivm tanken. uiteindelijk toch maar genomen omdat de belasting maar 10 euro per maand verschilt met benzine.
vanaf mijn eerste tankbeurt heb ik (onervaren lpg tanker) geen problemen gehad. ik draaide rustig de chevy nippel erop (niet te strak), vervolgens de slang etop 90graden draaien en vastzetten. klaar is kees. als je de lang eraf haalt spuit die een beetje maar dat is logisch. de gas klep zit dicht en het restant zit dan nog in de nippel/slang. als je benzine tankt heb je ook wel eens last van een druppel.
je lacht wel de ballen uit je broek. pak hem beet 300km voor 12,50 euro. ð
daarnaadt hoor ik ook mensen klagen over de onderhoudskosten. ik vind dit persoonlijk wel meevallen. als je een nieuwe auto hebt moet je er zuinig op zijn. optijd zijn beurtjes geven etc. ik rij maar 10.000km per jaar dus vaak maar 1x onderhoud per jaar. dan vind ik 150-300 euro niet duur.
ik hoop dat ik ook andere mensen kan helpen hiermee. ik vind het een top autootje.
vragen mag altijd.
groet Dennis
Ervaring met verkoop: Autobedrijf zeeuw uit zwijndrecht.
is ook chevrolet dealer.
perfecte service en vriendelijk personeel. keurige zaak met mooie wagens. (niet zonulln schimmige handelaar).!, weet wat je koopt!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2 LT: Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn Spark 1.2 LT.benzine. De verwarming word miet snel genoeg warm? Leidingen kachelradiateur worden wel warm en de verdamper heeft ijsafzetting zonder dat ik de airco aan zet en er is een zoemend geluid die blijft zoemen ongeveer 10 seconde na dat ik de auto uit zet (sleutel er uit} ik ben vast de eerste met dit rare probleem. wie kan mij helpen?
Antwoord: Ja, ik denk dat je de eerste bent. Ben dit nergens nog tegengekomen. Ik zou ff bij een merkdealer in de buurt langsgaan. Dan weet je gelijk wat het is.
Antwoord: Hierna heb ik de airco een beurt gegeven met de juiste hoeveelheid koelmiddel. IJsafzetting op verdamper is niet meer aanwezig, dit is begrijpelijk vanwege 2jaar geen aircobeurt, hierdoor heb ik theoretish 20% koelmiddelverlies waardoor de drukken lager zijn en het systeem zijn apsolute koudepunt krijgt en ijsafzetting krijgt. Bent u het hier mee eens? Het probleem is hierbij nog niet opgelost.
Na 2 dagen is mijn accu leeg. Toen nieuwe accu erin na 1 dag weer leeg. Daarna de accu en dynamo opgemeten en het bleek goed. Daarna het amperage opgemeten tussen de minpool en minpolen, er bleek een ongewenste verbruiker aanwezig. Toen de zekeringen 1 voor 1 eruit getrokken; het bleek de zekering van de airco die stroom trok als de auto stil staat (sleutel er uit).
Ik ben iemand met een bovengemiddele autotechnishe kennis, tot zover ben ik momenteel gekomen. Weet iemand wat het probleem kan zijn? mvg michael..
Antwoord: Bij mij was de temperatuursensor defect.
Ervaring met Chevrolet Spark: Sinds kort heb ik een 56 liter LPG tank ingebouwd en kan nu ruim 750 km rijden zonder te tanken. Eerst moest ik om de 340 km tanken.
Antwoord: Wat kost dat?
Antwoord: Waar gekocht? Wat kost dat? Ik rijd met 1 tank gas ongeveer 300 km. Daar baal ik beetje van..
Antwoord: Geef je graag veel gas? Mijn Spark loopt op gas in de winter al bijna 6 jaar 1 op 16 en in de zomer met de airco aan 1 op 15. Ze is ruim 10 jaar oud en heeft al 233.00 op de klok. Vrijwel probleemloos! En met de inhoud van 25 liter in de tank kom ik altijd 400 km ver. Of heb je een kleinere tank?
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb een Spark van 2011 bifuel en we hebben een grote beurt gegeven en 2 dagen later wil hij niet minder dan 2000 toeren maken, slaat af. Stappenmotor vervangen, maar blijft 2000 toeren maken. Al 2 weken garage. Weet iemand wat dat kan zijn?
Antwoord: Een vacuem lek bij de inlaat er is een vacuem leiding die er met moeite in wil (deze gaat er met een speciale clip in) en dat kan zorgen dat er meer zuurstof in komt en daar door meer toeren maakt.
Ervaring met Chevrolet Spark: De auto reed perfect tot en met 200.000 km. Dan heb je dankzij de LPG de nieuwprijs ruim terugverdiend.
De laatste paar duizend kilometers begint de auto bij optrekken/ lage toerentallen te horten en te stoten wanneer je op gas rijdt. Op benzine is er niks mis en gaat alles soepel. Eind van het liedje is dat als ik nu in de stad rijd of in een file, ik op benzine overschakel. Mijn garage, de beste ik heb meegemaakt, kan het tot nu toe niet verhelpen; bobine vernieuwd, bougies vernieuwd, brandstoftoevoer goed. Wie weet waar dit horten en stoten door komt en wat er aan te doen is?
Antwoord: Ik denk aan LPG-injectoren, dat stotteren had ik ook gehad na het vervangen ervan reed mijn auto weer goed.
Antwoord: ook bougiekabel vervangen
Antwoord: Gasverdamper kan inwendig lek zijn. Vaccuum slang los halen bij inlaatspruitstuk(motor uit zetten) en als je gas ruikt is hij lek.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb nooit op de kilometerstand gelet, maar onlangs viel mij op dat de kilometerteller eerder omslaat dan de bordjes langs de snelweg voorbij vliegen. Zoals ik het nu zie staan er 2,5-3% meer kilometers op de teller dan ik in werkelijkheid heb gereden met de auto. Kan dit?
Ervaring met Chevrolet Spark: Hoi ik ben in het bezit van een Spark Bifuel LS+ uit 2013. Een mooi flitsend karretje (lichtgeel). Dit is het nieuwe facelift model. Ik twijfdelde heel erg om een Spark te kopen ivm de vele klachten hierbij even antwoord op de meeste vragen:
1. Onderhoud is duur:
Ik vind persoonlijk van niet 150-300 euro per beurt is normaal je wilt immers je kar ook goed onderhouden.
2. Bonk geluid schokdempers:
ik heb een 2013 versie (nieuw model) geen last van.
3. Tanken met nippel.
Ik heb de normale chevy vulnippel. Ik ondervind vanaf het begin al geen problemen. Schroef de nippel normaal erop vast is vast. Pak de slang draai hem negentig procent en sluit hem af. Nog nooit problemen met gasverlies gehad (behalve als je slang eraf haalt maar dat is normaal).
Tanken weerhield mij eerst om een Spark te kopen na de vele klachten. Echter heb ik ze nooit gehad. En voor 10 euro per maand wegenbelasting meer heb ik het toch maar gegokt. Voor 300 km voor 12,50 eur. je lacht gewoon de ballen uit je broek.
Tip: ga eens rustig oefenen bij een onbemande pomp!
Bougies: Bij mij vervangen na 30.000km. is normaal bij deze auto. nu bosch lpg bougies.was overigens niet duur.
snelheid:
vaak hoor ik traag, geen gang in en helemaal niet op LPG. Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een Swift 1.3 gewend (85pk) maar ik kan hier heerlijk in rijden en inhalen. Voor mij voldoende en anders moet je voor een 1.2 gaan of niet rijden op gas.
model:
mooier dan C1, 107, i10 etc.
mochten mensen vragen hebben stel ze. doei.
Ervaring met verkoop: Autobedrijf Zeeuw in zwijndrecht.
aardig personeel!
snel
nette auto's
eerlijke prijzen.